کد خبر 1044947
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
فدراسیون فوتبال

نهادهای نظارتی که از دو سال قبل پیگیر رفتن بازنشسته‌ها از ورزش بودند، با اصرار روی مواضع قبلی خود اجازه نخواهند داد افراد بازنشسته در فدراسیون فوتبال مسئولیت جدید بگیرند.

به گزارش مشرق، انتخابات فدراسیون فوتبال قرار است روز ۲۵ اسفند برگزار و طی آن رئیس چهار سال آینده آن انتخاب شود. مراحل ثبت نام نامزدهای ریاست، نواب رئیس و هیات رئیسه این فدراسیون انجام شده و کمیته های تعیین صلاحیت در حال بررسی شرایط نامزدها هستند.

بررسی صلاحیت نامزدهای پست ریاست، نواب رئیس و هیات رئیسه در چند مرحله برگزار خواهد شد که مرحله اول آن در حیطه مسئولان ورزش است اما سایر مراحل به نهادهای نظارتی مربوط می شود که طبیعتا سخت گیری های بیشتری نیز در آن صورت می گیرد. 

از چند سال پیش و با مطرح شدن قانون منع بکارگیری بازنشسته ها در ورزش، فوتبال نیز مشمول اجرای این قانون شد و برخی مسئولان رده بالای فدراسیون از مسئولیت خود کنار رفتند و به قانون احترام گذاشتند اما هنوز هستند مدیرانی که حاضر به تمکین نشدند و در مسئولیتی که داشتند باقی ماندند. 

بیشتر بخوانید:

افشاگری آذری از جلسه محرمانه فیفا و AFC برای تدوین اساسنامه ایران

برای انتخابات پیش رو نیز چند بازنشسته برای پست های مختلف ثبت نام کرده اند که یکی از آنها پست ریاست نام نویسی کرده و با وجود تذکراتی که از مسئولان رده بالا به وی داده شده اما حاضر به کناره گیری نشده و همچنان روی ماندن اصرار دارد. 

با این حال نهادهای نظارتی که پیش از این نشان داده اند در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها کوتاه نخواهند آمد و عزم راسخ برای اجرای تصمیم قانونی خود دارند، این بار هم «یقه» این بازنشسته را خواهند گرفت و اجازه نخواهند داد او در انتخابات فدراسیون شرکت کند. 

در این میان اما این که چه کسی رئیس فدراسیون فوتبال شود مشخص نیست و به نظر می رسد برخلاف ادوار گذشته که چیدمان اعضا و نامزدها تا حدودی چهره رئیس را مشخص می کرد، این دوره انتخابات فدراسیون پیچیدگی های خاص خودش را خواهد داشت و برخی به دنبال ایجاد تغییرات گسترده در فدراسیون هستند و برخی هم چسبیده به فدراسیون.

همین امر انتخاب رئیس چهار سال آینده را با پیچیدگی هایی مواجه کرده و باید دید لابی های پشت پرده با اعضای مجمع که از چند روز قبل شروع شده است در نهایت چه کسی را به عنوان رئیس فدراسیون معرفی خواهد کرد.

حبیب کاشانی، مهدی محمدنبی، هدایت ممبینی، محمدحسین قریب و حیدر بهاروند گزینه های ریاست فدراسیون فوتبال هستند که سه نفر از آنها شانس بالایی برای نشستن روی صندلی ریاست فدراسیون را دارند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس