حج و زیارت

امسال با توجه به قوانین جدید اعمال شده از سوی عربستان، زائران باید شخصاً بار خود را به باجه پذیرش تحویل داده و رسید دریافت کنند.

به گزارش مشرق، نام‌نویسی حج‌ تمتع از نهم اسفندماه آغاز می‌شود و امسال بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده توسط مسؤولان حج ایران و عربستان، ۸۷ و هزار و ۵۰۰ نفر از کشورمان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به عربستان اعزام می‌شوند.

تمامی زائران خانه خدا قبل از رفتن به این سفر معنوی در کاروان‌هایی آموزش‌های لازم برای این سفر حج تمتع را خواهند دید و مدیر و روحانی کاروان‌ها نیز در طول سفر به سوالات حجاج پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام زائران عتبات نوروزی به تعویق افتاد

همچنین هر ساله به منظور هماهنگی جامه‌دان یا چمدان‌های حجاج کاروان‌های ایرانی و جلوگیری از گم شدن آن‌ها، به هر کاروان جامه‌دان‌های یکسان و همرنگی داده می‌شود و زائران خانه خدا باید وسایل خود را در آن قرار دهند.

امسال با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هر زائر مجاز به حمل دو چمدان حداکثر با وزن ۲۰ کیلوگرم است.

همچنین زائران‌ می‌توانند یک ساک دستی به ابعاد ۳۵.۳۰.۳۰ به وزن ۵ کیلوگرم با خود به داخل هواپیما به همراه داشته باشند. البته آوردن پتو، آب زمزم و سایر وسایل اضافه به داخل هواپیما ممنوع است.

امسال با توجه به قوانین جدید اعمال شده از سوی عربستان، زائران باید شخصاً بار خود را به باجه پذیرش تحویل داده و رسید (تگ بار) دریافت کنند و امکان حمل و همراه داشتن هرگونه چمدان غیراستاندارد و اضافه نیز وجود ندارد و فرودگاه عربستان از پذیرش آن خودداری خواهد کرد.

اگر زائری بیش از دوچمدان‌مصوب با وزن هر کدام ۲۰ کیلوگرم همراه داشته باشد، به شرط آن که در ردیف بارهای ممنوعه نباشد، به ازای هر کیلو بار اضافه باید مبلغ ۲۰ ریال سعودی بپردازد. البته شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه‌تعهدی نسبت به پذیرش و حمل بارهای اضافه به ویژه بارهای حجیم و غیراستاندارد ندارد.

همچنین بر اساس قوانین بین‌المللی، حمل هرگونه‌گالن آب به منظور حفظ ایمنی پرواز ممنوع است.

 سفر به حج تمتع از تیرماه آغاز می‌شود و بر اساس اولویت‌ها ودیعه‌گذاران تا ۱۵ اردیبهشت ۸۶ می‌توانند برای حضور در حج تمتع ۹۹ نام‌نویسی کنند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس