اپراتور همراه اول

سایت‌نت سنج پلاس که به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای شفاف‌سازی سرویس‌های اینترنتی اپراتورها راه‌اندازی شده است، به گزارش در زمینه کیفیت اینترنت موبایل پرداخت.

کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دو سال گذشته به ۱۳۴۲ شهر ایران، جاده ها و محله ها سر زده و وضعیت پوشش دهی و سرعت اینترنت این مناطق را پایش کرده و با نصب ۶۰۰۰ سنسور در شبکه به صورت آنلاین کیفیت اینترنت اپراتورهای مختلف را رصد می کنند. اطلاعات به دست آمده نیز به صورت مستمر در وبسایت نت‌سنج پلاس قرار می‌گیرد.

نت‌سنج پلاس، وضعیت و کیفیت شبکه، پوشش اپراتورها، میزان سرعت، شکایات مردم در هر منطقه، خدمات اپراتوری در حوزه اینترنت را بررسی کرده و وضعیت اپراتورها در بخش موبایل و تلفن ثابت را نمایش می‌دهد. گزارش پیش رو به ارزیابی کیفیت سرویس اینترنت اپراتورهای موبایل کشور بر مبنای اطلاعات این سایت، می‌پردازد.

در بخش کاربران تجاری، بازی، تماس اینترنتی و وبگردی به ترتیب اپراتور همراه اول در جایگاه اول، رایتل دوم و ایرانسل در رتبه سوم قرار دارد.

در بخش دانلودهای حجیم نیز به ترتیب اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل بهترین رتبه ها را دارند.

شکایت‌های مردمی

بخش دیگری از ارزیابی سایت نت‌سنج پلاس مربوط به شکایت های مردمی از اپراتورهاست که به سامانه ۱۹۵ منعکس می شود و در قالب داده‌ها در این سایت به نمایش گذاشته می‌شود. بر مبنای داده های این سایت، سه نوع شکایت از اپراتورها در سایت قرار دارد که نخستین آن مربوط به عدم آنتن دهی شبکه است که به نسبت هر ۱۰۰ هزار مشترک وضعیت سه اپراتور اصلی در استان تهران به این شرح است که به ترتیب شاخص رایتل 4.15، ایرانسل 4.02 و شاخص همراه اول 3.62 است که به هر اندازه که شاخص بالاتر باشد به معنی تعداد شکایت های بالاتر از اپراتور است. در ارتباط با بیشترین شکایت از اپراتورها نیز رایتل بیشترین شکایت و همراه اول کمترین شکایت را دارا می‌باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    0 0
    راست میگه همراه اول همراه همیشگی. همه جا انتن داره میتونی حرف بزنی تو روستا های اطراف ما اصلا ایرانسل خط نمیده .منم از همراه اول راضی هستم ولی خط ایرانسلم نه چون همش میگه در دسترس نیست یاقحط میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس