کد خبر 1046858
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
دانشگاه‌های جهان برای مقابله با ویروس کرونا چه می‌کنند؟

انتقال گسترده و سریع ویروس کرونا در سراسر جهان، دانشگاه‌ها را ملزم به اتخاذ تصمیماتی برای کنترل شیوع این ویروس کرده است.

 به گزارش مشرق، در پی شیوع ویروس کرونا دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان سیاست‌هایی برای مقابله با همه گیری این ویروس به کار گرفتند.

با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، برگزاری کلاس‌های درس دانشگاه‌ها دچار مشکل شدند و بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های استرالیا که بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی چینی دارد، از تحصیل دانشجویان چینی خود جلوگیری کرده و دچار خسارت‌های مالی فراوانی شدند.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه‌های نیوزلند و آمریکا نیز از جمله دانشگاه‌هایی هستند که بیشترین ممنوعیت‌ها را برای ورود دانشجویان چینی و دانشجویانی که به چین سفر داشتند، اعمال کرده و دچار خسارت‌های میلیاردی شدند.

در این میان برخی از دانشگاه‌ها به تدریس انلاین درودس پرداختند. دانشگاه‌های آمریکا سال تحصیلی خود را از نیمه ژانویه آغاز کردند که در نتیجه آن اغلب دانشجویان چینی پیش از آغاز محدودیت‌های ورود به دانشگاه در آمریکا، به این کشور بازگشته بودند.

گفته می‌شود؛ سرویس سلامت دانشگاه هاروارد دانشجویان چینی را موظف کرده است که تا ۱۴ روز پس از بازگشت به آمریکا از دیگران فاصله بگیرند و دستان خود را مرتب بشویند. همچنین به آن‌ها توصیه شده که در صورت بروز علائمی مانند: تب، تنگی نفس و سرفه به سرویس سلامت دانشگاه مراجعه کنند.

در ژاپن نیز، دانشجویان بازگشته از چین را به محض ورود به فرودگاه به مدت دو هفته تحت نظر قرار می‌دهند.همچنین در چین دانشگاه‌ها از آموزش‌های آنلاین استفاده کرده و مانع از توقف فعالیت‌های دانشگاهی و آزمایشگاهی شدند.

مقامات کره جنوبی نیز اعلام کردند دانشجویان چینی که وارد این کشور می‌شوند به مدت دو هفته حق حضور در کلاس‌ها را نخواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس