روحانی نمایه

رئیس جمهور با قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که این مجلس از روز تشکیل در سال آینده، مجلس همه است و همگان نیز باید با آن همکاری کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: در یکی از سخت‌ترین ایام حیات انقلاب اسلامی و در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ملت ایران برای تکریم نهاد انتخابات و دفاع از «حق انتخابِ» خویش، به پای صندوق‌های رای رفتند و برای سرنوشت خویش تصمیم گرفتند.

رئیس جمهور با بیان اینکه "ما باید نهاد انتخابات در ایران را زنده نگه‌داریم و صرف نظر از نتیجه و گرایش سیاسی منتخبان، از نفسِ حضور مردم تشکر می‌کنیم"،  ضمن تبریک به نمایندگان منتخب ملت گفت: همان‌طور که رئیس جمهور نه تنها نماینده ۲۴ میلیون رای دهنده به خویش بلکه نماینده ۴۱ میلیون رای دهنده و همه ملت ایران است. از روز افتتاحیه مجلس یازدهم، مجلس هم نماینده نه فقط ۴۲ درصد رای دهنده، بلکه وکیل همه‌ی ملت ایران است.

بیشتر بخوانید:

روحانی: تحریم آمریکا مانند کرونا است

روحانی گفت: مردم اکنون انتظار دارند که نمایندگان محترم به عنوان نماینده منافع ملی، مصالح ملی و حقوق همه ملت ایران عمل کنند. طبق قانون اساسی هر نماینده مجلس نه در برابر مردم حوزه انتخابیه خود که در برابر کل ملت ایران مسوول است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از آغاز، با دفاع از حق مشارکت، در پی گسترش رقابت در انتخابات بود و با وجود سخت‌گیری‌ها، در رایزنی‌ها چه در نهان و چه در آشکار برای رشد مشارکت سیاسی کوشید.

روحانی همچنین با قدردانی از تمامی کسانی که در اجرا و برگزاری این انتخابات تلاش کردند، گفت: از مجریان انتخابات و از همه کسانی که در سراسر کشور در برگزاری این انتخابات تلاش کردند و زحمت کشیدند ، باید سپاسگزاری کنم . از نیروهای انتظامی که امنیت را برقرار کردند و از اصحاب رسانه که به دقت و حساسیت، فضای انتخابات را منعکس کردند ، قدردانی می‌کنم.

 روحانی همچنین به موضوع بیماری کرونا اشاره و ضمن اعلام همدلی و همبستگی با همه مردم عزیز ایران و به خصوص شهروندان شهرهایی که چند تن از هم وطنان ما در آنجا جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، به اقدامات گسترده دولت برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری پرداخت و خطاب به ملت ایران اظهارداشت: ما اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار گیریم تا سلامت مردم تامین شود و از این رو، بلافاصله ستاد پیشگیری و مقابله را تشکیل داده و همه امکانات خود را بسیج کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی هر اقدامی را که لازم است برای سلامت عمومی انجام خواهند داد، گفت: هدف ما کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسئولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کارگروه اقدام مالی (FATF) اشاره کرد و اظهارداشت: در مورد FATF نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام داد و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT را نیز به تصویب رساند. قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود.

رئیس جمهور تاکید کرد: تلاش ما این بود اجازه ندهیم علی‌رغم اینکه پیشتاز مبارزه با پولشویی و مقابله با تروریسم هستیم توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان ناقض این اقدامات معرفی بشویم.

دکتر روحانی گفت: در هر حال FATF ، عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همانگونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود. اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی و تجاری ما برنامه‌ریزی لازم برای تجارت در شرایط تحریمی انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند آثار منفی آن بر اقتصاد و مبادلات بین‌المللی ما را به حداقل برسانند، گفت: البته محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF می‌باشد ولی تلاش دولت برای آن بود که مصوبه FATF ، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد.

دکتر روحانی تاکید کرد: این حق ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نبود و نیست که در حالی که پیشتاز مبارزه با تروریسم و پولشویی است، در لیست اقدام تقابلی یک نهاد بین‌المللی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    5 1
    آقای روحانی با تصویب fatf ایران به یکی از چند فرمانداری انگلیس تبدیل می شد
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      2 0
      حسن آب بریز آنجا که می سوزد
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    3 1
    رئیس جمهور خوب وقوی بهشون گفت که ابرقدرتهای غرب وآمریکا بوسیله فرزندان ناخلفشان(اسرائیل وشاه عربستان)باید ازمنطقه گورشان را گم کنتد،وتحریمهای ظالمانه خودشان رفع کنند،والا ایران علاوه برموشک،پهبادبه بمب اتم میرسدومتطقه قبرستانشان هست(مثل روسیه که گفت اگر فشاروتهدید برروسیه باشد وازبمب اتم استفاده شود،روسیه هم بمب اتم بکار میبرد)
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
      1 0
      رئیس جمهور خوب!! و قوی؟؟ :/ بچه ها شما می دونین کیو می گه؟؟
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    4 0
    اگر مردم می دانستند که ایران اساسا هیچ رابطه رسمی بانکی با هیچ کشوری - حتی روسیه و چین- ندارد، وحشت نمی کردند و با هجوم به بازار ارز سبب بالا رفتن قیمتها نمی شدند.
  • محسن نوروزی IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    براستی اقای ریس جمهور ایران عزیز ما تا کجا باید به این دشمنان انسانیت باج دهیم ....؟؟؟؟!!!!ازموده را ازمودن خطاست این کلام عاقلان است ....؟؟؟!!!!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    ما تو قم هستیم سه روزه دنبال ماسک و ماده ضد عفونی کننده هستم!!! خدا لعنت کنه هرچی دروغگو و خائن به مردم و مملکته ان شاالله.
  • صالحی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    1 0
    . من نفهمیدم چطور لیست سیاه FATF و کرونا در زمان انتخابات چطور همزمان شد این چه سیاست رسانه ای است .اصلش یک تست کامل کرونا انجام شده لطفا گرام هاش را نشان بدید
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    غلاف کرد
  • SE ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    با این سخنرانی رئیس جمهور بنی‌صدر باید بره بوق بزنه
  • مهدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    1 0
    سلام بدانید اسراییل و آمریکا هر دو انسانهای زیادی را کشتند آواره کردند و باز می کشند و آوراره خواهند کرد عضو FATFهستند با ناظری عربستان
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    جناب روحانی ، شما ضعیف شده اید و از آمریکا می ترسید . آمریکا رو به افول است ولی در ادارات زیر نظر دولت ، آمارهای اقتصادی و گلوگاههای ما به کشورهای دیگر ارسال می شود . شما خودتان اگر جرات رویارویی با اقتصاد امریکا ندارید ، حداقل دل ملت ایران را خالی نکنید . از وقتی شما سر کار آمده اید ، هر روز شاهد اتفاقات ناگوار برای ایران عزیز بودیم و هستیم و خواهیم بود . شما حتی از بنی صدر هم بی کفایت تر هستید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس