دموکرات ها

نتایج نهایی انتخابات مقدماتی درون حزبی در ۱۳ ایالت از ۱۴ ایالت آمریکا اعلام شد که براساس آن، جو بایدن در صدر نامزدهای دموکرات برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفت و برنی سندرز نیز در جایگاه دوم ایستاد.

 به گزارش مشرق، نتایج نهایی انتخابات مقدماتی درون حزبی موسوم به «سه‌شنبه بزرگ» در ۱۳ ایالت از ۱۴ ایالت آمریکا اعلام شد که براساس آن، جو بایدن معاون پیشین رئیس جمهوری آمریکا در صدر نامزدهای دموکرات برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار گرفت و برنی سندرز نیز در جایگاه دوم ایستاد.

بیشتر بخوانید:

بایدن از همکاری رقبای دموکرات قدردانی کرد

بنابر گزارش سی‌ان‌ان، نتایج آرا جو بایدن که پیشتر در ایالت‌های کارولینانی شمالی، ویرجینیا، مینه سوتا، ماساچوست، تنسی، اوکلاهما، آرکانزاس و آلاباما مشخص و در آنها به پیروزی دست یافته بود، اکنون با اعلام پیروزی او در ایالت تگزاس، مجموع آرا «هیات نمایندگان» وی به ۳۲۳ رای رسید. آن هم در حالی که فقط نتیجه ایالت مین (Maine) همچنان باقیمانده است.

برنی سندرز تا مشخص شدن نتیجه ایالت مین تاکنون فقط در ایالت ها کالیفرنیا، کلرادو، یوتا و ورمونت پیروز شده و نتیجه آرا هیات نمایندگان سندرز تا این مرحله به ۲۴۶ رای رسیده است.

برای احراز نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدها به یک‌هزار و ۹۹۱ آرای هیات نمایندگان نیاز دارند.

انتخابات مقدماتی

انتخابات مقدماتی در آمریکا که نزدیک به پنج ماه زمان می‌برد، از این نظر برگزار می‌شود تا شمار نامزدها پیش از برگزاری انتخابات سراسری محدود شود؛ این انتخابات بعنوان ابزاری برای احزاب سیاسی در آمریکا با هدف دست یافتن به یک وحدت نظر روی یک نامزد پیش از انتخابات است.

انتخابات مقدماتی آمریکا در برگیرنده دو نوع انتخاب نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکاست که در ابتدا انتخابات با عنوان انجمن‌های حزبی (Caucus) و در پایان تشکلات حزبی برای دست یافتن به وحدت نظر و انتخاب نامزد نهایی خود در همایش حزبی- سیاسی (Political convention) که به نشست گزینش نامزد نیز شهره است، برگزار می‌شود.
طبق بند دوم قانون اساسی آمریکا، فردی که قرار است نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود باید زاده خاک آمریکا، حداقل ۳۵ سال و دست‌کم ۱۴ سال در آمریکا اقامت داشته باشد.

برگزاری همایش حزبی

پس از پایان یافتن انتخابات مقدماتی که به مدت پنج ماه از ابتدای سال میلادی ۲۰۲۰ تا ژوئن ادامه می‌یابد، هریک از احزاب همایش حزبی خود را برای تعیین نامزد نهایی برگزار می‌کند.

حزب دموکرات همایش حزبی خود را بین ۱۳ تا ۱۶ جولای (۲۳ تا ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹) در شهر «میلواکی» ایالت ویساکنسین برگزار می‌کند، البته دیگر شهرهای هوستون، تگزاس، میامی و فلوریدا نیز برای این منظور در نظرگرفته شده است.

حزب جمهوریخواه نیز همایش حزبی خود را قرار است در شهر شارلوت (Charlotte) در ایالت کارولینای جنوبی بین ۲۴ تا ۲۷ ماه اوت (۳تا۶ شهریور ۱۳۹۹) برگزار کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    چه سیستم انتخابانی گیج کننده ای دارن این یانکی ها
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
    0 0
    دمکرات ها تقلب می کنن. قرار نیست سندرز رو انتخاب کنن چون ضد اسرائیل صحبت کرده. باز هم شکست خواهند خورد و ترامپ رای میاره.
  • جعفر آقا IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
    0 0
    به نظر من باز هم ترامپ دیوانه رای میاره چون پول داره و میدونه کجا سرمایه گذاری کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس