کد خبر 1046987
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
فیفا نمایه

عراق و کویت وقتی برابر نظرات فیفا مقاومت کردند، فیفا تعلیق‌شان کرد و گفت هر زمان که ساختارتان را درست کردید، می‌توانید فعالیت خود را ادامه دهید. شک نکنید که این تهدید برای فوتبال ایران هم وجود دارد.

به گزارش مشرق، ارسال نامه فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران مبنی بر تعویق زمان انتخابات درست زمانی انجام شد که سعید آذری مشکلات اساسنامه فدراسیون فوتبال را مطرح کرده بود. فیفا در این نامه به فدراسیون فوتبال هشدار داد تا زمانی که اساسنامه اصلاح نشده، اجازه برگزاری انتخابات را نخواهند داشت. فدراسیون فوتبال حالا مدعی شده که یک نفر این موضوع را به فیفا اطلاع داده و از طرف دیگر نامه‌ای برای فیفا ارسال کرده و در آن با دلیل و برهان برگزاری انتخابات با این اساسنامه را بدون مانع دانسته است و خواستار تجدید نظر این نهاد شده است. فدراسیون فوتبال در نامه‌ای که برای فدراسیون جهانی فوتبال ارسال کرده، تأکید داشته که انتخابات فدراسیون فوتبال در دو دوره قبل هم بر اساس همین اساسنامه برگزار شده و فیفا هیچ ایرادی به این موضوع وارد نمی‌دانسته است. بعد هم درباره ایرادهایی که فیفا به آنها اشاره کرده، توضیحاتی داده و در آخر قید کرده که برای برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر، انتظار حمایت از فیفا و AFC دارد.

این موضوع البته باعث شده که مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی شوند که واکنش اخیر فیفا به اساسنامه فدراسیون فوتبال در پی اعتراض‌های سعید آذری به عنوان عضو مجمع بوده و این احتمال را مطرح کرده‌اند که آذری در این رابطه نامه‌ای برای فیفا ارسال کرده است. آذری اما این ادعا از سوی مدیران فدراسیون فوتبال را ادعایی غیر حرفه‌ای می‌داند و در دفاع از خود می‌گوید: «همان طور که ملاحظه کردید، پیش‌بینی‌های من درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال درست از آب درآمد. جالب اما اینجاست که آقایان می‌گویند یک نفر به فیفا نامه زده است! کسانی که به دنبال اصلاح اساسنامه نیستند، نباید اینطور حرف بزنند. مسئولان فیفا و دبیرکل آن پسرخاله کسی نیستند که برای آنها نامه شخصی بفرستیم و آنها هم جواب دهند. این نهاد ساختار دارد و کلیه مکاتبات اعضای مجمع فدراسیون فوتبال ایران، تنها در صورتی در فیفا مورد بررسی قرار می‌گیرد که به امضای دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران رسیده باشد. این حرف‌ها که کسی به فیفا نامه زده، کاملاً غیر حرفه‌ای است.»

بیشتر بخوانید:

وزیر غایب احتمالی انتخابات فوتبال

فدراسیون فوتبال اما با پاسخی که برای فیفا ارسال کرده، نشان داده که حاضر نیست به راحتی با نظر فیفا برای تعویق انتخابات موافقت کند. این موضوع اما ممکن است بهای سنگینی برای فوتبال ایران به دنبال داشته باشد!

آذری دراین‌باره توضیح می‌دهد: «ما باید یک‌ بار برای همیشه بپذیریم که برخی نهادها، ارگان‌ها و مؤسسات، زیر نظر سازمان‌های بالادستی هستند. این ارگان‌های بین‌المللی‌ درباره آینده ما تصمیم می‌گیرند. عراق و کویت وقتی برابر نظرات فیفا مقاومت کردند، فیفا تعلیق‌شان کرد و گفت هر زمان که ساختارتان را درست کردید، می‌توانید فعالیت خود را ادامه دهید. شک نکنید که این تهدید برای فوتبال ایران هم وجود دارد. خطر تعلیق، کنار گذاشتن تیم ملی از جام جهانی و حذف از انتخابی‌ها تبعاتی است که می‌تواند متوجه فوتبال ایران شود.»

او البته به تهدید جدی‌تری هم اشاره می‌کند: «ما هنوز درباره بازنشستگی و اساسنامه بحث می‌کنیم و این در حالی است که سه شب پیش در دبی جلسه محرمانه‌ای برگزاری شده بین نماینده عربستان، امارات و بحرین. آنها به موارد انضباطی وضع شده از سوی AFC در سال 2017 در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای استناد کرده‌اند. با توجه به این که در رأی انضباطی اخیر AFC تأکید کرده که فدراسیون فوتبال در بررسی اسناد حرفه‌ای باشگاه‌ها دقت لازم را نداشته است، حالا این کشورها مدعی شده‌اند که ایران قوانین را زیر پا گذاشته و هر چهار نماینده ایران باید از رقابت‌ها حذف شوند. الان مسئولان فدراسیون فوتبال باید این هشدار و موضوع را خیلی جدی بگیرند.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شاهد ماجرا IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
    3 2
    اینها فقط پیروزی رو قهرمان میکنند کار دیگه ای بلد نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس