کد خبر 1047687
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
استوکس

عضو اسبق هیات‌مدیره پرسپولیس گفت: ما در این وضعیت نباید بازیکنی مثل استوکس را می‌آوردیم و می‌توانستیم پول او را خرج تیم کنیم و بدهی‌هایمان را بدهیم.

به گزارش مشرق، پرسپولیسی‌ها که در صدر جدول لیگ برتر اختلاف قابل توجهی ایجاد کرده‌اند، این روزها شرایط خاصی را سپری می‌کنند؛ هم با مشکلات مالی مواجه هستند هم با اتهام مهندسی لیگ. در مقابل رقبایی که این روزها به‌شدت بحث مهندسی رقابت‌ها را مطرح می‌کنند، پیشکسوتان و بازیکنان پرسپولیس حمایت جانانه‌ای از تیم‌شان و قهرمانی‌هایش می‌کنند. عضو اسبق هیات‌مدیره و پیشکسوت این باشگاه نیز از جمله افرادی است که می‌گوید ناکامی رقبا ربطی به موفقیت‌های پرسپولیس ندارد. او همچنین جزء موافقان تعطیلی لیگ است. گفت‌وگو با محمد زادمهر را در ادامه می‌خوانید.

پرسپولیس مثل 3 فصل گذشته روزهای خوشی را در لیگ سپری می‌کند و به چهارمین قهرمانی پیاپی نزدیک شده است.

جدول لیگ این را به خوبی نشان می‌دهد که پرسپولیس این روزها چقدر خوب است و توانسته شایستگی‌هایش را به تمام رقبا تحمیل کند. فکر می‌کنم پرسپولیس جایگاه واقعی خود را در فوتبال کشور پیدا کرده و تیم‌های دیگر هم باید به دنبال جایگاه خودشان در جدول باشند.

این اتفاقات در شرایطی رخ داده که تغییر و تحولات زیادی چه در ابتدای فصل و چه در نیم فصل در پرسپولیس رخ داد.

پرسپولیس یک تیم واقعی به تمام معناست. آنها از بازیکنان خیلی خوبی بهره می‌برند و علاوه‌بر داخل زمین از نیمکت خیلی خوب و کادر فنی مجربی سود می‌برند. البته این را بگویم که هواداران از قهرمانی‌های لیگ اشباع شده‌اند و خواسته‌شان از بازیکنان و کادرفنی کسب عنوان قهرمانی در آسیاست.

اما با توجه به شیوع ویروس کرونا بازی‌های لیگ قهرمانان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته!؟

در این‌گونه موارد باید تابع قوانین بین‌المللی باشیم، هرچند که بدون تماشاگر برگزار شدن بازی‌ها هم خیلی می‌تواند به مسئولان برگزاری بازی‌ها برای کنترل این بیماری کمک کند. البته در این شرایط اگر مدتی بازی‌ها را به تعویق بیندازیم و حتی لیگ داخلی را هم تعطیل کنیم چندان بد نیست و با این کار به بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها احترام گذاشته‌ایم.

پس شما هم موافق تعطیلی لیگ هستید.

به هر حال بازیکنان از تماشاگران جدا نیستند. آنها هم در یک رختکن لباس عوض می‌کنند، یک جا با هم تمرین می‌کنند و ممکن است به هر شکلی ویروس را به یکدیگر منتقل کنند. من فکر می‌کنم می‌توانیم دو هفته مسابقات را تعطیل کنیم و حتی تمرینات تیم‌ها به صورت انفرادی برگزار شود تا این دوره را به سلامت بگذرانیم. اگر بخواهیم از همه چیز ساده بگذریم ممکن است این طول درمان کامل این ویروس بیشتر شود.

خیلی‌ها این روزها انگ مهندسی لیگ را به پرسپولیس می‌زنند. نظر شما چیست؟

با تمام احترامی که برای تیم‌های لیگ برتری قائلم اما باید بگویم وقتی آنها نمی‌توانند بازی‌های خود را با پیروزی به پایان برسانند به پرسپولیس چه ربطی دارد؟ آنها نتیجه نگرفته‌اند و با این حرف‌ها می‌خواهند هواداران‌شان را آرام کنند. البته این حرف و حدیث‌ها همیشه در فوتبال ما مطرح می‌شود که به نظر من پایه و اساسی ندارد.

مشکلات مالی هم گریبان سرخ‌ها را گرفته است. به‌عنوان فردی که سال‌ها در هیات‌مدیره پرسپولیس بودید چه راه‌حلی برای خروج از این بحران می‌بینید؟

به عقیده من باشگاه‌های ما باید به جایی برسند که بدهی‌هایشان به صفر برسد و این موضوع به هیچ عنوان شدنی نیست مگر با واگذاری تیم‌هایمان به بخش خصوصی. اگر فردی بیاید و در سود و ضرر باشگاه ذی‌نفع باشد، می‌داند چگونه پول برای این تیم خرج کند و هیچ زمانی بیشتر از پولی که در جیب دارد خرج این تیم نمی‌کند تا این چنین بدهی‌ها به تیم لطمه بزند.

اما حکم‌های فیفا یکی‌یکی از راه می‌رسند و قطعا نمی‌توانیم منتظر خصوصی شدن پرسپولیس باشیم.

ما در این وضعیت نباید بازیکنی مثل استوکس را می‌آوردیم و می‌توانستیم پول او را خرج تیم کنیم و بدهی‌هایمان را بدهیم. البته این نظر من است و درخصوص این موارد باید مدیران باشگاه تصمیم بگیرند. به هر حال هر مدیری که می‌آید با تدبیر خاصی وارد کار می‌شود، قطعا انصاری‌فرد هم قصدش این بوده که تیم بهتری در ادامه راه بسازد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس