مجلس این هفته جلسه علنی ندارد/ رای‌گیری استمزاجی از نمایندگان برای تصویب لایحه بودجه در کمیسیون

عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به رای‌گیری استمزاجی از نمایندگان برای بررسی لایحه بودجه مطابق اصل 85 گفت: به صورت تلفنی از نمایندگان نظر خواهی شده است که آیا موافق بررسی لایحه بودجه بر اساس اصل 85 قانون اساسی هستند یا خیر.

 به گزارش مشرق، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصمیم هیأت رئیسه برای بررسی بودجه مطابق اصل 85 در کمیسیون تلفیق اظهار داشت: برای این موضوع رای‌گیری استمزاجی از نمایندگان صورت گرفته تا نظر آنها را در مورد اینکه بودجه پس از بررسی و تصویب در کمیسیون تلفیق مستقیما به شورای نگهبان برود، جویا شویم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: از آنجا که مشخص نیست جلسات صحن علنی چه زمانی برگزار شود لذا لازم بود نظر استمزاجی آنها گرفته شود تا اگر شرایط به گونه‌ای پیش رفت که ما امکان برگزاری جلسه علنی نداشتیم، لایحه بودجه به این صورت به تصویب برسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: البته بر اساس آئین‌نامه داخلی مجلس اینکه لایحه بودجه سال 99 به صورت اصل 85 بررسی شود، نیاز به رای‌گیری در صحن علنی مجلس دارد و ما نمی‌توانیم به این نظرخواهی بسنده کنیم. اما این کار جهت احترام به نمایندگان و تنها برای اینکه نظر استمزاجی آنها را داشته باشیم صورت گرفت. 

رنجبرزاده با بیان اینکه مجلس این هفته جلسه علنی نخواهد داشت، گفت:‌در روزهای آینده ستاد مقابله با بحران نظر قطعی خود را در مورد برگزاری جلسات علنی اعلام می‌کند. روز شنبه یا یکشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد امکان برگزاری جلسات علنی مجلس وجود دارد یا خیر. اگر مجوز تشکیل جلسه علنی تا پایان سال را نداشته باشیم با تصمیم هیأت رئیسه ممکن است به همین رای‌گیری استمزاجی نمایندگان برای اصل هشتاد و پنجی شدن لایحه بودجه اکتفا کنیم.

وی در پایان گفت: تا اوایل هفته آینده مشخص خواهد شد که در مورد جلسات علنی و تصویب لایحه بودجه چه تصمیمی خواهیم گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 0
    كارمجلس مهم است ونبايدتعطيل شود
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
    1 0
    از طریق ویدئو کنفرانس حتی با گوشی همراه می توانند در جلسه ویدئو کنفراس حضور داشته باشند....در قرن 21 این کار پیش پا افتاده را می توانند انجام دهند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس