کیانوش جهانپور

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.

به گزارش مشرق، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: با ۵۹۱ مورد جدید تعداد مبتلایان کرونا در کشور به  ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و تعداد افراد فوت شده به   ۱۰۷ نفر رسیده است. از این تعداد ۷۳۹ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

او آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک استانها را اعلام کرد و گفت: تهران ۱۳۵۲ نفر، گیلان ۳۳۳ نفر، قم ۳۸۶ نفر، اصفهان ۲۳۸ نفر، مرکزی ۱۸۰ نفر، مازندران ۱۲۱ نفر، سمنان ۶۰ نفر، گلستان ۳۷ نفر، آذربایجان شرقی ۶۵ نفر، اردبیل ۲۶ نفر، آذربایجان غربی ۱۰ نفر، همدان ۱۶ نفر، کردستان ۱۸ نفر، کرمانشاه ۲۲ نفر، ایلام ۱۱ نفر، خراسان جنوبی ۱۵ نفر، کردستان ۳۰ نفر، خوزستان ۶۳ نفر، فارس ۶۸ نفر، هرمزگان ۱۳ نفر، کهکیلویه و بویراحمد ۲ نفر، بوشهر ۳ نفر، زنجان ۱۵ نفر، قزوین ۱۱۱ نفر، البرز ۱۷۳ نفر، چهارمحال بختیاری ۹ نفر، یزد ۷ نفر، کرمان ۱۸ نفر، سیستان و بلوچستان ۱۹ نفر، خراسان رضوی ۸۹ نفر و خراسان شمالی ۳نفر به کرونا مبتلا شده اند.
 
جهانپور تصریح کرد: به نظر می‌رسد که در استان گلستان هشدارها موثر بوده است و موارد ابتلا کاهش پیدا کرده است اما بوشهر به جمع شهرهای مثبت پیوست.

او یادآوری کرد: تا امروز ۲۳ هزار و ۳۲۷ نمونه تست شده است که از این تعداد تنها ۳ هزار و ۵۱۳ نفر مورد مبتلا داشته ایم.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۵ مورد رسیده است و در روزهای آینده به ۴۰ آزمایشگاه خواهد رسید.

او تاکید کرد: مردم خود قرنطینگی را رعایت کنند چراکه تاثیر آن را در کاهش شیوع موثر خواهد بود. با طرح « هر خانه یک پایگاه سلامت» کرونا را شکست خواهیم داد.

جهانپور توصیه کرد: هموطنان عزیز نکات بهداشتی و فردی را فراموش نکنند. سعی کنیم  تا جای ممکن در خانه‌ها و شهرهایمان بمانیم و به نوعی خود قرنطینگی را رعایت کنیم. قطعا ظرف هفته‌های آینده ، تأثیر مثبتش را در کاهش این بیماری نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    47 0
    خداوند در گذشتگان را بیامرزد و این بیماری رااز سر جامعه بشری حذف کند .
    • سید IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      4 0
      دو بار نام کردستان نوشته شده است اما نام لرستان را ننوشته اید و به احتمال زیاد یکی از این دو آمار مربوط به لرستان است!
    • ساسان IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
      3 0
      یه ماه به غیر حمل و نقل عمومی و تاکسی به کسی سوخت ندین ملت بشینن تو خونه ویروس تموم شده رفته پی کارش
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    13 8
    نصفش تهرانی ان
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    47 11
    مردم آنطور که باید رعایت نمی کنند . ما نوشهر زندگی می کنیم ، ویلاهای اطراف را می بینم که از اول هفته تهرانی ها ریخته اند ، بزن و بکوب و مهمانی !!! یعنی چی ؟! خب چی میشه چند هفته خانه بمانید و با کسی معاشرت نکنید ؟! مغز بعضی ها واقعا ضعیف کار میکنه
    • TR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      20 6
      تهرانی ها با مسافرتهایشان در حال نابود کردن اخلاق اسلامی و فرهنگ ملت ایران هستند
    • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      10 5
      مگه مغز دارن
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      14 4
      اینا فکر میکنن مرگ فقط مال همسایست
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      16 10
      وضعیت تر آن مغز هایی خود خواهی را در اینجا نهادینه کرده و اجازه داده باتخریب زیست برای خوشگذارانی عد ه ای مرفه مردم درعذاب باشند
  • DE ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    11 6
    هر چقدر بگذره این ویروس ضعیف تر و تأثیرش کمتر میشود .
    • علی پیری BG ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
      9 0
      با این حساب از چین تا به ایران برسه باید صفر میشد و تاثیرش رو از دست میداد.
  • TR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    9 12
    مسابقه بزرگ بین ایران و ایتالیا برای کسب رتبه دوم تلفات کرونا
  • کرونا IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    19 9
    اقایانی که قصد سفر دارین لطفا بتمرگین تو خونه هاتون وگرنه هر چی دیدین از چشم خودتون دیدین
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
    0 0
    هرمزگان ۱۷ نفرهستن
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    4 1
    ملتی که ماسکو احتکار میکنه تا به همطنش صد برابر قیمت بفروشه خدا هم بهش رحم نمیکنه
  • افسر حوزه جنگ نرم US ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
    1 0
    امروز دشمن با رویی متفاوت وارد میدان نبرد با ملت ایران شده است در این نبرد اصلا ازخود ردی به جا نمی گذارد حتی دایه مهربان تر از مادر هم شده است کیت تشخیص بیماری کرونا به ایران می دهد البته آن هم مشکوک است ناخودآگاه انسانت یاد خون های آلوده به ایدز می افتد که فرانسه به ایران اهدا کرد و همین خون ها منشا و باعث آلوده‌ شدن هزاران نفر به ایدز در ایران شد بگذریم اصل مطلب این نیست بلکه جنگ روانی غول رسانه ای دنیا در مورد بیماری کرونا می باشد هدف اصلی این جنگ فقط و فقط ترساندن و ناامید کردن مردم در مقابله با بیماری کرونا می باشد. در این جنگ انواع اخبار دروغ و کذب به صورت ماهرانه و بسیار زیرکانه طوری به خورد مردم داده می شود که هیچ کس به دروغ بودن آن شک نمی کند به طور مثال روز پنج شنبه حدود ظهر خبری منتشر شد به قول از دختر بزرگ حاج مهدی سلحشور مداح معروف که آزمایش کرونا پدرشان مثبت اعلام شده. ولی شب همانروز این خبر تکذیب شد خود سلحشور اعلام کردند من اصلا دختر بزرگ ندارم و یک دختر بچه کوچولو دارم وآزمایش کرونا بنده منفی است. تقریبا همه اخبار غول رسانه ای دنیا که امروز فقط روی بیماری کرونا زوم کرده بر همین منوال است تا با ترس و وحشت جامعه را قبل از آلوده شدن به کرونا از پا دربیاورد دقیقا کاری که با داعش انجام می دادند امروز با کرونا انجام می دهند با داعش نیز دقیقا همین کار را انجام می دادند قبل از اشغال محلی با ایجاد ترس ورعب و وحشت در دل مردم ‌باعث شکست آنها می شدند و بدون اینکه در مقابل داعش دفاع کنند یا فرار می کردند یا تسلیم شده و نابود می شدند امروز هم دقیقا همین کار را توسط کرونا انجام می دهند پس به اخبار غول رسانه ای دنیا اعتماد نکنیم با تشکر از جامعه پزشکی و تخصص های وابسته
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
    0 0
    گزارش نویسی هم اصولی دارد حداقل یا بر اساس حروف الفبا و یا تعداد آمار مبتلایان گزارش را تکمیل می کردید. کوحال کار کرردن؟ نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس