کد خبر 1047126
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
سباستین کورتس - کراپ‌شده

صدر اعظم اتریش در واکنش به هجوم موج جدید پناهجویان به مرزهای برخی کشورهای اروپایی، از امکان بستن مرزهای منطقه بالکان و کمک نظامی به آن‌ها خبر داد.

به گزارش مشرق، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش روز شنبه در واکنش به هجوم مهاجران به سمت یونان از ترکیه گفت که می‌توان مرزهای سراسر بالکان را بست.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» صدر اعظم اتریش که از منتقدان دولت ترکیه و مهاجرت غیرقانونی است، در این زمینه گفت: «ما در اتحادیه اروپا و بالکان غربی با شرکای خود در تماس هستیم. در صورت عدم موفقیت اتحادیه اروپا در این زمینه، اتریش به تنهایی از مرزهای خود محافظت می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا به اتریش و کرواسی رسید

سباستین کورتس در سال ۲۰۱۷ پس از اتخاذ مواضع سرسختانه در مورد مهاجرت، قدرت را به دست آورد. در آن زمان یک درصد جمعیت اتریش را پناهجویان شکل می‌دادند.

صدر اعظم اتریش در ادامه به عدم تکرار هجوم پناهجویان همچون سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و افزود که هدف اروپا باید محافظت از مرزها و متوقف ساختن مهاجرت‌های غیرقانونی باشد.

کورتس گفت کشورش برای اعزام مرزبان به کشورهایی که مرزهایشان با احتمال ورود پناهجویان روبروست، آمادگی دارد.

در پی اقدام جدید ترکیه و باز کردن مرزهای خود، صدها پناهجو از ترکیه به سرعت به سمت یونان و بلغارستان حرکت کرده‌اند به امید آنکه بتوانند از مرز عبور کرده و وارد اروپا شوند. این در حالی است که کشورهای همسایه ترکیه در واکنش به این اقدام ترکیه، تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید بخشیده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
    3 1
    ترکیه خودش داره مردم سوریه رو اواره میکنه بعد میفرستتشون اروپا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس