کد خبر 1044359
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
نتیجه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی مشخص شد

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی نتیجه انتخابات در حوزه‌های ۶ گانه این استان را اعلام کرد و گفت: هفت نفر با کسب بیشترین آرای مردم استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت شدند.

به گزارش مشرق، «بهروز اکرمی» روز شنبه در  گفت و گو با خبرنگاران افزود: با پایان کار شمارش آرا در شعب اخذ رای و بازبینی نهایی عوامل اجرایی انتخابات، «علی اکبر کریمی» با مجموع ۷۶ هزار و ۲۶۶ رای و «محمدحسن آصفری» با ۵۴ هزار و ۹۲۱ رای  به عنوان ۲ منتخب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب برگزیده شدند.

وی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه «تفرش، آشتیان و فراهان » ، «سینا کمالخانی با مجموع ۱۳ هزار و ۷۵۲ رای به عنوان منتخب مجلس یازدهم گوی رقابت را از سایر رقبا ربود.

وی توضیح داد: در حوزه انتخابیه خمین «علیرضا نظری» با مجموع  ۱۵ هزار و ۱۵۷ رای و در حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه «محمد سبزی» با ۲۷ هزار و ۵۴۴ رای منتخب این دوره از انتخابات شدند.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: «محمود احمدی بیغش » با مجموع آرای ۲۴ هزار و ۴۵۲ رای درحوزه انتخابیه شازند و «علیرضا سلیمی» در حوزه انتخابیه محلات و دلیجان با کسب ۱۰ هزار و ۴۷۱ رای به عنوان منتخبان ملت راهی بهارستان شدند.

اکرمی بیان کرد: سایر اطلاعات انتخابات نظیر درصد نرخ مشارکت سیاسی، آرای ماخوذه و باطله، گرایش سیاسی منتخبان در دست بررسی است که  به زودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: بر اساس مستندات موجود ۴۷ درصد از رای دهندگان استان مرکزی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زن و ۵۳ درصد مرد بوده‌اند اما اعلام آمار نهایی و تفسیر شاخص‌های انتخابات به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

رییس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطرنشان کرد: افرادی که با شمارش آرا پیروز انتخابات این دوره شده‌اند تا تایید نهایی آمار از سوی هیات نظارت به عنوان منتخب نامیده می‌شوند و با تصویب اعتبارنامه در خانه ملت وجاهت نمایندگی خواهند داشت.

اکرمی بیان کرد: شماری تخلف‌ها روز گذشته از ۲ حوزه انتخابیه استان واصل شد که در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و پس از بررسی و رسیدگی برابر قانون عمل خواهد شد و هرگونه اظهارنظر در این زمینه منوط به نتیجه بررسی‌مقام‌های قضایی است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، فرمانداران ، رسانه‌ها و مردم گفت: ماراتن انتخابات به پایان رسیده و رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه دست در دست برنامه‌های توسعه‌ای و امور استان را پی بگیرند.

 انتخابات مجلس یازدهم در استان مرکزی در یک‌هزار و ۱۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۸  شعبه ثابت، ۳۲۹ شعبه سیار و یک شعبه نیز برای اقلیت‌های مذهبی در اراک برگزار شد.

۱۴۴ نامزد انتخابانی در گردونه رقابت‌های مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حضور داشتند و ۲۵ هزار عوامل اجرایی، بازرسی و نظارتی و  سه هزار و ۵۰۰  عامل انتظامی در جریان انتخابات فعالیت داشتند.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب و پنج حوزه دیگر هرکدام یک نماینده در  بهارستان دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس