کد خبر 1046144
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
ماسک نمایه

سازمان بهداشت جهانی در مورد طریقه صحیح استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا به کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، اگر برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به دیگران تصمیم به استفاده از ماسک‌های پلیسه دار و مسطح کردید بسیار مهم است که آن را صحیح بپوشید و صحیح دوربیندازید، در غیر این صورت به جای محافظت از شما منبعی برای ابتلا به ویروس خواهد بود؛ چرا که ویروس‌ها روی سطوح آن قرار می‌گیرند.


روش صحیح استفاده از ماسک

برای پوشیدن صحیح ماسک باید باید نوار فلزی بالای ماسک را روی پل بینی خود قرار داد و کش‌ها را دور گوش‌ها یا پشت سر محکم کرد. حتما پس از انجام این مراحل مطمئن شوید که ماسک بینی، دهان و چانه شما را خوب پوشانده است. تا زمانی که ماسک روی صورت است جلوی آن را لمس نکنید و برای برداشتن ماسک کش‌های آن را از دور گوش‌ها بگیرید و یا گره بندها را از پشت سر باز کنید. به یاد داشته باشید که نباید هنگام انجام این مرحله به جلوی ماسک که روی دهان قرار می گیرد، دست بزنید؛ زیرا احتمال دارد به ویروس کرونا آلوده باشد. ماسک را پس از جدا کردن از روی صورت در یک سطل دربسته بیندازید.

بیشتر بخوانید:

صدور حکم قضایی ظرف ۲هفته آینده برای «سلطان ماسک»

آخرین تصمیمات کارگروه تنظیم بازار برای تأمین اقلام بهداشتی

پس از  جدا کردن ماسک از صورتتان دست‌ها را با ضدعفونی کننده الکلی یا آب و صابون بشویید و در صورتی که به صورت تصادفی با ماسک آلوده در تماس بودید حتما شست و شوی دست‌ها را جدی بگیرید.اگر ماسک مرطوب شد یا قطرات بخار روی آن جمع شد باید آن را با یک ماسک جدید تعویض کرده و سریع بعد از استفاده آن را در یک سطل دربسته بیندازید. به یاد داشته باشید که هرگز از یک ماسک دوبار استفاده نکنید.

ماسک‌های پزشکی وقتی به تنهایی استفاده شوند قادر به محافظت در برابر ویروس کرونا نخواهند بود و زمان استفاده از این ماسک‌ها لازم است که آن را با بهداشت دست‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه ترکیب کنید. سازمان جهانی بهداشت فقط در موارد مشخصی استفاده از ماسک‌ها را توصیه می‌کند و در صورتی که سرفه، تب و مشکلات تنفسی دارید لازم است که ماسک بزنید. مراقبت‌های پزشکی را پیگیری کنید و در صورتی که دارای این علائم نیستید ماسک نزنید؛ زیرا شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ماسک از افرادی که بیمار نیستند، محافظت خواهد کرد.

طریقه پوشیدن صحیح ماسک

با این حال اگر در سلامت کامل هستید، اما به عنوان پرستار از بیمار مبتلا به کرونا مراقبت می‌کنید هر زمان که با او در یک اتاق بودید حتما باید از ماسک استفاده کنید. به یاد داشته باشید که اگر تصمیم به استفاده از ماسک دارید آن را به صورت صحیح استفاده کنید، به صورت صحیح هم دور بیندازید و در نهایت دست هایتان را با ضدعفونی کننده الکلی یا آب و صابون بشویید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دکترسید IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    ماسک پیدا نمیشه.اجرکم عندالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس