کد خبر 1049815
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
آمریکا/ کرونا نمایه

به سختی می توان توضیحی برای این سئوال پیدا کرد که چرا ویروس کرونا جز چین، بر یک کشور خاص دیگر با این شدت تاثیر گذاشته است. این کشور ایران است؛ دشمن تقریبا همیشگی هم آمریکا و هم اسرائیل.

به گزارش مشرق، رایج ترین روایت رسانه های جریان اصلی در مورد خلق ویروس کرونا، این است که منشا این ویروس میکروارگانیسمی است که در بدن حیوانات وجود دارد و به دلیل مصرف یک خفاش وحشی توسط یکی از ساکنان چینی تبار ووهان به انسان منتقل شده است. اما  به نظر می رسد شواهدی  برای نقض این روایت وجود داشته باشد، از جمله اینکه استان های همجوار ووهان که خفاش های وحشی زیادی در آنها زندگی می کنند، شیوع گسترده این بیماری را تجربه نکرده اند. به این دلیل و دلایل دیگر، تردیدهایی جدی در این باره به وجود آمده که ویروس کرونا به طور طبیعی و از طریق جهش ژنتیک به وجود نیامده، بلکه در یک آزمایشگاه و احتمالا به عنوان ماده ای برای جنگ بیولوژیک تولید شده است.


گزارش های متعددی حاکی از آن هستند که در این ویروس اجزایی وجود دارد که به اچ آی وی مرتبط است و نمی توانند به طور طبیعی تولید شوند. اگر این حرف درست باشد که این ویروس توسعه یافته یا حتی تولید شده تا به عنوان سلاح از آن استفاده شود، می توان این را نیز گفت که به طور تصادفی از «انستیتو آزمایشگاه ویروس شناسی» ووهان به بیرون درز کرده و به جمعیت حیوانی و انسانی منتقل شده است. تکنسین هایی که در چنین محیط هایی کار می کنند  اطلاع دارند که این «درزها» از آزمایشگاه ها مکررا رخ می دهند.

 البته به ناگزیر یک فرضیه دیگر هم وجود دارد. برخی بر این نظرند با توجه به اینکه دولت ترامپ همواره مسئله افزایش قابلیت رقابت جهانی چین را به عنوان تهدیدی مستقیم علیه امنیت ملی و سیطره اقتصادی آمریکا مطرح کرده، این امکان وجود دارد که واشنگتن این ویروس را در تلاش برای ضربه زدن به اقتصاد و نیروی نظامی رو به رشد چین خلق و منتشر کرده باشد. قطعا دشوار می توان باور کرد که حتی کاخ سفید ترامپ نیز چنین بی احتیاطی بزرگی را انجام دهد، اما چنین رفتارهایی بی سابقه هم نیست. در سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ دولت های آمریکا و اسرائیل مخفیانه  یک ویروس رایانه ای به نام استاکس نت را تولید کردند که هدف  آن آسیب زدن و در کنترل گرفتن سیستم های عامل رایانه های ایرانی بود که در برنامه تحقیقات اتمی این کشور در حال کار بودند. قبول است که هدف از ساخت استاکس نت آسیب زدن به رایانه ها بود نه آلوده کردن یا کشتن انسان ها، اما نگرانی هایی نسبت به گسترش و  انتقال این ویروس و آلوده کردن رایانه ها درخارج از ایران نیز وجود داشت؛ نگرانی هایی که معلوم شد بی اساس هم نبوده اند، چرا که این ویروس هزاران رایانه در خارج از ایران را نیز آلوده کرد و تا چین، آلمان، قزاقستان و اندونزی هم پخش شد.

به ناگزیر یک داستان اسرائیلی وجود دارد که فقط می تواند گوشه ای از آنچه را که در چین جریان دارد روشن کند. دانشمندان در موسسه تحقیقاتی گالیله اسرائیل هم اکنون ادعا می کنند که آنها ظرف چند هفته واکسنی را برای ویروس کرونا خواهند ساخت که ظرف ۹۰ روز آماده توزیع و استفاده خواهد شد. این موسسه ادعا می کد که چهار سال است سرگرم تحقیق در مورد ویروس کرونای پرندگان است که وزارتخانه های علوم و فناوری و کشاورزی اسرائیل بودجه آن را تامین کرده اند. بنا بر ادعای آنها، این ویروس شبیه همان نسخه ای است که انسان ها را آلوده کرده و در توسعه از طریق دستکاری ژنتیک به پیشرفت هایی دست یافته است، اما برخی دانشمندان نسبت به این مسئله ابراز بدبینی کرده اند که بتوان با چنین سرعتی واکسن جدیدی را برای جلوگیری از این ویروسی که تنها مدتی است وجود آن مشخص شده تولید کرد. آنها همچنین هشدار داده اند که حتی اگر بتوان چنین واکسنی را تولید کرد، به طور عادی باید برای تشخیص اثرات جانبی آن مورد آزمایش قرار گیرد، روندی که به طور عادی بیشتر از یک سال طول می کشد و شامل استفاده از آن بر روی انسان ها آلوده نیز هست.


حتی اگر بتوان فرض کرد که ایالات متحده در آنچه که از مرکز تحقیق سلاح های بیولوژیک زمانی گسترده آن در فورت دتریک مریلند باقی مانده به گونه ای در خلق ویروس کرونا دست داشته، این فرض نیز بسیار محتمل است که اسرائیل یکی از شرکای این پروژه بوده باشد. کمک دانشمندان اسرائیلی در توسعه این ویروس، توضیح دهنده این مسئله نیز هست که چگونه آنها توانسته اند ادعا کنند که با چنین سرعتی موفق به تولید یک واکسن شده اند، احتمالا به این دلیل که این ویروس و درمان آن همزمان با هم توسعه یافته اند.

به هر روی ظهور ویروس کرونا نه تنها در چین، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر عواقب سیاسی انکار ناپذیری به دنبال دارد. در آمریکا پرزیدنت دونالد ترامپ پیشتر به خاطر دروغ گفتن در مورد این ویروس مورد شماتت قرار گرفته و سناریوهای متعددی در نشریات جریان اصلی وجود دارد که تاثیر احتمالی این اتفاق بر انتخابات در سال ۲۰۲۰ را مورد بررسی قرار داده اند. اگر اقتصاد نیز به همراه بازار سهام سقوط کند، این اتفاق به شکل نامطلوبی بازتابی از این سئوال است که آیا ترامپ واقعا در این اتفاق مقصر است یا نه. اگر روند آلودگی و درمان خود بیماری در آمریکا خوب پیش نرود، این اتفاق واکنش های قابل توجهی به دنبال دارد، به ویژه با توجه به اینکه دمکرات ها بر بهبود وضعیت مراقبت های درمانی انگشت گذاشته اند. اما همانطور که یکی از صاحبنظران می گوید، این بیماری و سقوط اقتصاد تا وقتی که  پیش از انتخابات تغییر عمده ای رخ ندهد اهمیت خاصی ندارد، اما ظرف ۸ ماه آینده اتفاقات بسیار زیادی ممکن است رخ دهد.

 بعلاوه مسئله سیاست های مربوط به امنیت ملی و سیاست خارجی هم از نقطه نظر بیت المقدس و هم واشنگتن وجود دارد. به سختی می توان توضیحی برای این سئوال پیدا کرد که چرا ویروس کرونا جز چین، بر یک کشور خاص دیگر با این شدت تاثیر گذاشته است. این کشور ایران است؛ دشمن تقریبا همیشگی هم آمریکا و هم اسرائیل. تعداد افراد مبتلا به این ویروس در ایران همچنان رو به افزایش است.


دست کم پاسخ آزمایش ۵ عضو مجلس ایران نیز مثبت اعلام شده و تعداد روزافزونی از مقامات نیز  به این بیماری مبتلا شده اند. پیش از این تایید شده که معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور ایران و ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت نیز به این ویروس مبتلا شده اند.


مظنونین همیشگی در ایالات متحده از فهمیدن تعداد مرگ و میرها در ایران شادمان هستند. مارک دوبویتز مدیر اجرایی بنیاد «دفاع از دمکراسی ها» که در واشنگتن مستقر است اما با دولت اسرائیل ارتباط دارد، روز سه شنبه در توئیتر چنین لاف زده که «ویروس کرونا (با ایران) کاری کرده که تحریم های اقتصادی آمریکا نکرده: تعطیل کردن صادرات غیرنفتی.» یک سخنگوی دولت ایران در واکنش به سخنان او گفت: «ابراز شادی از انتشار یک ویروس کشنده و لذت بردن از مشاهده رنجی که مردم از این بیماری می برند شرم آور و غیرانسانی است.» دوبویتز در توئیتی دیگر افزود که تهران« تروریسم را در خاورمیانه گسترش داده و اکنون نیز در حال انتشار دادن ویروس کروناست.»


به این ترتیب انتخاب با شماست. ویروس کرونا یا به طور طبیعی رخ داده یا از آزمایشگاهی در خود چین یا حتی از اسرائیل یا آمریکا بیرون آمده است. اگر کسی نسبت به اسرائیل و یا آمریکا مظنون باشد، به روشنی پیداست که هدف از این کار ساخت یک سلاح بیولوژیک است که بتواند به دو کشوری که دشمنان اسرائیل و آمریکا قلمداد می شوند آسیب وارد آورد. اما ویروس کرونا را نمی توان به سادگی مهار کرد و روشن است که هزاران نفر در اثر آن جان خود را از دست خواهند داد. متاسفانه همانطور که در مورد استاکس نت شاهد بودیم، وقتی غول از بطری بیرون بیاید، بازگرداندن دوباره آن به داخل بطری کار بسیار سختی است.


نویسنده: فیلیپ جرالدی ( Philip M. Giraldi) کارشناس پیشین  ضد تروریسم سیا و افسر سابق اطلاعات نظامی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    49 27
    هرکسی می تونه نظر شخصی شو بگه اما نباید تلقین کنه ما هم شنیدیم کار کار کمونیست ها بوده خدا می دونه اما امیدوارم هرکی مسبب این ویروسه مجازات بشه
    • ایران DE ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      35 6
      ایران و چین و روسیه هم باید سلاح بیولوژیک برای حمله به دشمنان آماده کنند و در زمانش به جونشون بندازن ، خداروشکر که چین و روسیه مثل ما نیستند که با حرام و حروم کردن در مقابل دشمنانی که دنبال نسل کشی و نابودی ما هستند حماقت کنند ومیتوانند با تمام قدرت با این شیطان صفتان مقابله کنند
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      16 61
      این ویروس توسط خبرگزاری فارس و مشرق و تسنیم بوجود آمده
  • US ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    13 59
    چین۹۷۳۳
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    معلوم که این ویروس کارمشترک امریکا واسر ائیل این دوکشور دشمن ایران هستند خداوند شراسرائیل غاصب وامریکای جنایتکار راازسر جهان کوتاه کند انشالله ا
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    79 21
    ایران هم یک ویروس بفرسته اسرائیل کاری نداره
    • پ IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      57 0
      حمله سایبری یا هک سایبری یا جنگ روانی تو فضای مجازی هم خوبه
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      14 63
      ایران تو روزمره خودش مونده ویروس پیشکش
  • CA ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    47 7
    موضوع این هست که ساخت چنین ویروس های بسیار راحت هست ولی کشوری که معیار حقوقی غیر یگانه یعنی به جز الله هست می‌توانند به هر ابزاری متوسل شوند و این برای بشریت قابل قبول نیست.
    • امیر IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      5 46
      ساخت ویروس ساده هست؟ تمام دنیا جمع شدن قسمتی از ویروس رو نمیتونن تفسیر کنن. بیسواد این حرفها رو تو اروپا یا جایی نزن تا یکماه اسباب خنده مردم عادی میشی نخبگان پیشکش
  • محمد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    38 5
    کارانگلیس و رژیم اشغالگرقدسه...ببینید باچه خیال راحتی مسابقات فوتبالشونوبرکزار میکنند..قطعا پادزهرشو دارن
  • علی محسن IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    73 13
    بدون شک امریکا و اسرائیل در اینده تاریخ خواهد گفت
  • ایرانی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    30 69
    این مقاله همش مزخرفه ،کرونایک بلاست مانندبلاهای دیگر،داریم چوب اعمالمان رامی خوریم ،والسلام .
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      21 7
      مزخرف خودتی ابله
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    یا کار چین یا روسیه دشمن اصلی ما این دو کشورن
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      91 22
      حرف مفت کمتر بزن درحال حاضر دشمن ایران دوکشور امریکا واسرائیل مزدور بفهم
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      2 2
      دشمن اصلی ما تویی. آدرس بده بیام کارتو یکسره کنیم
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    74 4
    خدایا مکر مکر کنندگان را به خودشان برگردان
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    35 25
    تاثیر را با قرنطینه نکردن شهرهای الوده خودمون گذاشتیم عزیز نوبسنده . دشمن تیری به سمت ما انداخت که به ما نرسید ما انرا برداشتیم و در فلب خود فرو کردیم این سخن امام معصوم سجاد است امامان ما نور هدایتند .
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      55 4
      هر وقت پلیس مقتدر و بیرحم چین را داشتید حرف از قرنطینه بزنید. خودمان پلیس را تضعیف کردیم.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    15 0
    هر کی بوده بدجوری با ایتالیا هم لج داشته
    • سرابی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      29 5
      با توجه به اینکه امریکا این اواخر دنبال کدهای ژنتیکی مردم چین و ایران میگشت و با توجه به نزدیکی کدهای ژنتیکی ایرانیان و مردم ایتالیا و چینیها و مردم کره و میزان ورود گردشگران بسیار زیاد چینی به ایتالیا خب این کشورها هم تحت تاثیر قرار گرفتند امریکا میزان سرایت این ویروس و میزان کشندگی و مخفی موندنش در بدن و میزان پایداری در محیط و سطوح رو بسیار بالا برده و فکر نمیکرد شیوعش اینقدر همه گیر بشه که به خود امریکا هم سرایت کنه الان خودشونم به وحشت افتادند و خداوند مکر مکر کنندگان را به خودشان برمیگرداند
  • ناشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    10 35
    چرا فلش خود را به سمت روسیه نمی گیرید.چرا این موضوع را در نظر نگرفته اید که تاکنون هیچ مورد فوتی در روسیه و نه حتی کشوری با داشتن نژاد روس نداشتیم . به نظر شما این ویروس طوری ساخته نشده که بر روی نژاد روس اثری نداشته باشد. پس اگر طبق نظر شما این ویروس ساخته دست بشر به منظور ضربه به ایران و چین می باشد به نظر من ساخته روسها می باشد.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      25 9
      احمق مزدور صهیونیست ، میگن تا چوب رو بلند کنی دزد خودش رو لو میده حالا مزدورهای امریکا و اسرادیل ریختن دارن دیگران رو متهم میکنن ! اگر کار روسیه بود بجای چین و ایران در امریکا و اوکراین و انگلیس این ویروس داشت جولون میداد !
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    74 14
    أمریکا الله الله اکبر آمریکا شیطان الاکبر
  • DE ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    71 17
    از امریکا و صهیونیسم هر جنایتی که بگی برمیاد . فقط در ۲۰ سال گذشته ببینید که در افغانستان و عراق چه جنایاتی کرده اند .
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    33 1
    کار هر کس که باشه اگه مشخص بشه کی بوده جنگ جهانی سوم راه میفته
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      57 4
      از قدیم گفتن هروقت فتنه در جهان شدو ازش سردرنیاوردید بدونید کار کار انگلیس خبیث است
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      1 4
      امید وارم آتش این جنگ گسترش پیدا کنه و کار آل سعود و اسرائیل و آمریکارو تمام کنه
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    64 16
    دشمن ما و همه دنیا سردم داران نظام سرمایه داری و ایلومناتی ها هستند که عمداتا یهودی و مسیحی و غربی هستن البته دیگه الان حتما توشون چینی و روس و عرب هم پیدا میشه
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    0 13
    هر سه
  • صادق IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    8 30
    تحلیل آبکی بود
    • DE ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      27 4
      صادق زیبا کلاف۱۱:۱۰ پیداست حسابی توش شنا کردی ها ای کلک.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    2 37
    بیت المقدس اشتباه است در این چند صباح باقیمانده بنویس تلاویو
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    41 2
    جالبه! که ویروس ایدز هم دز زمان یک واداده دیگر که آن زمان رییس جمهور ایران بود وارد کشور شد
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    4 17
    کرونا آزمونی بود که تمام دولتهای دنیا به جز هنگ کنگ در آن مردود شدند
  • رسول IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    31 3
    نیازی به توضیح نیست که این ویروس محصول توطئه آمریکا و اسراییل است و امیدوارم شر آن به خودشان برگردد انشاالله .
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    2 31
    کرونا انتقام ترور شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی از دنیا هست
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
      5 0
      هاجی پس چرا داره از خودتون انتقام میگیره؟
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
      0 3
      با طعنه و کنایه حر نزن آلبانیایی. یکی از انتقامهای حاج قاسم انهدام پایگاه آلبانیه
  • اى من ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    10 5
    مسئله بسيار پيچده است ام با بررسى وضعيت مبادلات اقتصادى نفتى مالى صنعنتى كشاورزى علمى گردشگرى نظامى. مستواه سرچشمه هاى أوليه در چين كه با هدف الودگى وتضعيف ايران طراحى شده را يافت اين اقدام تنها توسط أفراد بسيار باهوش پزشكى و نظامى ممكن است با توجه به اطلاعات خود ميتوانم بخش عمده كار را سرپرستى نماىد كد شناساىى من. اى من ٨٩٣٤ميباشد
  • آذربایجانی IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    27 5
    من به عنوان یک فرد کم سواد جامعه وقتی فکر میکنم که شایع شدن ویروس در چین همزمان شد با عید سال نوی چینی و گسترش بیشتر این بیماری و در ایران هم با تنظیم خاصی زمانی وارد که موقع عید شیوع گسترده تری داشته باشه و رفتار عجیب این ویروس و سرایت زیاد قدرت ماندگاری بالا کشندگی بالا و اینکه در مرکز فرهنگی جهان تشیع قم شروع شد و حرفهای چند ماه قبل ترامپ درمورد هدف قرار دادن مراکز فرهنگی دی ایران و جنگ تجاری امریکا با چین در میابم نمیتونه همه این اتفاقات شانسی باشه
  • US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    16 2
    اگرويروس فرد مبتلا را نكشد اوقوى تر از بستر نقاهت برميخيزد درمورد كشورهاهم اين مهم صدق ميكند حال زياد مهم نيست كه اين ويروس دست ساز است ياطبيعى مهم وخيلى مهم اينست كه كشور ما بسيار قوى تر از اين بستر پهن شده بر ميخيزد وعضلات ستبرش را به رخ ميكشد
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 7
    این مقاله الان ترجمه مقاله آقای فیلیپ جرالدی هست؟ یا نظریات خود مشرق بود؟! البته در کل موافق رویکرد مقاله هستم. چون شیطنت آمریکای جهانخوار متاسفانه خیلی علنی شده...
  • داریوش IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    25 2
    این ویروس کارهرکشوری هست به لعنت خداوملائکه گرفتارشودبادولت شمامشکل داریدمردم بیچاره چکاره اندکه شماکشتارراه انداختید مرگ براسرائیل غاسب خدالعنتت کند اسرائیل
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    14 5
    چه کسی ویروس کرونا را ساخته؟ آمریکا، اسرائیل یا چین؟// بابا اینکه دیگه کاری نداره . درب موتورش رو بزنین بالا همه جاش نوشته " ماده این یو اس آ " ! کلا اطاق و موتور و شاسی ساخت خودشونه. حال شاید یه پخش چینی و چارتا بلندگو هم انداختن روش رد گم کنند. به جان جان کریه جان جان افه کندی راس میگم.
  • ناشناس IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    2 1
    اما اگر قم قرنطینه میشد این تاثیر گذاری شدیدبر ایران داشت ؟پس واضح است خیر .یا باید قبول کنیم که امریکا واسراییل در سطح بالای مقامات مملکتی عناصری نفوذی وبسیار قدرتمند دارند واینکه امریکا از کجا می دانسته ما قم را قرنطینه نمی کنیم وباعث شیوع گسترده این ویروس می شود
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 1
    به نظ من این ویروس رو ایران باید تقویت کنه و با شدت ۱۰۰ برابر به آمریکا و اسرائیل حمله کنه
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
    0 4
    به نظر من این ویروس رو ایران باید تقویت کنه و با شدت ۱۰۰ برابر به آمریکا و اسرائیل حمله کنه
  • خراساني IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
    0 0
    نه شرقي نه غربي فقط به اذن اله حکومت اسلامي عزيزان تا زماني که يهود است اسلام واهلش ارامش ندارند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    0 0
    امریکا می گوید ساخت ازمایشگاه چین است چین می گوید ساخت امریکا است و توسط ارتشش وارد چین شده است مقامات امریکایی خواستار بررسی کشته شدگان انفلوانزا هستند و احتمال کرونایی بودن انها را مطرح می کنند برخی در مورد تعطیل شدن ازمایشگاه امریکایی و مشکوک بودن این تعطیلی حرف می زنند برخی حتی انهدام هلیکوپتر امریکایی توسط طالبان را به کرونا ربط می دهند برخی ژنوم کرونا را طبیعی و برخی ساختگی می دانند و حتی دانشمندانی که در مورد کرونا تحقیق می کردند معلوم نیست چگونه فوت کردند حرفها زیاد است نمی دانم کدام را باور یک را باور کنم
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
    0 0
    مقاله علمی نبود فقط بر اساس گمان نوشته شده. یه مقاله خوب باید جواب سوال رو پیدا کنه یا مشکلی رو حل کنه نه همه چیز رو به خواننده واگذار کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس