کد خبر 1047598
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی تا اینجای کار عملکرد قابل قبولی در استقلال داشته و همین مسئله هواداران را مجاب کرده حامی‌اش باشند و به آینده امیدوار باقی بمانند.

به گزارش مشرق، پس از ماجراهایی که منجر به جدایی سرمربی ایتالیایی استقلال شد، مدیران باشگاه برای آنکه بتوانند خشم هواداران را تا حدی کاهش دهند، سراغ یکی از محبوب‌ترین چهره‌های تاریخ استقلال رفته و سکان هدایت آبی‌پوشان پایتخت را در اختیار او قرار دادند. فرهاد مجیدی که در مقطعی پس از اخراج شفر سرمربی شده بود و اتفاقاً در آن روزها نتایج خوبی هم کسب کرد، این بار بدون آنکه پسوند آزاردهنده «موقت» را به خودش سنجاق‌شده ببیند روی نیمکت نشست و به مرد شماره یک استقلال بدل شد. انصافاً هم باید اذعان کرد فرهاد تا اینجای کار عملکرد قابل قبولی داشته و همین مسئله هواداران را مجاب کرده حامی‌اش باشند و به آینده امیدوار باقی بمانند.

شروع رؤیایی
در تاریخ باشگاه استقلال هیچ سرمربی‌ای که از میانه راه هدایت این تیم را برعهده گرفته باشد، نتوانسته به خوبی فرهاد مجیدی (البته در سه بازی نخست) نتیجه بگیرد. فرهاد در حالی سرمربی استقلال شد که بازیکنان روحیه خوبی نداشتند و باشگاه حتی در تأمین مواردی همچون زمین تمرین هم به دردسر افتاده بود. از طرف دیگر مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا و محکومیت نمایندگان ایران از میزبانی هم مزید بر علت شد تا بر دردسرهای او اضافه شود، اما کسب دو پیروزی خیره‌کننده مقابل الکویت (۳- صفر) و الریان (۵-صفر) همچنین برتری مقابل نفت مسجدسلیمان با نتیجه ۲-یک باعث شد تا استارتی رؤیایی برای مجیدی با استقلال رقم بخورد. از طرف دیگر، آبی‌ها به رغم تساوی در شهرآورد انصافاً نمایش خوبی ارائه کردند و همه این موارد برای اعتماد به سرمربی جدید کافی بود.
بیشتر بخوانید:
آغاز دردسر
تساوی مقابل نماینده عراق در هفتة اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان به هر حال نتیجه ضعیفی محسوب نمی‌شود، اما دردسر استقلال از بازی با الاهلی عربستان شروع شد. همان جدالی که ۸ آبی‌پوش به خاطر مصدومیت نتوانستند در میدان حاضر شوند و در نهایت همین مسئله موجب شد اولین ناکامی آسیایی مجیدی رقم بخورد. شکستی که البته به معنای پایان کار استقلالی‌ها در آسیا نیست و آن‌ها هنوز چهار مسابقه دیگر پیش‌رو دارند.

از طرف دیگر اگرچه ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی مقهور پسران آبی شد، اما ناکامی مقابل گل‌گهر در سیرجان طلسم شکست‌ناپذیری فرهاد در لیگ برتر را شکست تا او با چالش‌های جدیدی مواجه شود. با تمام این موارد اما، هواداران استقلال به رغم بیمناک بودن، همچنان به مجیدی و مردان ماجراجویش امیدوارند.
 
گل‌های زده برابر گل‌های خورده
استقلال مجیدی تهاجمی بازی می‌کند و این مسئله در آمار گل‌های زده اش کاملاً مشهود است. آبی‌پوشان تحت هدایت فرهاد تا اینجای کار ۱۶ بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند که آمار مناسبی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، پذیرفتن هشت گل طی ۸ مسابقه هم آمار چندان بدی به حساب نمی‌آید. البته نکته هشداردهنده اینجاست که استقلال طی شش بازی آخر خود همواره گل خورده همین مسئله نشان می‌دهد فرهاد باید به فکر حل مشکلات ساختار دفاعی باشد.
کارنامه استقلال با مجیدی
تعداد بازی: ۸
پیروزی: ۴
مساوی: ۲
شکست: ۲
گل زده: ۱۶
گل خورده: ۸
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس