کد خبر 1017610
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
آکادمی المپیک

انتقال ناگهانی و شتاب‌زده کتابخانه آکادمی ملی المپیک به ساختمان کمیته ملی المپیک، باعث تعجب بسیاری شده است.

به گزارش مشرق، بعد از مدت‌ها سرپرستی فضل‌الله باقرزاده در آکادمی ملی المپیک، اسفندماه سال گذشته رضا قراخانلو به عنوان رئیس آکادمی معرفی شد.

قراخانلو در مدت زمان حضورش در آکادمی با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود که می‌توان به حادثه آتش‌سوزی و فوت و مجروح شدن تعدادی از هموطنان کشورمان به عنوان مهمترین موضوع اشاره کرد. قراخانلو در مدت حضورش در آکادمی مشکلاتی هم برای فعالیت داشت که این مسئله همچنان به قوت خود باقیست و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک به دنبال حل مشکل است.

بیشتر بخوانید:

دبیرکل کمیته ملی المپیک انتخاب شد +عکس

تیرماه امسال صحبت‌هایی در خصوص تغییر رئیس آکادمی به گوش رسید؛ هر چند سرپرست دبیرکلی کمیته این خبر را رد کرد.

* تغییر ناگهانی و دلایلی مبهم

موضوعی که اخیراً در آکادمی ملی المپیک مطرح شده و عجیب به نظر می‌رسد، تعطیلی ناگهانی کتابخانه است که اسناد مهم پژوهشی از جمله اسناد مربوط به برگزاری رویدادهای مهم مانند بازی‌های آسیایی تهران، در آن نگهداری می‌شود.

شنیده شده این کتابخانه تعطیل و به کمیته ملی المپیک منتقل شده؛ در حالی که آکادمی مرکز مهم آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی به شمار می‌رود و با توجه به ماهیت کتابخانه، باید در آکادمی جانمایی شود تا همیشه در دسترس باشد. البته شنیده می شود قرار است این کتابخانه به رستوران تبدیل شود؛ در حالی که هتل آکادمی خود مجهز به این تجهیزات است. ظاهرا محل کتابخانه هم برای دورهمی و اجتماع پیشکسوتان در نظر گرفته شده. 

برای پیگیری دلیل این تغییرات و جابجایی، خبرنگار خبرگزاری فارس، تماسی را با رضا قراخانلو رئیس آکادمی و کردبچه مسئول کتابخانه گرفت که موفق به صحبت‌کردن با هیچ کدام نشد.

* کتابخانه ای که پاتوق می‌شود

کیکاووس سعیدی، سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک درباره جابه‌جایی کتابخانه آکادمی، اظهار داشت: سیاست کلی این بود که مرکز اسناد ورزش ایران و کتابخانه تقویت شود، اما کتابخانه آکادمی فضای محدود و جنبه عمومی و تخصصی داشت. 

وی افزود: برنامه این بود که این کتابخانه را به مرکز اسناد و کتابخانه ورزش ایران تبدیل کنیم که جنبه تخصصی داشته باشد. به همین دلیل و برای اینکه نور هم نباشد، آن را به طبقه منفی یک کمیته ملی المپیک که قبلا مرکز نظارت بر تیم‌های ملی بود، منتقل کردیم.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که شنیده شده محل کتابخانه به رستوران تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: ما رستوران داریم. می‌خواهیم این مکان را برای حضور و گردهمایی پیشکسوتان فراهم کنیم. قرار است آیین‌نامه آن نوشته شود چون طرح توسعه خدماتی آکادمی را برای قهرمانان و پیشکسوتان داریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
    1 0
    نگران نشوید اسناد ومدارک کتابخامه ملی نیز زیز اب است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس