سیل

سامانه بارشی که وارد استان ایلام شده است سبب مسدود شدن وآبگرفتگی برخی از مسیرهای ارتباطی استان، تخریب پل جزمان و قطع ارتباط ده‌هزار نفری این بخش تا لغو پروازهای فرودگاه ایلام شده است.

به گزارش مشرق، سامانه بارشی که وارد استان ایلام شده است سبب مسدود شدن وآبگرفتگی برخی از مسیرهای ارتباطی استان،  تخریب پل جزمان و قطع ارتباط ده‌هزار نفری این  بخش و لغو پروازهای فرودگاه ایلام شده است.

ببینید:

عکس/ آبگرفتگی معابر در همدان

فیلم/ سیلابی شدن آبراهه‌های تهران

لغو پروازهای فرودگاه ایلام

محمدجواد یگانه مدیر فرودگاه شهدای ایلام، اظهار داشت:با توجه به شرایط نامساعد جوی و پایین بودن دید افقی در ایلام پروازهای بعدازظهر شرکت‌های هواپیمایی آسمان و ماهان در مسیر تهران-ایلام-تهران لغو شد.

مسدود شدن محور آبدانان - میمه/ رودخانه های فصلی طغیان کردند

طبق اعلام راهداری شهرستان آبدانان، محور آبدانان - میمه (گوراب) به علت ریزش بسته شده و مردم فعلاً از مسیر آبدانان -دره شهر تردد نکنند.

بر اساس اعلام آب منطقه استان ایلام، با توجه پیش بینی بارش شدید باران طی امروز و فردا در سطح استان، در جهت مهار سیلاب‌های محتمل، برنامه تخلیه مخازن سدها در دست اقدام قرار گرفته است.

این سدها شامل، سد دویرج دهلران، کنگیر ایوان و سد ایلام است.

جاده‌های استان لغزنده هستند

رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار داشت: برابر پیش بینی‌های هواشناسی بارش باران از دیروز در استان آغاز و امروز نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در این شرایط جوی می‌طلبد رانندگان مراقب سطح لغزنده جاده‌ها باشند و به قوانین راهنمایی و رانندگی نیز توجه کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه جاده‌های استان کوهستانی و پرپیچ و خم هستند و با بارش نزولات آسمانی احتمال ریزش کوه وجود دارد حتی المقدور از ترددهای غیر ضرور در جاده‌ها خودداری کنید.

وی گفت: متاسفانه بیشتر تصادفات جاده‌ای در زمان بارش نزولات آسمانی رخ می‌دهد و رانندگان در این شرایط باید به صورت هوشیارانه عمل کنند.

رئیس پلیس راه استان ایلام از حضور فعال نیروهای پلیس راه ایلام، راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان در محورهای مواصلاتی واماده باش کامل جهت خدمات رسانی به رانندگان خبر داد.

آماده باش در سطح استان

سعیدرضا کریمیان نیز اعلام کرد: یک سامانه بارشی نسبتاً قوی به سطح استان وارد شده و تا روز چهارشنبه در استان ماندگار است.

وی تصریح کرد: به هم استانی‌های گرامی توصیه می‌شود از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضرور خصوصاً در جاده‌های فرعی و کوهستانی خودداری کنند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام یادآور شد: همچنین کشاورزان و دامداران عزیز ضمن توجه به هشدارهای صادره برای آنان تمهیدات لازم را بیندیشند.

کریمیان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان در حالت آماده باش هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 1
    بهتره زمین را سوراخ کنند و اب را نفوذ بدهند به سفره زیر زمینی و بقیه را هدایت کنند به بیابان و کویر و مناطق تالابی و خشک و منتظر نباشند از خارج بیایند راهکار بدهند.
    • ناشناس IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
      0 0
      در این یکسال این دولت بی عرضه و استانداران بی عرضه و شهرداران بی عرضه آن نواحی چه غلطی میگردند ؟ تا این دولت سر کاره همه ما بیچاره میشیم ..همین الان هم درباره کرونا با اهمال کاری دارند این مرض را به جان همه کشور می اندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس