کد خبر 1047371
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
ال کلاسیکو

امشب (یکشنبه) در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، ال‌کلاسیکوی اسپانیا در سانتیاگو برنابئو برگزار می‌شود؛ نبردی هیجان‌انگیز که به بهانه آن می‌توان ژست‌های فراموش نشدنی زیادی را به یاد آورد.

به گزارش مشرق، رقابت مابین رئال مادرید و بارسلونا را شاید بتوان هیجان انگیزترین رقابت فوتبالی اروپا دانست؛ رقابتی مملو از تنش های فیریکی، ژست‌ها و رفتارهای تحریک آمیز داخل و خارج از زمین.

در این گزارش در سفری به ال‌کلاسیکوهای گذشته به تعدادی از ژست‌های خاطره انگیز بازیکنان، مربیان و عوامل درگیر در نبرد پرهیجان اشاره می‌کنیم.

انگشت مورینیو

در یکی از پرفشارترین دوره‌های رقابت این دو تیم، «خوزه مورینیو» در جریان بازی برگشت سوپرجام ۲۰۱۱ اسپانیا، انگشت خود را در چشم «تیتو ویلونوآ» دستیار سرمربی بارسا فرو برد.

دوباره انگشت اما این بار «رائول»

در اکتبر ۱۹۹۹، رئال به لطف گل «رائول گونزالس» برابر بارسا به تساوی ۲ بر ۲ رسید.

مهاجم اسپانایی برای شادی بعد از گل برای ساکت کردن هواداران بارسا انگشت خود را روی دهانش گذاشت.

اولین پنج انگشت

دستیار «یوهان کرایوف» نخستین کسی بود که پس از پیروزی پنج بر صفر بارسا برابر رئال، پنج انگشت خود را به نشانه این پیروزی به تیم حریف نشان داد.

نسخه پنج انگشتی پیکه

در سال ۲۰۱۰ بارسا بار دیگر رئال را با نتیجه پنج بر صفر شکست داد؛ دیداری که نخستین تقابل مورینیو برابر «پپ گواردیولا» بود.

این بار «جرارد پیکه» بود که با پنج انگشت رئال را سوزاند.

دعوت به سکوت به سبک «کریستیانو رونالدو»

رونالدو در پیروزی ۲ بر یک رئال مقابل بارسا در سال ۲۰۱۲ در نیوکمپ، گل پیروزی بخش کهکشانی‌ها را به ثمر رساند؛ بدنبال گل مرد پرتغالی شادی بعد از گل خود را با ژست مشهور «دعوت به سکوت» جشن گرفت.

دستبند پیکه

در سال ۲۰۱۳ بارسلونا به اعلام نشدن پنالتی به سود خود اعتراض کرد و پیکه برای نشان دادن اعتراض دستان خود را به حالت دستبند بالا برد.

تشویق ایستاده رونالدینیو

غوغای رونالدینیو در پیروزی سه بر صفر بارسا در سانتیاگو برنابئو باعث شد تا هواداران رئال ایستاده مرد برزیلی را تشویق کنند.

سوت‌های اعتراضی به فیگو

بازگشت «لوئیس فیگو» به نیوکمپ به عنوان بازیکن رئال در سال ۲۰۰۰ یکی از پرهیاهوترین شب‌های دنیای فوتبال را رقم زد.

مرد پرتغالی در مرکز زمین گوش‌های خود را با دست پوشاند.

دور افتخار در نیوکمپ

در سال ۱۹۹۰ رئالی‌ها تصمیم گرفتند تا پس از فتح یوپرجام اسپانیا در نیوکمپ، دور افتخار بزنند که در نتیجه آن نیوکمپ با انواع و اقسام اشیا در زمین پر شد.

تونل افتخار برای بارسا

رئال مادرید پس از قهرمانی بارسا در لالیگا در فصل ۱۹۹۰- ۱۹۹۱ برای کاتالان‌ها تونل افتخار بستند.

تونل افتخار برای رئال

بارسا نیز در فصل ۲۰۰۷ – ۲۰۰۸ پس از قهرمانی رئال در لالیگا، در سانتیاگوبرنابئو برای حریف سنتی تونل افتخار بست.

سوت‌های ریوالدو

پس از آنکه ریوالدو در تمام مدت بازی برابر رئال هدف سوت‌های اعتراضی هواداران کهکشانی‌ها قرار گرفت، شادی بعد از گل خود را با سوت زدن به سمت هواداران این تیم جشن گرفت.

سوارز ادای رگیلون را در آورد

«سرخیو رگیلون» فصل گذشته با چشمانی گریان زمین بازی را ترک کرد و «لوئیس سوآرز» برای مسخره کردن مرد اسپانیایی ادای گریه کردن وی را در آورد.

شادی بعد از گل مسی با پیراهن بارسا

در سال ۲۰۱۷ «لیونل مسی» در دقایق پایانی گل پیروزی‌بخش بارسا را به ثمر رساند، او سپس پیراهن خود را در آورد و روی شماره دار آن را به سوی هواداران میزبان در سانتیاگو برنابئو گرفت.

رونالدو مسی را در آغوش گرفت

رونالدو فینال کوپادل‌ری را در سال ۲۰۱۴ به دلیل مصدومیت از دست داد اما بعد از بازی به زمین رفت و با مسی احوالپرسی کرد و به او دلداری داد.

پویول و بوسه بر بازوبند

در جریان پیروزی مشهور ۶ بر ۲ بارسا در سال ۲۰۰۹ در برنابئو، «کارلوس پویول» یکی از گل‌های تیمش را با بوسه بر بازوبند کاپیتانی و نگاهی دوخته بر هواداران بارسا جشن گرفت.

راموس و بوسه بر بازوبند

«سرخیو راموس» نیز پس از گلزنی در ال کلاسیکو سال ۲۰۱۳ در خانه، بازوبند کاپیتانی رئال را بوسید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس