کد خبر 1048514
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
ناجا

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا راه‌های جلوگیری از سرقت‌های با عنوان مامور را تشریح کرد.

 به گزارش مشرق، سرهنگ "شهاب امینی" رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا اظهار داشت: سرقت‌های با پوشش مامور یکی از شگردهای سرقت است که در این روش، سارقان با سوء استفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و گاه در پوشش ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان‌ها اقدام به سرقت اموال مردم می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان پلیس آگاهی در برخورد با این گونه جرایم جدی بوده و رسیدگی به این گونه سرقت‌ها را با سرعت، دقت و قاطعیت در دستور کار قرار می‌دهند، افزود: با اینکه پلیس بارها توصیه کرده که تنها شرط مامور فقط لباس، دستبند، شوکر، بی سیم و... نیست؛ اما باز هم شاهد پرونده‌هایی با عنوان سرقت تحت پوشش مامور هستیم که شهروندان باید در برخورد با این موارد حساسیت و احتیاط بیشتری به خرج دهند.

بیشتر بخوانید:

سرهنگ امینی ادامه داد: پلیس به خانم‌های خانه دار و افراد سالمندی که تنها در خانه حضور دارند توصیه می‌کند افراد را از طریق چشمی در و آیفون‌های تصویری شناسایی کرده و تا قبل از حضور خانواده یا همسایه‌های مطمئن از باز کردن در به روی افراد ناشناس با هر عنوانی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی و منزل افراد را نداشته و مردم می‌توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت مراجعان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به خانه و خودروی خود را ندهند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس