کد خبر 1044793
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
پناهندگان

رئیس آژانس مرزی اتحادیه اروپا با توجه به کنترل‌های مرزی داخلی در منطقه شنگن به دلیل بحران پناهندگان این مسئله را خطری برای اروپا دانسته و درباره هجوم جدید پناهندگان به این اتحادیه هشدار داد.

به گزارش مشرق، "فابریکلگری"،رئیسآژانس مرزی اتحادیه اروپا (فرانتکس) در گفتگو با نشریه "دی سایت" آلمان درباره  خطر هجوم جدید پناهندگان به اتحادیه اروپا با توجه به درگیری ها در ادلب سوریه هشدار داده و گفت: این خطر وجود دارد و اتحادیه اروپا باید خود را برای آن آماده کند.  به گفته وی این کار نه تنها با حمایت های مرزی همچنین با یک سیاست پناهندگی مشترک اروپایی باید انجام شود.

وی تاکید کرد که مهاجران غیر قانونی حق اقامت در اروپا را ندارند، اما همچنین افراد نیازمند به حمایت در بین مهاجران وجود دارد که باید پذیرفته شوند.

رئیس "فرانتکس" همچنین با اشاره به افزایش نیروهای این سازمان در سال های اخیر گفت: ما از این نیروها در مدیریت مهاجران و همچنین مبارزه با ترور و جنایت استفاده می کنیم. در حال حاضر اتحادیه اروپا با کمبود پنج هزار مرزبان روبرو است.

وی همچنین تاکید کرد که برخی از کارکنان این سازمان و همچنین نگهبانان مرزی سلاح هم حمل می کنند. "لگری" درباره حق تیراندازی این افراد هم گفت: اگر مهاجران سعی کنند با خشونت از مرزها عبور کنند ما باید از این امر جلوگیری کنیم. در غیر این صورت دیگر هیچ حد و مرزی وجود نخواهد داشت، این محدودیت ها هسته اصلی استقلال یک دولت است. اما خشونت باید به صورت مناسب استفاده شود.

رئیس فرانتکس اروپایی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد که آژانس مرزی اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۹ همچنین در خارج از اتحادیه اروپا هم فعال بوده است و از جمله عملیات هایی در صربستان، مونته نگرو  و احتمالا در اکثر کشورهای بالکان صورت خواهد گرفت.  به گفته وی برای عملیات در آفریقا هم به توافقاتی نیاز است که هنوز صورت نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به هجوم بالای پناهندگان به جزایر یونان از شرایط بد محل های اسکان پناهجویان در این منطقه سخن گفته و تاکید کرد که اکثر پناهندگان در این جزایر نیازمند حمایت هستند و این کاملا آشکار است.

لگری همچنین تاکید کرد که باید از یونان حمایت شود.

این مقام اروپایی شرایط این روزهای جزایر یونان را بسیار سخت ارزیابی کرده و از کند بودن مراحل رسیدگی به درخواست های پناهندگان در این جزایر سخن گفت.

"لگری" همچنین بدون همکاری و هماهنگی با همسایگان اروپایی از جمله ترکیه کنترل بحران پناهندگان در اروپا را امکان پذیر ندانسته و گفت: برای من این مسئله مهم است که اتحادیه اروپا با کشور ترکیه روابط دیپلماتیک داشته باشد. این کشور عضو ناتو است. یک چارچوب سیاسی وجود دارد و در قالب آن ما همکاری می کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دوباره کنترل های مرزی در داخل منطقه شنگن و مرزهای داخلی اروپا برقرار شده است در این باره ابراز نگرانی کرده و گفت: من فکر می کنم که اتحادیه اروپا در خطر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس