عربستان

منابع سعودی مدعی شدند که دادگاهی جزایی در ریاض برای یک عربستانی به اتهام جاسوسی برای ایران حکم اعدام و برای هفت نفر دیگر زندان صادر کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، منابع سعودی امروز سه شنبه ،۶ اسفند، مدعی شدند که دادگاهی جزایی ریاض به بهانه آنچه جاسوسی برای ایران خوانده، ۷ شهروند سعودی را به زندان و یک نفر دیگر را به زندان محکوم کرده است.

این دادگاه یکی از متهمان را به اعدام محکوم کرده و مدعی است که این فرد اطلاعاتی را در اختیار ایران قرار داده که منافع ملی عربستان سعودی را به خطر انداخته است.

منابع سعودی اعلام کردند که دادگاه ریاض برای ۸ نفر از شهروندان این کشور به بهانه آنچه جاسوسی برای ایران عنوان شده، حکم زندان ۵۸ سال (در مجموع برای این هفت نفر) برای ۷ عربستانی و اعدام برای یک نفر دیگر صادر کرده است.

براساس ادعای ریاض؛ این افراد اطلاعاتی درباره اوضاع داخلی عربستان و اقتصاد آن در ازای دریافت پول داده‌اند.این افراد به خیانت به عربستان و همکاری به نفع یک کشور خارجی متهم شده‌اند.

دادگاه بدوی ریاض این افراد را متهم به همکاری با ایران کرده و مدعی است که آنها اطلاعات بسیار محرمانه در اختیار ایران قرار داده‌اند که امنیت ملی عربستان را به خطر انداخته است و همچنین اطلاعاتی از دو سفارتخانه خارجی داده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس