کرونا نمایه

تاکنون حدود ۱۰۰ تن از روحانیون و طلاب گیلانی در بیمارستان‌های قرنطینه کرونا به جهت کمک به کادر درمان، تزریق روحیه و اجرای اعمال شرعی جان‌باختگان کرونا حضور دارند.

به گزارش مشرق، با مرور این روزهای اخبار در جراید و رسانه‌ها، بیشترین تصاویر از مدافعان سلامت که به‌حق بهترین واژه و درخور نیز برایشان هست، دیده می‌شود اما دراین‌بین، افراد دیگری نیز هستند که مسؤولیت شرعی بر گردن دارند و مجاهدانه عمل می‌کنند ولی هیچ نام و نشانی از آن‌ها نیست و این قشر، طلاب و روحانیانی هستند که وظیفه غسل و تیمم اموات ازجمله جان‌باختگان کرونایی را طی این روزها بر عهده‌دارند.

با توجه به مخاطره‌آمیز بودن کروناویروس ازجمله در بین جان‌باختگان و به‌منظور پیشگیری از سرایت آن به دیگران، عده‌ای ممکن است حاضر به رعایت آداب اسلامی برای غسل، کفن‌ودفن میت نباشند و لازم است این مهم توسط اسلام شناسان اهل‌فن که البته اهل جهاد بوده و تنها باخدا معامله‌گر باشند، سپرده شود.

بیشتر بخوانید:

جان پرستاران گیلان با کمبود جدی تجهیزات درخطر است

واقعیت یک ویدئو از عدم پذیرش بیمار کرونایی در رشت

در حال حاضر روحانیونی که در بیمارستان‌های قرنطینه کرونایی حضور دارند سه اقدام کمک به کادر خدماتی، دادن روحیه به بیماران و همراهان آن‌ها و همچنین تیمم اموات کرونایی را بر عهده‌دارند.

حجت‌الاسلام رضوانی، یکی از روحانیون جهادی حاضر در بیمارستان رازی رشت می‌گوید این اقدامشان در بیمارستان از روی نوع‌دوستی بوده تا کمک‌کاری برای بیماران، خانواده‌ها و رعایت آداب شرعی باشد.

وی از حضور چندروزه خود در این بیمارستان خبر داده و گفته هنر این است که انسان در شرایط بحرانی در کنار هم نوع خود باشد و به خدمت مشغول شود وگرنه خدمت به مردم در شرایط عادی هنر نیست.

به گفته حجت‌الاسلام چهری، یکی دیگر از روحانیون جهادی حاضر در بیمارستان رازی رشت تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از طلاب و روحانیون در رشت در بیمارستان‌های رازی، رسول اکرم و قائم حضور دارند. 

برای بیمارانی که براثر کرونا فوت می‌کنند غسل شرعی ممکن نیست ازاین‌رو توسط مبلغان دینی حاضر در سردخانه‌های بیمارستان تیمم انجام می‌شود.

به گفته چهره، برای جان‌باختگان ناشی از کرونا علاوه بر تیمم، حنوط نیز انجام می‌شود و پس‌ازآن مست کفن شده و با اقامه نماز بر پیکر آماده دفن می‌شوند.

علیرغم اینکه تاکنون حدود ۱۰۰ نفر از روحانیون و طلاب در بیمارستان‌ها برای کارهای خدماتی، ارائه روحیه مثبت به بیماران، تیمم و کفن کردن اموات اعم از کرونایی و غیر کرونایی حضور دارند اما روحانیون همچنان دست یاری به‌سوی همکاران خود دراز کرده و منتظر یاری‌شان هستند. 

هرچند در کنار حضور فعالانه اقشار مختلف ازجمله روحانیون در کنار کارت‌های درمانی در بیمارستان‌ها، لازم است مردم دست به دعا شده و با رعایت بهداشت فردی زنجیره انتقال ویروس را با قرنطینه اختیاری در خانه‌ها قطع کنند.

دانلود

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
    1 0
    مگه در روز چند نفر می میرند در این بیمارستان که 100 نفر، میت را تیمم ميدند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس