برنی سندرز نمایه

سناتور دموکرات ایالت ورمونت و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شدت از رژیم نژادپرست اسرائیل با نخست وزیری نتانیاهو انتقاد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و سناتور ایالت ورمونت ضمن آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را یک "نژادپرست مرتجع" خواند، به شدت از سیاست‌های رژیم تل آویو انتقاد کرده است. وی در عین حال به یهودی بودنش افتخار کرده است.

سندرز گفت: از اینکه یهودی هستم بسیار افتخار می‌کنم. من واقعاً چند ماه در اسرائیل زندگی کردم. ولی چیزی که الان به آن اعتقاد دارم این است که متأسفانه اسرائیل توسط نتانیاهو که یک نژادپرست مرتجع است، اداره و مدیریت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سندرز: هر کاری ممکن باشد برای ایجاد صلح در خاورمیانه انجام می‌دهم

سندرز روز یکشنبه نیز با انتقاد از کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل آیپک این مسئله را تأیید کرده است که در کنفرانس سالیانه این سازمان شرکت نمی‌کند.

سندرز با انتشار توئیتی اعلام کرده است که به خاطر ارتباط آیپک با رهبرانی که با تعصب مخالفت خود را با حقوق اساسی فلسطینی‌ها اعلام می‌کنند، در کنفرانس سالیانه این سازمان شرکت نخواهم کرد.

ظاهرا اشاره برنی سندرز به رژیم کنونی اسرائیل با نخست وزیری نتانیاهو است که پیش از این سندرز بارها به شدت از وی انتقاد کرده است.

سندرز در ادامه نوشت: اسرائیلی‌ها حق زندگی در صلح و امنیت را دارند. همین طور مردم فلسطین. من همچنان نسبت به ساختار آیپک نگران هستم چرا که زمینه لازم را برای رهبرانی فراهم می‌کند که آشکارا با حقوق اساسی فلسطین مخالفت می‌کنند. به همین دلیل در کنفرانس آنها شرکت نخواهم کرد.

وی افزود: من به عنوان رئیس جمهور از حقوق اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها حمایت خواهم کرد و هر کار ممکنی را برای برقراری صلح و امنیت در منطقه انجام خواهم داد.

سندرز که خود یک یهودی است پیش از این بارها از آیپک و نتانیاهو انتقاد کرده است. وی بارها رژیم نتانیاهو را یک رژیم افراطی و نژادپرست توصیف کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 0
    به نظر می رسه آدم منطقی و معتدلیه و امیداورم ترامپ جنایتکار رو در انتخابات شکست بده
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    3 1
    سندرز: اسرائیل توسط نژادپرستی مانند نتانیاهو اداره می‌شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس