ویژه های مشرق 7 اسفند

اصلاح طلبان از دو مسئله بسیار عصبی و پریشان هستند؛ اولین مسئله، تشییع میلیونی و باشکوه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و دومین مسئله نیز، شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** «کرونا» بهانه است «اصل نظام» نشانه است!

«عباس عبدی» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:«قضیه کرونا و سرعت گسترش آن در ایران را باید از زاویه سیاسی نیز تحلیل کرد...در همین چند روز آمار فوتی‌ها به حداقل 20 نفر رسیده و شاید برخی دیگر از فوتی‌ها نیز مربوط به این بیماری باشند که هنوز آزمایش نشده‌اند. بنابراین حداقل باید چند صد بلکه چند هزار نفر مبتلا شده باشند تا این تعداد فوتی را شاهد باشیم...این واقعیت چه ربطی به وضعیت سیاسی ایران دارد؟...هم حاکمیت شکاف درون ساختاری دارد...و هم شکاف عمیقی میان حکومت و مردم وجود دارد...حالا مساله‌ای در ابعاد کرونا پیش ‌آمده و می‌بینیم دولت چین با چه اقدامات، چه اقتداری و چه برنامه‌هایی را برای مقابله با آن اجرا می‌کند، اقداماتی که کوچک‌ترین آنها نیز در حد و اندازه‌های دولت و حکومت ما نیست. چه رسد به اینکه تصمیمات مهمی از جمله قرنطینه کردن قم را در خواب و خیال هم ببینند، چه رسد به اینکه بخواهند اجرا کنند...امروز کار به جایی رسیده که...با تعطیلی احتیاطی مراسم زیارتی و مذهبی مخالفت می‌کنند و این وضعیت در نهایت موجب دین‌گریزی شدید جامعه شده است».

عبدی در ادامه نوشت:«اگر یادتان باشد تا این قضیه کرونا مطرح شد، گفتند این ویروس سیاسی است و برای کاهش مشارکت انتخابات است. گویی که مردم صف بسته بودند رای دهند، یک عده آمدند و گفتند کرونا آمده فرار کنید!! در حالی که تا آن زمان حداقل یک ماه بود که کم‌کاری شده بود. بروند خدا را شکر کنند که پیش از انتخابات موضوع مطرح شد و الا اکنون همه مردم می‌گفتند که حکومت قطعا اطلاع داشته و برای انتخابات اطلاع‌رسانی نکرده است. ساخت قدرت در ایران ناتوان از اعمال اقتدار به برخی از مناطق و اقشار است. شاید یکی از عللی که این ویروس از قم آغاز شد، همین اقتدارگریزی برخی اقشار است که موجب این بحران شده است. برخی افراد خود را تافته جدابافته می‌دانند. عوام‌زدگی نیز به نوعی روی دیگری از همین وضع است... با این رسانه رسمی(نیز)هیچ اتفاق مثبتی در کشور رخ نخواهد داد. مردمی که از این رسانه و غالب در آن به تنگ آمده‌اند به خلوت گوشی‌های خود پناه برده‌اند و با بمباران خبری راست و دروغ مواجه هستند. چنین مردمی هیچ‌گاه احساس آرامش نخواهند کرد».

عبدی برای چندمین بار(با ادعایی درباره تعداد مبتلایان به کرونا) مجددا آمار مخدوش منتشر کرده است. وی پیش از این در یادداشتی تأمل برانگیز مدعی شد که آمار رانندگی در حال مستی در ایران از تمام کشورهایی که مشروب در آنها آزاد است هم بیشتر است! این آمار مجعول و بدون سند با واکنش منفی کارشناسان و افکارعمومی مواجه شد. عبدی در اظهارنظری دیگر مدعی شده بود که نظر مردم ایران درباره روزه داری و حجاب منفی است.

عبدی به بهانه مسئله کرونا، با ادعای «چند صدایی در حاکمیت» و «وجود شکاف عمیق میان حاکیت و مردم»، بر قصور و تقصیرهای دولت در رسیدگی به امور مردم سرپوش گذاشته است.

عباس عبدی در یادداشت مذکور، مدعی شده است که چون مسئولین، با تعطیلی احتیاطی مراسم زیارتی و مذهبی مخالفت می‌کنند، جامعه ایران به شدت دین گریز شده است!

ادعاهای مطرح شده از سوی این فعال اصلاح طلب در روزنامه اعتماد- به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در حالی است که رسانه در مواقع این چنینی وظیفه دارد تا با تمام توان، همزمان با آگاه سازی جامعه درباره روش های پیشگیری و مراقبت، اذهان عمومی را آرام کرده و از التهاب و پریشانی دور کند. اما آقای عبدی و روزنامه متعلق به نماینده اصلاح طلب مجلس در مواجهه با مسئله کرونا دقیقا عکس این روش رفتار کرده اند.

واقعیت این است که اصلاح طلبان از دو مسئله بسیار عصبی و پریشان هستند؛ اولین مسئله، تشییع میلیونی و باشکوه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و دومین مسئله نیز، شکست سنگین اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حالا این طیف که به ماهیگیری سیاسی برای اهداف قبیله ای و شخصی مشهور است، در تازه ترین اقدام به کاسبی از کرونا مشغول شده است. حجم «سیاه نمایی» و «ادعاهای بی پایه و اساس» و «خودتحقیری» در یادداشت این فعال اصلاح طلب به حدی زیاد است که در رقابت با بسیاری از یادداشت های رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی و صدای آمریکا، با اختلاف فاحش در صدر است.

واقعیت این است که اصلاح طلبان بدون توجه به منافع ملی و عزت مردم ایران، از هر اتفاقی برای سیاه نمایی و القای چندصدایی در حاکمیت و تکرار دروغ اختیارات محدود دولت و القای گزاره غلط شکاف عمیق میان حاکمیت و مردم بهره می برند.

از نگاه اصلاح طلبان، هر موضوعی از جمله کرونا، بهانه است، اصل نظام نشانه است.

** صداقت و پاکدستی، شاخص جریان اصلاح طلبی است

«احمد حکیمی پور» نماینده اصلاح طلب شورای شهر چهارم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«صداقت، شفافیت و پاکدستی شاخص کنش اصلاح طلبی است».

حکیمی پور در ادامه گفت:«مشکل کشور این است که مردم اکنون به فرآیند قانونی انتخابات سرد شدند و در سطح بالایی باور ندارند که از مسیر انتخابات می توانند به مطالبات خود برسند و این خطرناک است. باید غصه خورد که چه کردیم، مردمی که با 98 درصد به نظام رای دادند امروز کمترین مشارکت را دارند».

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، اتفاقا این طیف در نقطه مقابل پاکدستی، صداقت و شفافیت است. پرونده حقوق های نجومی و حمایت اصلاح طلبان از مدیران نجومی بگیر، حمایت جریان اصلاحات از مفسدان کلان اقتصادی، اذعان به رانتی بودن لیست امید در انتخابات مجلس دهم و انتخابات شورای شهر پنجم تهران، مخالفت با طرح شفافیت آرای نمایندگان و...از جمله مصادیق پرونده جریان اصلاحات در پاکدستی، صداقت و شفافیت است.

از سوی دیگر اصلاح طلبان در پی آن هستند تا به طرق مختلف بر شکست سنگین خود در انتخابات مجلس سرپوش بگدارند.

علت اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم، دلسردی مردم از کارنامه اصلاح طلبان در دولت و مجلس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 7
  • FR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    24 8
    برای ارامش اعصاب سایتهای اصلاح طلبان را نمیبینیم ولی شرق وفارس ....نظرات این نخاله ها را مرتب میگذارند البته صلاح هم در این است ولی ما دیگر نمیخوانیم! از خیانت وحماقت خسته ومریض شدیم
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      17 2
      :))))))) من چند خطی می خونم دیگه تا تهش رو می رم.. خیلی عجیبه ها واقعا به لحاظ فیزیکی حالت تهوع به آدم دست می ده!!!!
    • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      17 1
      تزویر، ریا و نفاق بخش جدایی ناپذیر شخصیت اصلاح طلبان تهوع آور است!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    16 2
    توهم توطئه
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      9 3
      کرونای بنفش باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات شد.
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    13 10
    خخخخخخ نظام شماها مردم رو قربانی نظامتون میکنید
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    28 3
    این حرفایی که مستر عبدی و اصلاحات می زنه که نشخوار تلقینات بی بی سی ومنوتو هست، مهم نیست اما آقای عبدی و بقیه ی جریان نجس اصلاح طلب؛ این نظام به کوری چشم شما و اربابتون اسراییل می مونه و با قدرت گام دومش رو هم بر می داره ( 40 ساله داین زور می زنین و خرابکاری می کنین؟ بازم بکنین.. منتظر محاکمه و اعدام سران قاتلتون که باعث کشتار مردم ایران شدن باشین.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    13 1
    البته آقای عبدی حق دارند از حجاب فراری باشند !؟ برای من سئوال است منبع در آمد عبدی از چه راهی است این آقای حکیمی پور هم به موسوی لاری و کا تل اقتصادی رانتی واوقافی و ژن برتر عارف به مد وزارت مخابرات و محل بنیاد باران و بخصوص محل قدیمی آن و تقسیم رشت الکتریک توسط تیم کرباسچی به اسم امثال همسر عبدالله نوری و منازل مصادره ای مسئولین لایه اول وروسا جریان اصلاحات در نیاوران و جما ان و منزل مصادره ای همین انصاری
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    16 1
    انتشار حجم وسیعی از ناامیدی و فلاکت و دروغ که در ذهن اصلاح طلبان ریشه دوانده به جامعه برای به یاس کشاندن مردم و فراهم کردن زمینه ی کشتار آن ها ( 88 78 96 98 ... ) و ضربه به نظام مستحکم ایران عزیز ما. کور خوندی. دعای ما برای شما خیر نیست مستر عبدی، با این حال امیدوارم از سر ناآگاهی این خزعبلات رو به زبون اورده باشی و راه بازگشتی به مردم برای خودتون بذارین.
  • Sسعی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 11
    کثیف ترین رسانه ی بعد انقلاب،به کثافت خودت ادامه بده.فعلا که از بد رو روزگار دور،دوره اخته ها شده.
  • DE ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    17 4
    روزنامه های اعتماد شرق اعتماد ملی آفتاب یزد نبودشون بهتر از بودنشونه باید توقیف بشن یه مشت وطن فروش
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    7 0
    مسئولین آموزش پرورش به فکر ایجاد آموزش آنلاین اینترنتی و از طریق صدا و سیما باشند. با این وضعیت واقعا امنیت سلامت بچه ها رو کی تضمین می کنه؟ وقتی همه اجتماعات لغو شده چرا باید مدارس دویاره از شنبه شروع بکار کنند با توجه به اینکه مدارس از لحاظ مواد ضد عقونی و بهدداشتی در مضیقه هستند.
  • BE ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 0
    انشالله همشون کرونا بگیرن ولی نمیرن
  • mahdi IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    مشرق نظر منو چاپ نمی کنه داریم انتقاد میکنیم ولی نظر بقیه که هزار تا چرت و پرت میه رو سریع بولدش میکنه متاسفم براتون
  • رحیم IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 0
    واقعا جای بسی تاسف است کسانی که درطول سه دهه از دولت های سازندگی ، اصلاحات ودولت تدبیر وامید با نگاه غرب مابانه خود نظام مظلوم مارا به این روز انداختند .با کمال وقاحت طلب کار هم هستند .مطمئن باشیددرنزد مردم باید جواب بگویید.مشکل کشور دینداری وولایتمداری مردم نیست. بلکه بی دینی شماست که در کاخ ها نشستید ومردم را درک نمی کنید.
  • فاسمی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    2 1
    مشرق دست از سر اصلاح طلبان بردار انها ورشکسته سیاسی هستند و ریزش طرفدار دارند ۲ اسفند ثابت کرد...مثل اینکه قصد دارید انها را بزرگ کنید و در اذهان زنده نگه دارید ..دیگه باور نمیکنم به شما...مطالب تکراری کافیست
  • حسين DE ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 0
    آقاى عبدى ويروس كرونا عليرغم قرنطينه شدن داره در سراسر دنيا براى خودش ميچرخه بنابراين مشكل قرنطينه كردن نيست،در حقيقت تنها با نابودى سوسيال دمكراسى و ليبراليسم در سطح جهانى مشكلات حل خواهد شد .
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    5 1
    به کوری چشم دشمنان نظام اسلامی تا ابد ماندگاراست.!!!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    عبدی مواظب حرف زدنت باش کرونا میگیری ها.!!!
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    2 1
    که اینطور دولت کرونا را وارد کرده اصل نظام را نشانه گرفته. ولی مردم صبار شکور این نقشه را هم نقش بر آب می‌کنند.!!!
  • .. IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    2 0
    من هروقت چرتوپرتای اینارومیشنوم میخونم حتا میبینممم کلی لعنتشون میکنم ننه ... الهی برین کشورغریب تزریقی بشین بمیلین
  • RO ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    4 0
    اصلاح طلبان که سالها سعی کردند توجه دشمنان و ضدانقلاب را جلب کنند تا مثلاً از شدت دشمنی و کینه توزی آنها کم شود و به جمهوری اسلامی به چشم یک کشور غیردشمن و طلح طلب(نه دوست) نگریسته شود، همواره باختند و از همه طرف مانده و رانده شدند. دوستان و وفاداران انقلاب با اصلاح طلبان دشمنی ندارند و می خواهند وحدت و همبستگی در پرتو آرمانهای انقلاب و امام برقرار شود، ولی اصلاح طلبان می گریزند و همچنان به فکر جلب رضایت دشمن هستند. از طرفی اُپوزیسیون و ضدانقلاب و آمریکایی ها هم هیچگاه اصلاح طلبان را قبول نکردند و آنها را «مزدوران رژیم» نامیدند که قصد فریبشان را دارند.اُپوزیسیون و ضدانقلاب از چیزی کمتر از انهدام و نابودی کامل و صد در صد انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و دین اسلام راضی نمی شوند. قطعاً که این نیز مورد قبول اصلاح طلبان نیست.
  • مشتی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    1 0
    رفتارهای دولت خیلی مشکوکه.خبر کرونایی شدن افرادی مثل آقایان صادقی حریرچی ،شهردار یکی از مناطق و حتی تکذیب خبر کرونایی شدن ربیعی و هاشمی...انگار کرونا فقط سراغ لیست امید رفته تا از اونها قهرمان بسازه شاید هم خواب دیگری در جریانه
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      0 0
      دوران قهرمان بازی اصلاحات گذشته. حتی اگر با کرونا خودشان را بکشند. دستشان برای مردم رو شده.!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس