IMG_20200222_200724_907.jpg

هسته‌های خاموش داعش حملاتی را در منطقه خانقین در شمال شرق استان دیاله انجام دادند اما رزمندگان بسیج مردمی به سرعت وارد میدان شدند و واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، از شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش عملیات جدیدی را برای نفوذ به مواضع نیروهای عراقی در روستای «علی السعدون» از توابع منطقه «خانقین» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی مستقر در منطقه به موقع تحرکات تروریست ها را رصد کردند و به سرعت به میدان آمدند و با آنان در این محور درگیر شدند و واکنش قاطع نشان دادند.

به گفته یک منبع میدانی، نیروهای بسیج مردمی با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و پس از درگیری های سنگین، حملات تروریست های داعش را در محور روستای «علی السعدون» در منطقه خانقین به طور کامل دفع کردند.

این منبع میدانی با بیان این که تروریست های داعش پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه متواری شدند، افزود: ۳ تن از رزمندگان تیپ ۲۳ بسیج مردمی در جریان دفع حملات به شهادت رسیدند و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش مشرق، منطقه خانقین با ایران مرزهای مشترک دارد و نقطه اتصال جاده منتهی به بغداد است و همچنین از محور شمالی به اقلیم کردستان متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

از غرب استان دیاله خبر می رسد، نیروهای عراقی پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع تروریست های داعش را در مناطق «ربیدات، البوفریج و الساده» به شدت هدف قرار دادند و خسارت هایی را به تجهیزات آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این عملیات پس از رصدهای دقیق میدانی در غرب استان دیاله و نزدیکی مرزهای شرقی استان صلاح الدین صورت گرفت؛ این هشتمین عملیات علیه مواضع هسته های خاموش داعش در ۲ ماه گذشته در این محور است.

به گفته منابع میدانی، شمار زیادی از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در چند ماه اخیر به مناطق متروکه غرب استان دیاله و شرق استان صلاح الدین نفوذ کرده اند و در تلاش هستند خود را از این نقاط به مناطق مرکزی این دو استان برسانند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق آلوده شمال شرق، شمال، شمال غرب و غرب استان دیاله از جمله «خانقین، بعقوبه، العظیم» و حومه دریاچه حمرین از لوث وجود هسته های خاموش داعش در جریان است.

از استان نینوا در شمال غرب عراق خبر می رسد، همزمان با افزایش تحرکات عناصر مخفی داعش، گروهی مشترک از نیروهای اطلاعات در یک عملیات دقیق در محور جنوبی شهر موصل که ۷۲ ساعت به طول انجامید موفق شدند یکی از تروریست های سرشناس را شناسایی و دستگیر کنند.

براساس اخبار به دست آمده، این سرکرده سرشناس و خطرناک گروهک تروریستی داعش در تلاش بود به سمت خاک سوریه متواری شود که ناکام ماند و دستگیر شد؛ عملیات نیروهای اطلاعات در محله های شرقی و غربی شهر موصل برای شناسایی تروریست های مخفی شده داعش ادامه دارد.

به گزارش مشرق، در ماه های گذشته شماری از تروریست های داعش که با کمک برخی از افراد در شهر موصل به صورت مخفیانه فعالیت می کردند در جریان عملیات های دقیق نیروهای عراقی شناسایی و دستگیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    2 1
    امریکا مانند کرونا باعث تکثیر این ویروس یعنی داعش در عراق شده . ول کن عراق نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس