کد خبر 1044426
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
منتخبان مردم البرز در مجلس یازدهم مشخص شدند

استاندار البرز منتخبان مردم این استان را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عزیزاله شهبازی روز شنبه افزود: براساس اعلام نتایج شمارش آرا در ستاد انتخابات البرز،  علی حدادی  به عنوان منتخب مردم البرز در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ شامل شهرستان های ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان به خانه ملت راه یافت.

وی ادامه داد: از حوزه انتخابیه کرج شامل شهرستان های کرج، اشتهارد، فردیس نیز ۲ کرسی برای نمایندگی مجلس یازدهم پیش بینی شده بود که " مهدی عسگری " با کسب  ۲۰ درصد آراء  به خانه ملت راه یافت.

شهبازی گفت: بنابراین ۲ نامزد با اسامی " فاطمه آجرلو" و " علیرضا عباسی" برای رقابت در دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه کرج که در ۲۹ فروردین سال ۹۹ برگزارمی شوند، آماده خواهند شد.

استان البرز در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هزار و ۲۰۰ شعب اخذ رای داشت که در شهرستان کرج ۷۰۴ شعبه ، فردیس ۱۵۶ شعبه بعلاوه یک شعبه برای اقلیت های مذهبی ، شهرستان اشتهارد ۴۸ شعبه ، شهرستان ساوجبلاغ ۱۴۳ شعبه ، نظرآباد ۹۹ شعبه و طالقان ۴۹ شعبه فعال شده بود.

۲۳ هزار نیروی اجرایی و امنیتی انتظامی  به عنوان دست اندرکار انتخابات استان البرز فعالیت داشتند.

تعداد واجدان شرایط برای رای دادن در استان البرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۹۰ نفر بوده که از این تعداد ۸۷۹ هزار و ۲۰۹ نفر مرد و ۸۷۱ هزارو ۳۸۱ نفر زن بودند.

تعداد رای اولی های استان البرز ۸۵ هزار و۲۷۷ نفر بود که از این تعداد ۴۳ هزارو۴۸۳ نفر مرد و ۴۱ هزار و ۷۹۴ نفر زن بودند.

استان البرز با ۲ حوزه انتخابیه و ۶ شهرستان ، جمعیتی حدود سه میلیون نفر دارد که ۱۱۵ نامزد در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به رقابت پرداختند..

این استان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز جمعه دوم اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس