کد خبر 1048747
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸
سعید آذری

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان اعتقاد دارد که فیفا مواردی برای اصلاح اساسنامه به فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرده که او پیشتر پیشنهاد داده بود.

به گزارش مشرق، سعید آذری درباره تکذیب نامه‌اش برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال توسط چند مدیرعامل اظهار داشت: در اساسنامه آمده اگر یک عضو از مجمع، پیشنهادی درباره اصلاح اساسنامه ارائه و 10 عضو دیگر مجمع، این پیشنهاد را تأیید کنند، دبیر کل فدراسیون موظف است در این باره اقدام کند.

وی در ادامه افزود: پیشتر گفتم به خاطر حضور بزرگان فوتبال و با وجود اینکه توانایی و سابقه‌ام از افراد ثبت نام کننده بیشتر است، در انتخابات ریاست فدراسیون شرکت نمی‌کنم اما گفتم اساسنامه به اصلاح نیاز دارد و 30 پیشنهاد برای اصلاح به فدراسیون ارسال کردم. آقایان! چطور وقتی نامزد انتخابات فدراسیون باید 10 امضا جمع می‌کرد، امضا جمع کردن خوب بود اما الان بد است؟

« فیفا اکنون دست روی همان مواردی گذاشته که من پیشنهاد کردم.»، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان ضمن بیان این جمله گفت: سه نفر از امضاکنندگان نامه به من گفتند که به ما گفته‌اند کاری به اساسنامه نداشته باشید، خودمان این اساسنامه را اصلاح می‌کنیم. متن صحبت‌های تکذیب امضا، همه به یک شکل است و همه آنها توسط یک نفر نوشته شده است. پس از صحبت‌های روز گذشته (چهارشنبه) من، آقایان دو بیانیه دادند که یکدیگر را نقض می‌کرد. یک بار گفتند اساسنامه در دولت گیر کرده است و دوباره گفتند فیفا آن را برگردانده است.

آذری که با برنامه رادیو تهران گفت‌وگو می‌کرد، با تکرار صحبت‌های خود بیان کرد: وزیر ورزش و جوانان، متولی ورزش کشور است. چرا به این موضوع ورود نمی‌کند؟ فیفا نگفته متولی ورزش، حق ورود به ارگان‌های ورزشی را ندارد. شما چه می‌‌کنید؟ یک پیشنهاد آمده و چنان وحشتی در این اردوگاه ایجاد شد که همه افراد را متقاعد کرده‌اند که این صحبت‌ها را درست کنید. از روز گذشته، بسیاری از فوتبالی‌ها قضایا را دیدند و متوجه شدند که عزیزان به اساسنامه خودشان هم پایبند نیستند.

بیشتر بخوانید:

اوت کردن وزنه بردار سابق در فوتبال ایران

وی با بیان اینکه ادعایی در این موضوع نداشته است، خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند من ادعای اصلاح اساسنامه نداشتم درست نبود و من فقط پیشنهادی در این باره ارائه کردم. وقتی کسی ادعا می‌کند، یعنی دنبال منافع شخصی است و مانند برخی آقایان، وقتی از در می‌روند، از پنجره وارد می‌شوند. در انتخابات گذشته، کفاشیان زرنگی به خرج داد و زمانی که اعضای مجمع با هم صحبت می کردند، گفت آقایانی که می‌خواهند اساسنامه توسط هیئت‌رئیسه اصلاح شود، دست بالا کنند. اساسنامه باید در مجمع فدراسیون بررسی شود. این دفعه مجمع هوشیار است و می‌داند که کارهای هیئت‌رئیسه فدراسیون، حول امور اجرایی است.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با انتقاد از یک بند اساسنامه اظهار داشت: این بند می‌گوید افراد بین 35 تا 65 سال حق ثبت نام دارند، اما شاید فردی که در این بازه سنی نباشد، به بلوغ مدیریتی رسیده و می‌تواند به خوبی مدیریت  کند. آقایان دنبال تعویق انتخابات بودند و من می‌خواهم اساسنامه اصلاح شود. راه ما از این افراد جدا می‌شود. دوستان هفت سال برای اصلاح اساسنامه فرصت داشتند.

آذری با انتقاد از صحبت‌های مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی گفت: وی با دیدم در یک برنامه  تلویزیونی گفته شد که برخی با فیفا برای تأخیر در انتخابات مکاتبه می‌کنند، اما فیفا صندوق انتقادات ندارد و فقط به مکاتبات دبیر کل فدراسیون‌ها پاسخ می‌دهد. اگر مکاتبه‌ای هم باشد از سوی فدراسیون فوتبال است. الان دیگر من فقط پیگیر اصلاح اساسنامه نیستم و افراد دیگری تماس گرفتند که فکرش را هم نمی‌کردم. آنها به من گفتند موضع شما بر حق است و حاضریم جای افراد قبلی امضا کنیم. آقایان جمع شده‌اند، اتاق فکر ایجاد کردند و علیه من خط می‌دهند. من تا آخر می‌روم و از حقم در مجمع دفاع می‌کنم. مگر اینکه اتفاق دیگری بیفتد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس