کد خبر 1046095
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
نظامیان آمریکا

فرمانده کل نیروهای مسلح ناتو در اروپا: نیروهای نظامی روسیه در مناطق غربی این کشور، از لحاظ قدرت و موقعیت جغرافیایی، بر نیروهای ناتو در خاک لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک برتری دارند.

به گزارش مشرق، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز نوشت: "تاد والترز" فرمانده کل نیروهای مسلح ناتو در اروپا در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنای آمریکا مدعی شد که نیروهای نظامی روسیه در مرزهای غربی این کشور، از لحاظ قدرت و موقعیت جغرافیایی ، بر نیروهای ناتو در خاک لهستان و کشورهای حوزه دریای بالتیک برتری دارند.

بیشتر بخوانید:

شکست ادامه‌دار آمریکا در جنگ‌های بی‌پایانش

به گفته این مقام نظامی ، در حال حاضر لهستان و کشورهای بالتیک در کانون توجه هم ناتو و هم روسیه قرار دارند و این منطقه بعنوان بالاترین خطر درگیری احتمالی بین روسیه و کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی مطرح است.

والترز گفت: «اگرچه نیروهای نظامی ناتو در منطقه در حال حاضر به جلوگیری از هرگونه حمله از جانب روسیه کمک می کنند ، ارتش روسیه در مناطق نظامی غربی این کشور و منطقه کالینینگراد از لحاظ موقعیت جغرافیایی و تعداد نیروهای مستقر در منطقه دارای برتری هستند.»

در اوایل ماه فوریه ، رئیس جمهور لیتوانی نظامیان آمریکایی را بعنوان نیروی "بازدارنده قوی" در برابر روسیه به کشورهای بالتیک فرا خواند و یادآور شد که بدون وجود آنها ، این کشورها قادر نخواهد بود "به طور مؤثر" با تهدید روسیه مقابله کنند.

فعالیت زیردریایی‌های روسی نیز موجب نگرانی وزارت دفاع آمریکا شده است

این ژنرال آمریکایی در این نشست همچنین یادآور شد که روسیه در سال ۲۰۱۹ فعالیت ناوگان زیردریایی‌های خود را نیز یک و نیم برابر افزایش داد.

والترز گفت: «ما اقدامات زیر آب روسیه در تابستان و پاییز سال ۲۰۱۸ را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم و فعالیت زیردریایی‌های روسی را با مدت مشابه در تابستان - پاییز سال ۲۰۱۹ مقایسه کرده‌ایم. ما شاهد افزایش ۵۰ درصدی منابع زیر آبی روسیه ، از جمله عملیات گشت زنی زیردریایی‌های روسی در مناطق دور از مرزهای این کشور بودیم.»

علاوه بر این ، وی بر لزوم ادامه تلاش برای بهبود توانایی‌های ناوگان دریایی ایالات متحده در رقابت با روسیه به منظور کاهش خطرات و اطمینان از "آزادی عمل" در اقیانوس‌های جهان تأکید کرد.

این ادعا در شرایطی است که پیش از این ، در اوایل ماه فوریه، وزارت دفاع آمریکا گزارش داده بود که نیروی دریایی این کشور موشک‌های هسته ای کم قدرت را در زیر دریایی‌های خود به منظور "بازدارندگی" مخالفان آمریکا، از جمله روسیه مستقر کرده است.

در آن زمان ، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که طرف روسی نگران استقرار مهمات هسته‌ای در زیر دریایی‌های آمریکایی است. این دیپلمات یادآور شد که واشنگتن با این اقدام خود،  واقعاً آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را پایین می‌اورد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    2 0
    ها تازه فهمیدی که حریف روسیه نیستی الاغ تو از همون قبل هم حریف روسیه نبودی من قبلا هم گفتم الانم میگم تو عرض ۵۰دقیقه روسیه میتونه پودرت کنه و تو هیچ ضربه ای نمیتونی به اون بزنی با مدرک بهت ثابت میکنم
    • US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
      0 2
      آمریکا اراده کند چین و روسیه رو درآن واحد زمانی می بلعد، این یک حقیقت است.
    • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
      1 0
      خطاب به 00:44 فیلم هالیوودی نبین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس