کد خبر 1044601
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
دعوت روحانیون و اساتید حوزه از آیت‌الله یزدی برای حضور در انتخابات خبرگان

در انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله محمد یزدی با ۲۴۹ هزار ۴۶۴ رای به عنوان نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم استان برگزیده شدند.

به گزارش مشرق، بیژن سلیمان پور رییس ستاد انتخابات قم ضمن تقدیر از حضور گسترده و انقلابی مردم قم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: مردم انقلابی قم یکپارچه در این انتخابات متحد شدند و مانند دوره‌های قبل با حضور گسترده در انتخابات، حماسه ای بزرگ و در تراز انقلاب اسلامی خلق کردند.

وی با اشاره به نتیجه نهایی شمارش آرا در حوزه انتخابیه قم ادامه داد: آقایان احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۱۸ هزار و ۳۱۵ رای، مجتبی ذوالنوری با ۲۰۴ هزار و ۷۵۸ و علیرضا زاکانی با ۱۹۰ هزار و ۴۲۲ رای حائز اکثریت آرا شدند و از حوزه انتخابیه قم به عنوان نمایندگان این استان به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

وی  اظهار داشت: در انتخابات میان دوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز آیت الله محمد یزدی با ۲۴۹ هزار ۴۶۴ رای به عنوان نماینده استان قم در مجلس خبرگان رهبری از سوی مردم استان برگزیده شدند.

سلیمان‌پور گفت: فرایند شمارش آرا بلافاصله پس از پایان رای گیری آغاز شد و این کار با دقت بسیار انجام شد که با گذر فرایند قانونی، شمارش و ثبت آرا در سامانه در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی  مشارکت مردم قم در انتخابات را ۴۳ درصد اعلام کرد و گفت: این مشارکت در حالی رقم می خورد که این استان در روزهای اخیر درگیر ویروس کرونا بود که این میزان مشارکت با توجه به شرایط استان بسیار قابل قبول است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده در استان و همچنین وحدت و هماهنگی میان تمام بخش های استان، این انتخابات یکی از بهترین انتخابات از نظر امنیت، نظم و صحت برگزاری بود.

سلیمان‌پور افزود: تایید نهایی انتخابات به عهده شورای نگهبان است که با طی فرایندهای قانونی، به طور قطع در مهلت مقرر این کار انجام می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روزجمعه دوم اسفندماه هم‌زمان با سراسر کشور در۶۶۹ شعبه اخذ رای استان قم برگزار شد.

قم دارای سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس