احسان شریعتی

«اصلاح‌طلبان قبل از هرچیز باید نقدی به بیلان کار خود داشته باشند و علل شکست‌های گذشته را جمع‌بندی و واکاوی کنند.»

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

احسان شریعتی در گفت‌وگو با روزنامه شرق، ضمن بیان مطلب فوق افزود: اینکه آنها شکست را بپذیرند یا نه مثل این است که سلطنت‌طلبان پذیرفته‌اند که سلطنت از بین رفته یا نه. خب، هیچ‌گاه نمی‌پذیرند. هنوز در فرانسه هستند سلطنت‌طلبانی که برای شاه سابق همان اتوریته را قائل‌اند اما قدرت واقعی ندارند. این دو نکته متفاوت‌اند.

بیشتر بخوانید:

تودهنی خوردن تاجزاده در یک همایش فرهنگی/ تسلیتی برای پسر دکتر شریعتی!

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات دوران پیش اصلاح‌طلبان باختند. این یک واقعیت تاریخی بود و بعد که آقای هاشمی رد صلاحیت شد، خب، خود این یک شکست محسوب می‌شد و این نتیجه که این بحران‌ها به وجود آمده‌اند، از زمینه‌های اقتصادی گرفته تا حقوقی و...، همه نشان می‌دهند که به‌طورکلی خط‌مشی اصلاح‌طلبان باید نقد شود.

شریعتی تصریح کرد: یکی از انتقادها ندیدن بُعد عدالت اجتماعی بود که جناح راست این شعار را مصادره کرد و خود را عدالت‌خواه جلوه داد و پیروز انتخابات شد. این یک اشتباه استراتژیک بود. درحالی‌که اصلاح‌طلبان که خط امامی‌های سابق بودند، جناح چپ نظام به‌شمار می‌آمدند و علی‌القاعده، باید عدالت‌خواه‌تر می‌بودند، اما این بعد عدالت‌خواهی اجتماعی را رها کردند. یکی دیگر از اشتباهات این بود که به‌جای کار روی تقویت جامعه مدنی به اسم اعتدال وارد سیستم شدند و با شیوه‌های پراگماتیستی به داد و ستد و گفت‌وگو در پشت‌پرده پرداختند. به‌جای اینکه با هم قدرتی بسازند تا جامعه مدنی و دموکراتیک دارای یک پایگاه اجتماعی متشکلی شود که هیچ‌چیزی در آینده نتواند در برابرش مقاومت کند. این سنت البته در زمان مرحوم هاشمی شروع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
    2 0
    «اصلاح طالبان» تهوع آور!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس