کرونا نمایه

یک متخصص زنان درباره مراقبت بانوان باردار از خود در مقابل ویروس کرونا توضیحاتی داد.

 به گزارش مشرق، نغمه منصوری متخصص زنان و زایمان درباره روش‌های مراقبتی برای مقابله با ویروس کرونا ویژه بانوان باردار گفت: بانوان باردار باید نظافت را مانند بقیه افراد یا بیشتر از آن‌ها رعایت کنند؛ چرا که سیستم ایمنی این افراد نسبت به مردمان عادی ضعیف‌تر است.

او افزود: بانوان باردار نباید دستان آلوده خود را به چشم، بینی و دهان بمالند و اگر احتمال می‌دهند میکروب به سطح پوست آن‌ها وارد شده است حتما با الکل ۷۰ درصد سطح آن ناحیه را تمیز کنند و طبق دستورالعمل وزارت خانه بهداشت مبران ویزیت خود را نزد پزشک مربوطه کم کرده و غیر حضوری پیگیر سلامت جسمانی خود و جنین باشند.

منصوری با اشاره به استفاده از ماسک و دستکش برای بانوان باردار اظهار کرد: مصرف ماسک و دستکش برای بانوان باردار اجباری نیست و نباید تصور کنیم افرادی که از آن استفاده می‌کنند ۱۰۰ درصد در مقابل ویروس کرونا ایمن هستند.

او تصریح کرد: مهم‌ترین اصل برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت است که نباید دستان خود را به نقاط آلوده بزنیم و قبل از هر تماسی دستان خود را بشوییم، درصورتی که با بیمار آلوده در تماس هستیم از ماسک استفاده کنیم و اگر بیمار قطعا به ویروس کرونا مبتلاست حتما باید از دو ماسک معمولی و یک گاز استریل در بین آن‌ها استفاده کنیم.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به مصرف مواد غذایی برای بانوان باردار اظهار کرد: مصرف هیچ ماده غذایی صد در صد تایید نشده است که برای پیشگیری از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند، اما افزایش المنت‌های ضروری بدن در افزایش سطح ایمنی و مقابله با کرونا کمک خواهد کرد.

منصوری افزود: تمامی افراد باید استفاده از انواع ویتامین‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهند و مواد غذایی مصرفی خود را به صورت پخته شده استفاده کند و فراموش نکنیم که ما فقط در معرض ابتلا به کرونا نیستیم بلکه در معرض تمامی عفونت‌ها یا ویروس‌ها هستیم.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: به هیچ عنوان نباید دست زخمی خود را به گوشت خام بزنیم و تمام مواد غذایی مصرف شده را کامل بپزیم، بنابراین ما مجاز به خوردن سوسیس، کالباس و پنیر خامه‌ای نیستیم، چرا که این مواد پخته شده نیست.

منصوری ادامه داد: در مورد کرونا تمامی اصولی که میکروب در سطح‌هایی قابلیت حیات به مدت زمان متناوبی دارد را باید رعایت کنیم.

این متخصص زنان و زایمان تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که بانوان باردار بیش از جمعیت عادی در معرض هر آسیبی هستند؛ بنابراین توصیه می‌شود افراد غیرباردار از تماس با این افراد پرهیز کنند و سعی کنیم محیط زندگی این افراد را امن نگهداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ اینقدر که از شستشوی بیرونمان می گویید از شستشوی درونمان از گناه هم بگویید! چرا که این بلا ارتباط مستقیمی با گناهان ما دارد و اگر خواهان رفع این بلا هستیم ، همراه با نظافت بیرون باید نظافت درون خود از گناه و معصیت را نیز آغاز کنیم تا خدای بزرگ با قدرت خویش ، این بلا را از جامعه اسلامی ما دفع کند انشاء الله.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
    0 0
    همراه دعا برای پیشگیری از مبتلا نشدن به کرونا، لطفا دوستان توصیه های بهداشتی و مراقبتی رو فراموش نکنند. انتخاب اولویت اینها با خودتون، سپاس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس