کد خبر 1044637
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
ابومهدی مهندس

یکی از فرماندهان حشد شعبی جانشین شهید ابومهدی مهندس نایب رئیس هیئت حشد شعبی شد؛ فردی که به فرمانده سایه و شهید زنده معروف است.

به گزارش مشرق، هیئت حشد شعبی عراق روز پنجشنبه اول اسفند پس از برگزاری نشستی برای تعیین جانشین شهید ابومهدی المهندس، با انتخاب «ابو فدک المحمداوی» به عنوان معاون جدید این سازمان موافقت کرد.

ابومهدی المهندس معاون هیئت حشد شعبی عراق در حمله سیزدهم دی‌ماه تروریست‌های آمریکایی به کاروان حشد در نزدیکی فرودگاه بغداد، به همراه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر همرزمانشان به شهادت رسید.

ابوفدک کیست؟

مجاهد میدانی که از همان روزگار جوانی دارای ذهنیت جهادی و نظامی استثنایی است. وی عملیات های جهادی متعددی را علیه رژیم صدام معدوم فرماندهی کرد و بیشتر همرزمانش در همان دوره به شهادت رسیدند.

در اوسط دهه نود قرن گذشته که توسط عناصر صدام معدوم تحت پیگرد قرارگرفته بود مجبور به ترک عراق شد، اما او عاشق فعالیت های جهادی و عملیاتی بود و به همین دلیل نتوانست دست روی دست بگذارد و کناری بنشیند. او کار خود را در هورها و با نیروهای سپاه بدر ازسرگرفت و به یکی از فرماندهان سپاه پیروز بدر تبدیل شد.

پس از ورود اشغالگران آمریکایی به عراق او به همراه شهیدان حاج ابو مهدی مهندس، عماد مغنیه و حاج قاسم نقشی محوری  در تاسیس تمام گروه های مقاومت داشت. ضمن اینکه در این دوره به همراه شهید مهندس در شورای یکی از  گروه های بزرگ و شناخته شده مقاومت حضور داشت.

از همین دوره تا به امروز او یکی از مهم ترین افراد تحت پیگرد آمریکایی ها به حساب می آید. اما در تمام این مدت آنها نه توانسته اند نام او را بفهمند و یا تصویری از او به دست آورند و او همچنان یک معمای حیرت انگیز برای دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در حدود سی سال گذشته بوده است.

وی نقش میدانی اساسی و محوری در حمایت  از عراق و جلوگیری از سقوط مقدسات آن به دست گروه تروریستی داعش داشت و اواخر سال ۲۰۱۳ یعنی چند ماه قبل از فتوای جهاد مرجعیت عراق در نبردهای دویلیبه در اطراف بغداد مجروح شد.پس از آن او فرمانده ای میدانی در تعدادی از عملیات های آزادسازی و عملیات های ویژه علیه دشمن داعشی بود و فرمانده سایه و رازی حیرت انگیز باقی ماند. فرمانده ای جهادی که به «دایی» معروف بود.اما اکنون توافق شده است که به عنوان یکی از فرماندهان حشد شعبی جانشین شهید ابومهدی مهندس معاون رئیس سازمان حشد شعبی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    2 10
    با این مطالبی که نوشتید مجاهدین عراقی تا وقتی شما هستید نیازی به دشمن ندارد.
  • US ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    11 3
    خدا حفظش کند. خوب باید شناخته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس