کد خبر 1046090
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
علاوی نمایه

مامور تشکیل دولت عراق با اشاره به کارشکنی عده‌ای در روند تشکیل دولت٬ تهدید به افشاگری درباره باج‌خواهی برخی گروه‌ها از وی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه السومریه «بدر الزیادی» نماینده ائتلاف «سائرون» اعلام کرد که «محمد توفیق علاوی» مأمور تشکیل دولت عراق٬ مجموعه‌ای از صداها و تصاویر خاص درباره دیدار با برخی نیروهای سیاسی در اختیار دارد که نشان می‌دهد عده‌ای از او باج می‌خواستند. وی خاطرنشان کرد که این اقدام علاوی خوب است که این موضوع را فاش کند و بنابراین اگر روند تشکیل دولت شکست بخورد٬ مردم از طریق رسانه‌ها می‌فهمند که کدام فراکسیون‌ها علاوی را تحت فشار گذاشته و در ازای پست‌های وزارتی قصد داشتند به او رشوه بدهند.

وی اضافه کرد که یک وضعیت باج‌گیری در پارلمان وجود دارد؛ اما موضع ما در رد رای‌های محرمانه خواهد بود تا ملت بدانند که چه کسی همراه دولت است و چه کسی مخالف آن.

بیشتر بخوانید:

هشدار «توفیق علاوی» درباره توطئه جدید علیه دولت جدید عراق

توفیق علاوی دیروز افشا کرد که برنامه‌هایی برای شکست روند تشکیل دولت از خلال پرداخت بهای سنگین برای نمایندگان وجود دارد.

مأمور تشکیل دولت عراق در توئیتر نوشت: به گوش من رسیده که برخی نقشه‌های سری برای شکست روند تشکیل کابینه وجود دارد؛ چرا که در این دولت پست‌های وزارتی به دست وزرای پاک‌دست سپرده خواهد شد و امکان سرقت این پست‌ها وجود ندارد. اطلاعاتی که به گوش من رسیده حاکی از پرداخت مبالغ گزاف به نمایندگان است که امیدوارم این حرف‌ها درست نباشد.

الزیادی نیز خاطرنشان کرد که موضع کردها در این لحظه روشن نیست و آنها همچنان با هدف رسیدن به یک توافق نهایی برای تشکیل دولت٬ با علاوی دیدار می‌کنند.

نماینده ائتلاف سائرون تصریح کرد که علاوی همچنان بر دستاوردهای گروه‌های عراقی در کابینه وزارتی متشکل از افراد مستقل محافظت می‌کند و هنوز چهار پست وزارتی خالی داریم که وزیران آنها انتخاب نشده‌اند و فردا کار تشکیل دولت به اضافه ۴ زن تکمیل خواهد شد.

دبیر پارلمان عراق از دادستانی کل خواست تا همراه با محمد توفیق علاوی درباره صحت و سقم ادعاهای مطرح‌شده تحقیق و اقدامات قانونی مناسب را در این زمینه اتخاذ کند.

زخمی شدن ۲۲ نیروی امنیتی در تظاهرات مرکز بغداد

فرماندهی عملیات بغداد دیروز از زخمی شدن ۲۲ نیروی امنیتی در حملات خشونت‌آمیز در میدان «الخلانی» بغداد خبر داد

فرماندهی عملیات بغداد طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی همچنان در معرض حملات خشونت‌آمیز در میان تظاهرات‌ها در نزدیکی میدان « الخلانی» قرار دارند.

در این بیانیه آمده است که درحالی که نیروهای امنیتی همچنان به حمایت از تظاهرات‌کنندگان متعهد بود و در این روند خود را بسیار کنترل می‌کنند٬ ۱۹ نفر از آنها به همراه ۳ افسر زخمی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۸
    0 0
    همراه افشا گرى هاى احتمالى خوب خواهد بود كه به مردم اين مهم را بگويند كه پول حاصل از فروش نفت عراق بحساب خزانه دارى امريكا واريز ميشود نه دولت عراق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس