کد خبر 1049559
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
امروز و فردا در کدام استان ها باران می بارد؟

کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آتی و همچنین استان‌های درگیر با فعالیت سامانه بارشی پرداخت.

به گزارش مشرق، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده گفت: امروز یک شنبه به سبب فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش باران در استان‌های لرستان، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و مناطقی از کرمان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

آسمان صاف در اغلب مناطق کشور از ۱۷ اسفند

نقشینه در ادامه گفت: برای فردا دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، مرکز و جنوب کرمان و مناطقی از نیمه شرقی هرمزگان شاهد بارش باران خواهیم بود که این بارش باران سبب لغزندگی جاده ها، بارش برف در مناطق کوهستانی، اختلال در تردد جاده‌های مواصلاتی می‌شود و به همین سبب توصیه می‌شود در ترددهای بین شهری به ویژه محورهای کوهستانی انجام اقدامات پیشگیرانه رعایت شود.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون شاهد وزش باد شدید موقت و گرد و غبار در مناطقی از کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و بوشهر هستیم که سبب کاهش میدان دید افقی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی شده است و به همین سبب توصیه می‌شود از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان، بیماران تنفسی و قلبی و عروقی پیشگیری شود.

نقشینه در ادامه بیان کرد: طی امروز در مناطقی از سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، خراسان جنوبی شاهد وزش بادشدید و گردوخاک خواهیم بود که باعث کاهش دید و کیفیت هوا نیز می‌شود که این وضعیت تا جمعه ادامه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: به مردم این مناطق توصیه می‌شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر و جاده (بویژه افراد آسیب پذیر) و هنگام وزش باد و گردوخاک اجتناب شود.

نقشینه در ادامه درباره وضعیت هوای تهران گفت: امروز به سبب نفوذ سامانه بارشی به استان آسمان تهران نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود و همچنین باراش پراکنده و یا رگبار باران در برخی نقاط پیش بینی می‌شود. از امروز عصر با کاهش ابر و طی امشب با کاهش دما میانگین ۴ تا ۸ درجه در تهران رو به رو خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: تهران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه با پایداری نسبی دما در مناطق صنعتی و پر تردد همراه خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس