کد خبر 10484
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸

صادق زيباکلام هرگونه شانس اصلاح طلبان براي حضور پر رنگ در انتخابات آينده را رد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه رسالت ستون شنيده‌ها و نکته‌هاي امروز خود را به اخبار زير اختصاص داد:
* علت جعل نامه منتسب به رئيس قوه قضائيه توسط حاميان موسوي
يک سايت اصلاح‌طلب دليل جعل نامه به اسم رئيس قوه قضائيه در سايت حاميان ميرحسين را فاش کرد.
سايت جرس که اداره کنندگان آن اعضاي اتاق فکر ميرحسين در خارج محسوب مي‌شوند هفته گذشته نامه‌اي مجعول و دروغين در حمايت از محکومان جريان فتنه و به اسم رئيس قوه قضائيه منتشر کرد. اين نامه که با ادبياتي آب نکشيده و بسيار سطح پايين از سوي اداره کنندگان سايت جرس تنظيم و منتشر شد بلافاصله از سوي رئيس و سخنگوي قوه قضائيه تکذيب شد اما حاميان موسوي در لندن همچنان بر دروغ خود اصرار ورزيدند.
روز گذشته سايت خودنويس پشت صحنه علت اين اقدام حاميان موسوي را فاش کرد و نوشت با آنکه سبزها مي‌گويند اين خبر را از منبعي موثق گرفته‌اند اما دليلي براي اثبات اين ادعا وجود ندارد. به نوشته اين سايت، کليد جعل چنين نامه‌اي به اسم رئيس قوه قضائيه از زمان اظهارات مهم و صريح رئيس قوه قضائيه در مورد وقف دانشگاه آزاد زده شده است.
يک تحليلگر مقيم نيويورک به سايت خود نويس گفته نامه منسوب به رئيس قوه قضائيه نمي‌تواند به دلايل مختلفي واقعيت داشته باشد و اين نامه جعلي است.
گفتني است، ميرحسين عضو هيئت موسس دانشگاه آزاد مي‌باشد اما پس از فتنه‌گري‌هاي بعد از انتخابات و به رغم تلاش‌هايي که صورت گرفت امکان حضور ميرحسين در جلسات هيئت امناي دانشگاه آزاد فراهم نشد و حتي دعوت مخفيانه از موسوي براي شرکت در جلسه باعث بروز تنش گرديد و پس از طرح موضوع وقف دانشگاه آزاد و اظهار نظري که آيت‌الله صادق لاريجاني درباره ابطال وقف دانشگاه آزاد انجام داد باعث عصبانيت حاميان موسوي و مقدمه‌اي براي انتقام و تخريب رئيس قوه قضائيه شد که جعل نامه از جمله اين تحرکات مذبوحانه مي‌باشد.
* اصلاح‌طلبان شانسي ندارند
صادق زيباکلام هر گونه شانس اصلاح طلبان براي حضور پر رنگ در انتخابات آينده را رد کرد.
استاد علوم سياسي دانشگاه تهران که داراي گرايش اصلاح طلبانه است در مصاحبه‌اي با ايلنا گفت: در شرايط فعلي اصلاحات نمي‌تواند اميدواري زيادي براي حضور در متن جريان‌ها و اتفاقات کشور داشته باشد.
زيبا کلام در ادامه گفت: اينکه گفته مي‌شود چهره‌هاي منسوب به اصلاحات با فاصله گرفتن از معترضين به انتخابات مي‌توانند در انتخابات آتي شرکت کنند و بخت خود را براي حضوري مجدد در مجلس يا دولت امتحان کنند، عقيده‌اي است که با واقعيت‌هاي موجود تناقض دارد زيرا موقعيت فعلي اصلاح طلبان نشان مي‌دهد اين جريان سياسي حتي کمترين شانس براي حضوري پررنگ در انتخابات آينده را ندارد.
استاد علوم سياسي دانشگاه تهران تصريح کرد اصلاحات و اصلاح طلبان دشواري‌هاي زيادي براي بازگشت به قدرت پيش روي خود دارند.
* مسخره کردن را دوست دارم!
کاريکاتوريست مسخره کننده ميرحسين اعلام کرد البته من مسخره کردن را دوست دارم!
نيک آهنگ کوثر کاريکاتوريست روزنامه‌هاي اصلاح طلب که پس از فرار به کانادا و با راه‌اندازي سايتي هر از چندي گذشته خود و اصلاح طلبان را با طنز و تمسخر به نقد مي‌کشد بعد از اينکه کاريکاتور اخير وي از ميرحسين در رسانه‌هاي داخل منتشر شد در نامه‌اي بي‌ادبانه از اينکه وي را زماني حامي ميرحسين ناميده بودند عصباني شد و نوشت من حامي خود نيستم چه رسد که حامي ميرحسين بوده باشم. اگر کارتون فردي را مي‌کشم کارم اين است و البته من مسخره کردن را دوست دارم!
گفتني است، نيک آهنگ کوثر هفته گذشته کاريکاتوري از موسوي کشيد که او خطاب به همسرش مي‌گويد مردم از من مي‌خواهند کاري انجام بدهم و زهرا رهنورد هم به شوهرش مي‌گويد خوب کاري انجام بده، مصاحبه‌اي با خودت انجام بده و يا بيانيه‌اي صادر کن و از اين کارها کن!
* علي آقا اين گوي و اين ميدان!
علي مطهري نماينده مردم تهران با کسب 90 راي نماينده مجلس در هيئت نظارت بر مطبوعات شد.
دکتر مهدي کوچک‌زاده نماينده مردم تهران در وبلاگ خود در خصوص انتخاب علي مطهري نوشت در اين انتخابات علي مطهري که به واسطه عملکردش مورد عنايت و لطف دوم خردادي‌هاي مجلس است توانست با کسب راي آنها در مجموع 90 راي را از آن خود کند و به اين مسئوليت برگزيده شود. به نظرم همين که ايشان عملکردي داشت که مخالفين بسياري از شعارهايش به او راي داده‌اند جاي تامل زيادي دارد. با اين حال اميدوارم در اين مسئوليت مواضع خود را در مورد مخالفت با ليبراليسم فرهنگي از ياد نبرد. قطعا اگر به همين يک شعار خود عمل کند روح استاد شهيد علامه مطهري را خشنود خواهد ساخت و آزردگي ناشي از دوستي اهالي تساهل و تسامح فرهنگي و ديني با خودش را نيز جبران خواهد نمود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس