کد خبر 1048842
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه توان نظامی و دفاع موشکی ایران را بومی خواند و به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه رسانه‌ای پوچ و ملال آور کمیته خودساخته چهار جانبه اتحادیه عرب، با ابراز انزجار از محورهای بی محتوا و تکراری این بیانیه، اتهام‌های بی اساس مطرح شده را برآمده از دیدگاه غیرمسئولانه و اشتباه جبران ناپذیر و راهبردی کشورهایی خواند که خود عامل بی ثباتی، ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه بوده و هستند.

بیشتر بخوانید:

حمله به ایران و انصارالله؛ خلاصه بیانیه پایانی نشست اتحادیه عرب

سخنگوی وزارت امور خارجه سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین و اعدام جوانان بیگناه در این کشور، خلق و حمایت همه جانبه از تروریست‌ها و جنایتکاران داعش در عراق و سوریه، آغاز جنگی حماقت آمیز در یمن و نابودی زیرساخت‌ها و به خاک و خون کشیدن ده‌ها هزار یمنی از جمله کودکان و زنان و محاصره، قحطی و گرسنگی میلیون‌ها انسان در یمن از  سوی ائتلاف مصنوعی سعودی را از جمله اقدام های غیر قابل جبران و مورد حمایت اعضای این به اصطلاح کمیته چهارجانبه برشمرد.

موسوی با ایرانی خواندن جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک افزود: صدور بیانیه‌های تکراری تاکنون هیچ مشکلی را از منطقه و جهان اسلام حل نکرده و نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بومی خواندن توان نظامی و دفاع موشکی  جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر اینکه این قابلیت هیچگاه تهدیدی برای کشورهای عربی و اسلامی نبوده و قابل مذاکره هم نیست به برخی کشورهای منطقه توصیه کرد خود را به انبار تسلیحاتی آمریکا تبدیل نکنند، چرا که خرید تسلیحات کمکی به قدرت ملی آنها نخواهد کرد و امنیت وارداتی و خریدنی نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه افزود: کشورهایی که چشم خود را بر اشغال اراضی مقدس فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس بسته‌اند و ذلیلانه در کنار رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اعلام طرح خائنانه معامله قرن ایستاده‌اند، حق ندارند حمایت شرافتمندانه ایران از مقاومت در فلسطین و لبنان را زیر سؤال ببرند. 

موسوی در پایان از اینکه اعضای این کمیته خود ساخته همسو با ـآمریکا و رژیم اسرائیل، مقاومت افتخار آمیز اسلامی در لبنان را که اکنون بزرگترین و موثرترین نیروی بازدارنده عربی و اسلامی در مقابل تجاوز و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی است، تروریست توصیف می‌کنند، ابراز تاسف کرد.

 وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب در نشست اخیر خود موضوع دریانوردی و تأسیسات نفتی را دستاویزی برای هجمه به ایران و جنبش انصارالله یمن قرار دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس