کد خبر 1046609
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
ماسک

به‌دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا قیمت انواع ماسک در این کشور در فروشگاه‌های آن‌لاین بیش از ۵برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، در حالی که شهروندان آمریکایی خود را برای شیوع گسترده ویروس کرونا آماده می‌کنند قیمت انواع ماسک در این کشور در فروشگاه‌های آن‌لاین به‌شکلی تصاعدی افزایش یافته است.

 

بررسی‌های مؤسسه کیپا که در زمینه رصد قیمت کالاهای مختلف در فروشگاه آن‌لاین آمازون فعالیت می‌کند نشان می‌دهد که قیمت هر 10 بسته ماسک ان95 که یک ماه قبل 18 دلار و 20 سنت بود اکنون به 100 دلار رسیده که در واقع بیش از 5 برابر شده است. یکی از فروشندگان در سایت آمازون 30 بسته ماسک ان95 را به‌قیمت 198 دلار و 98 سنت قیمت‌گذاری کرده است. در سایت ای‌بی هم 2 بسته ماسک ان95 به‌قیمت 60 دلار به فروش می‌رسد. سایر شرکت‌های خرده‌فروشی که این ماسک‌ها را کمتر از 6 دلار عرضه می‌کردند اکنون ماسکی برای فروش ندارند.

بیشتر بخوانید:

ورود اولین محموله کمک‌های چین به ایران

فیلم/ چگونه در منزل ماسک درست کنیم؟

عکس/ برخورد گشت تعزیرات با گرانفروشی و احتکار ماسک

فیلم/ کمبود شدید ماسک در ایتالیا

یکی از مشتریان سایت آمازون در این باره گفت، این هفته 100 ماسک ان95 را به‌قیمت 1000 دلار خریداری کرده است. این خریدها از افزایش نگرانی از ریسک شیوع کرونا در آمریکا حکایت دارد.

ماسک‌های ان95 قادر به فیلتر کردن 95 درصد ذرات معلق در هوا هستند، اما به‌گفته مقامات بهداشتی آمریکا تنها افرادی که دارای نشانه‌های ابتلا به بیماری هستند باید از این ماسک‌های محافظ استفاده کنند تا جلوی شیوع بیماری را بگیرند. استفاده از این ماسک‌ها همچنین برای کارکنان بخش‌های درمانی و افرادی که از بیماران مبتلا مراقبت می‌کنند توصیه می‌شود.

شرکت پرستیژ آمریتک، بزرگترین تولیدکننده ماسک‌های جراحی در آمریکا این هفته اعلام کرد قادر به تأمین درخواست‌ها برای خرید محصولاتش نیست.

مسئولان شرکت آمازون گفته‌اند همچنین جلوی فروش بیش از یک‌میلیون محصول دیگر را که فروشندگان به‌غلط ادعا می‌کردند جلوی ابتلای مصرف‌کنندگان را به ویروس کرونا را می‌گیرند گرفته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    از سازمانهای حقوق بشری می خواهیم هر چه سریعتر برای رفع مشکل تهیه ماسک و پنهان کاری آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکا پیگیری نمایند .
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
    0 0
    اینجا هشت برابرشد شغلمه،،رو هوا نمیگم منتشرکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس