کد خبر 1047003
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
قراخانلو

قراخانلو با وجود اینکه در پست‌های مختلف امتحان خود را پس داده، بار دیگر به آکادمی المپیک بازگشته و این در حالیست که این مرکز نیاز به مدیری توانمند، پرانرژی و کاردان دارد.

به گزارش مشرق، رضا قراخانلو بعد از 21 ماه فعالیت به عنوان رئیس آکادمی ملی المپیک، به دلیل دو شغله بودن از آکادمی رفت. رئیس کمیته ملی المپیک 23 آذرماه امسال در حکمی سیدشمس‌الدین تقوی را به عنوان سرپرست معرفی کرد.

تقوی در همان زمان سرپرستی به خاطر جراحی قلب نتوانست در آکادمی حضور پیدا کند و با وجود اینکه صحبت از حضور یکی از اعضای هیات اجرایی برای ریاست بود، قراخانلو دوباره در حکمی جدید روز 4 اسفند به عنوان رئیس آکادمی منصوب شد.

بیشتر بخوانید:

آکادمی ملی المپیک یا محله برو و بیا

رضا صالحی‌امیری در حالی در مراسم تودیع و معارفه اعلام کرده بود به دنبال تحول است که دوباره با وجود مشخص بودن کارنامه قراخانلو، وی را برای این پست انتخاب کرده است. به عبارتی، آزموده را آزمودن، حکایت تصمیم این روزهای رئیس کمیته ملی المپیک است.

قراخانلو در زمان ریاستش در کمیته ملی المپیک، یکی از منفعل‌ترین و خنثی‌ترین مدیران این حوزه بود. تخصص وی روی بحث‌های علمی و پژوهشی است  که در این زمینه نیز توفیقی نداشته و بیشتر مشمول نام بزرگ داشتن است و لاغیر! با وجود اینکه آکادمی ملی المپیک روزانه با صدها نفر از مربیان و ورزشکاران سروکار دارد، نیاز به فردی دارد که پرانرژی، اجرایی و متمرکز باشد. به نظر می‌رسد قراخانلو فاقد این ویژگی هاست و اساسا، در طول دوران حضورش در ورزش کشور، دستاوردی در سمت های مختلف نداشته است.

با توجه به عدم حضور تمام وقت قراخانلو در 21 ماه گذشته، اتفاقات زیادی در آکادمی رخ داد که بدترین آن انفجار در این مرکز و کشته شدن چند هموطن بود. با این شرایط و با مشخص بودن کارنامه وی که مربوط به امروز و دیروز هم نیست، مشخص نیست تا چه زمانی قرار است مدیرانی که امتحان پس داده‌اند، باز هم بر مسند قدرت بنشینند. 

* سعیدی: قراخانلو تمام وقت در آکادمی فعالیت می‌کند

کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با فارس، درباره حضور دوباره قراخانلو در آکادمی و در پاسخ به این سوال که اساسنامه اشاره دارد رئیس آکادمی برای دوره 2 ساله فعالیت می‌کند، عنوان کرد: "آکادمی یکی از حوزه‌های اصلی کمیته است که در بحث علمی، پژوهشی و ورزشی برای ارتقا سطح علمی ورزش قهرمانی فعالیت و خدمت‌رسانی می‌کند."

وی افزود: "قراخانلو 21 ماه این فعالیت را برعهده داشت و به خاطر موانع قانونی وقفه‌ای ایجاد شد اما حالا موانع برطرف شده و برگشته است. حکم جدید برای آقای قراخانلو صادر شده که با مامور شدن در آکادمی، به صورت تمام وقت فعالیت خواهد کرد."

اتفاقات تلخی که برای آکادمی در زمان ریاست قراخانلو رخ داد، به خاطر عدم حضور کامل، نداشتن اشراف و توان مدیریتی است. حالا باید دید با این حکم جدید و حضور تمام وقت، تغییری در برنامه‌های آکادمی ایجاد می کند یا همچنان بر همان روند سابق خواهد بود و امیدی نباید بدان داشت. 

فرصت زیادی تا بازی‌های المپیک توکیو باقی نمانده و حالا این مرکز یکی از مهمترین مکان‌ها برای فعالیت ورزشکاران المپیکی است. این انتظار وجود دارد این انتخاب جدید، قدم و حرکتی در راه رسیدن به سکو و مدال در المپیک باشد و پیش بینی ها بر تکرار کارنامه نامطلوب و بی ثمر قراخانلو در سایر سمت ها و دوره اول حضورش در آکادمی، اشتباه باشد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس