چاووش‌اوغلو

وزیر خارجه ترکیه بعد از چند هفته درگیری در ادلب سوریه که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از نظامیان ترکیه شد، می‌گوید آنکارا به دنبال آتش‌بس دائم در این استان سوریه است.

به گزارش مشرق، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه شنبه گفت که این کشور به همراه روسیه به دنبال دست‌یابی به توافق آتش‌بس دائم در استان ادلب سوریه است.

چاووش‌اوغلو که در نشست خبری بعد از امضای توافق صلح طالبان و آمریکا در دوحه قطر سخنرانی می‌کرد، گفت: «دیروز (جمعه) بنا به درخواست هیأت روس، هیأت مذاکره کننده ما نشست دیگری برگزار کرد. ولی به نظر می‌رسد تحقق آتش‌بس در ادلب غیرممکن است مگر اینکه این توافق در نشست آتی رئیس جمهور اردوغان و پوتین حاصل شود».

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی پوتین و ماکرون درباره سوریه

۳۷ هزار پناهنده ترکیه را به مقصد اروپا ترک کردند

وزیر خارجه ترکیه گفت که آنکارا برای دست‌یابی به این آتش‌بس تلاش می‌کند و احتمالا در نشست سران دو کشور در مسکو حاصل شود.

او عملیات‌های ضد تروریستی ارتش سوریه را «فاجعه» دانست و مدعی شد که دولت سوریه و حامیان آن، غیرنظامی‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و سربازان ترکیه را هدف قرار می‌دهند.

با این حال، چاووش‌اوغلو برای فرار تبعات حملات هوایی روسیه به نیروهای ترکیه، این حملات را گردن ارتش سوریه انداخت و گفت: «روسیه به صراحت از رژیم سوریه حمایت می‌کند ولی نمی‌توان گفت که آن‌ها (روس‌ها) ما را مستقیم هدف قرار می‌دهند».

حملات هوایی روسیه و سوریه به تروریست‌ها طی روزهای گذشته تلفات زیادی برجای گذاشته است  و وزارت دفاع ترکیه گفته است در این حملات، ۳۶ نیروی این کشور کشته شده‌اند.

این حملات باعث شده است که رؤسای جمهور دو کشور، در روزهای پنجم و ششم مارس ( ۱۵ و ۱۶ اسفند) در شهر مسکو، پایتخت روسیه دیدار و در مورد اوضاع ادلب گفت‌وگو خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    0 0
    اردوغان که دایم داد میزد و میگفت به ایران ، منطقه دیگر جای و تحمل جنگی دیگر را ندارد!خودش در شعله ور کردن جنگ استاد هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس