کد خبر 1047240
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
ساکت

پس از رفتن تابش از سپاهان، به شکل عجیبی بحث مدیرعاملی محمدرضا ساکت در این باشگاه مطرح شد.

به گزارش مشرق، جدایی تابش از سپاهان این سوال بزرگ را ایجاد کرد که چه کسی قرار است جای او را بگیرد و مدیرعامل سپاهان شود؟ البته هیات مدیره باشگاه برای عدم وقفه در انجام امور باشگاه، خیلی زود منوچهر نیکفر رئیس هیات مدیره را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کرد. اما به زودی باید مدیرعامل سپاهانی‌ها انتخاب و معرفی شود.

پس از رفتن تابش، به شکل عجیبی خبر بازگشت محمدرضا ساکت به سپاهان مطرح شد. حتی فارس خبر داد که تعداد انگشت‌شماری از هواداران سپاهان با حضور در مقابل منزل قدیمی پدر ساکت، خواهان بازگشت محمدرضا ساکت به باشگاه سپاهان شده‌اند.

جدا از اینکه تجمع تعداد محدودی هوادار برای حمایت از یک مدیر، از تاکتیک‌های نخ نما شده فوتبال ایران در چند سال گذشته بوده، باید این نکته را در نظر گرفت که ساکت به عنوان یک مدیر بازنشسته،اصلا نمی‌تواند مدیرعامل یک باشگاه ورزشی شود.

محمدرضا ساکت که به او لقب ابوالمشاغل فوتبال هم داده اند، یکی از مدیران بازنشسته فوتبال ایران است که به طور قانونی نمی‌تواند هیچ پستی در فوتبال داشته باشد. حتی بارها نسبت به حضور او در مجموعه فدراسیون فوتبال انتقاد هم شده و این مدیر اصفهانی عملا برای مدیرعاملی در باشگاه سپاهان منع قانونی دارد.

اخیرا البته بحث احتمال بازگشت رحیمی هم مطرح شده اما به نظر می رسد خود رحیمی به دلیل همان ماجرای بازنشستگی، می‌داند که قابلیت نشستن روی صندلی مدیرعاملی سپاهان را ندارد و پیگیر این ماجرا نیست. اما ساکت در فدراسیون فوتبال نشان داده که با آغوشی باز، پذیرای پست‌های جدید است.

بیشتر بخوانید:

تابش: چیزی را گردنم بیاندازند پاسخشان را می‌دهم

حضور او در پست‌های مختلف، با واکنش‌هایی هم همراه بوده و حاشیه‌هایی را به دنبال داشته است. تابستان همین امسال بود که محمدحسن انصاری‌فرد، رئیس کمیته‌فنی فوتسال و فوتبال ساحلی به دلیل انتخاب محمدرضا ساکت به عنوان عضو کمیته‌فنی فوتسال از سمت خود استعفا کرد.

علاوه بر انصاری فرد، وحید شمسایی عضو کمیته فنی فوتسال هم به همین دلیل از سمت خود کناره گیری کرد. همان زمان شمسایی درباره حضور ساکت در کمیته فنی فوتسال به ایسنا گفت: ساکت زمانی مدیرعامل سپاهان و هیات فوتبال اصفهان و فولاد ماهان بوده و سپس در فدراسیون فوتبال هم پست‌های مهمی گرفته است. ایشان با این همه پست و مقام، مدل آمدن‌شان به کمیته فنی فوتسال عجیب بود. آمدن‌شان مبارک باشد؛ به هر حال زورشان در فدراسیون زیاد است و امیدوارم با این زور زیادشان، فوتسال پیشرفت کند. حالا انتظار داریم پاداش‌ها را زودتر بدهند و اردوی‌های تیم ملی منظم برگزار شود. اما مثل این می‌ماند که مدیرعامل یک بیمارستان که تخصصش مغز و اعصاب است، مسئول کافی شاپ، اورژانس و اتاق عمل بیمارستان هم شود. با این حال خود ساکت آدم بزرگی بوده و تصمیم گیرنده است.

ساکت که به دلیل بازنشستگی از پشت میز دبیرکلی فدراسیون فوتبال بلند شد، سرپرستی تیم ملی فوتبال را هم برعهده گرفت تا کلکسیون سمت‌های مختلف او در مجموعه فدراسیون فوتبال تکمیل شود. همه این اتفاقات در حالی رخ داد که بحث بازنشستگی تاج به موضوعی با اهمیت تبدیل شده بود و عملا باید نقش او در فدراسیون فوتبال کمرنگ تر از پیش می‌شد، اما این اتفاق رخ نداد.

گرچه حتی شایعه حضور دوباره ساکت در سپاهان را هم نباید خیلی جدی گرفت، اما ضعف او و سایر مدیران فدراسیون فوتبال در اداره امور این فدراسیون که یکی از شاخص‌ترین آن‌ها ماجراهای ویلموتس و رقم چند ده میلیارد تومانی پرداختی به این مربی بوده، در کنار ماجرای بازنشسته بودن ساکت، دو مانع اصلی برای حضور او در تیم مدعی اصفهانی است.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس