اخبار ویژه روزنامه ها

در حالی که وزیر خارجه به درستی می‌گوید: «آمریکا باید بداند تحریم‌هایش بی‌اثر بوده»، رئیس‌جمهور گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تحریم اثر ندارد!

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

پیش‌بینی عضو حزب اعتماد ملی از انشعاب در جبهه اصلاحات

یک روزنامه اصلاح‌طلب با وجود رقابت چند فهرست انتخاباتی اصلاح‌طلب پیش‌بینی کرد این طیف تبدیل به اقلیت در مجلس یازدهم شود.

روزنامه آرمان نوشت: اصلاح‌طلبان که قبل از آغاز ثبت‌نام با آمدن و نیامدن، شرکت کردن و شرکت نکردن در انتخابات، به سنجش فضای موجود از میزان مقبولیت و جایگاه خود در جامعه به خاطر حمایت از دولت آقای روحانی با قول‌های انجام نشده بسیار در شعارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری و نحوه مدیریت دولت برآمده از حمایت و رأی اعتماد آنها در مجلس می‌پرداختند، با تردید در تعداد تأیید و رد صلاحیت‌های نیروهای خود، با طرح عدم حضور و شرکت در انتخابات در صورت عدم تأیید صلاحیت کاندیداهای آن جناح، تاکتیک فشار بر نهادهای مسئول را در انتخابات برای حضور بیشتر و ایجاد شور انتخاباتی و در نتیجه حضور بر صندلی‌های سبز مجلس، پس از کش و قوس‌های فراوان با تصور مساعد بودن شرایط با اعلام نتیجه نهایی و برخلاف اعلام قبلی شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه، در تهران لیستی نخواهند داشت، اقدام به تهیه لیستی، مرکب از تعدادی از نمایندگان فعلی، قبلی و ناشناخته‌های دیگری کردند که جز تعداد اندک شماری، کمتر از انگشتان یک دست، گذشته از ناشناخته بودن افراد لیست تهیه‌شده، اکثریت کاندیداهای شناخته‌شده بر خلاف ادعاهای مطرح‌شده، نشان داده‌اند که نه در حوزه قانونگذاری و نه در شعارهای تبلیغاتی گذشته خود از کارآمدی مورد انتظار موکلان برخوردار نبوده و اصلاح‌طلب واقعی نبوده‌اند و اصلاح‌طلبانی بوده‌اند بر روی لیست؛ اصلاح‌طلبان کاغذی. اما این جناح که گویا دغدغه تکیه بر کرسی سبز را دارند، اگر نگوییم ناامیدی، بلکه حضور حداقلی خود در مجلس، به ابزارهای مختلفی چون توسل به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، شعارها و سخنرانی‌های تند و هیجان‌انگیز و... روی آوردند. غافل از آنکه نتایج نشان خواهد داد که بازنده این رقابت با حداکثر کسب یک سوم صندلی‌های مجلس خواهند بود؛ سوم اسفند نشان خواهد داد که اصلاح‌طلبان بر کرسی‌های مجلس تکیه خواهند زد
اما با اقلیت در مجلس.

آرمان همچنین از قول جوادی حصار عضو مرکزیت حزب اعتماد ملی نوشت: احزاب اصلاح‌طلب دچار اختلاف شدند.

جوادی حصار می‌افزاید: برخی اصلاح‌طلبان معتقدند علاوه بر فعالیت‌هایی که می‌توان در چارچوب جبهه‌ای و حزبی در مجلس صورت داد، افراد نیز می‌توانند مؤثر باشند و برخی مطالبات مردمی را پیگیری کنند. یعنی برخی معتقدند کارآمدی و ایفای نقش فردی متفاوت از کارآمدی و ایفای نقش جبهه‌ای و حزبی است و باید از کوچک‌ترین فرصت‌ها بهره برد تا بتوان افرادی کارآمد را وارد پارلمان کرد. آنها تأکید دارند که باید به هر قیمتی در ساختارهای قدرت باقی ماند و اثرگذار بود.
وی درباره شکاف عمیق میان اصلاح‌طلبان گفت: این تشتت موجود در جریان اصلاحات یک دلیل عمده دارد و آن اختلاف در رأی و نظر اصلاح‌طلبان در موضوع انتخابات است. اصلاح‌طلبان در حال حاضر اگر بخواهند در نقد یا تأیید انتخابات سخن بگویند، نقد و تأییدشان شبیه یکدیگر نیست. نه به آن معنا که کلمات یکسانی به کار نمی‌برند بلکه یعنی نگاه و زاویه دید مشترکی در میان آنها وجود ندارد. این تشتت آراء به تشتت رفتار منجر شده و احتمالاً پس از انتخابات نیز ادامه خواهد یافت. به عقیده من باید یک بازنگری جدی در جریان اصلاحات صورت بگیرد و شرایطی در نظر گرفته شود که این آسیب در دوره‌های آینده گریبانگیر اصلاح‌طلبان نشود. هیچ اشکالی وجود ندارد که برخی گروه‌ها از اردوگاه اصلاح‌طلبان منشعب شده و جبهه جدیدی را تشکیل دهند؛ چرا که تفاوتی جدی میان اقدامات آنها و اصول اصلاح‌طلبانه وجود دارد. نظیر آنچه میان جامعه روحانیت و مجمع روحانیون اتفاق افتاد. نمی‌دانم چرا تاکنون به فکر انشعاب نیفتاده‌اند.
جوادی حصار در پاسخ این سؤال که «چه اقداماتی صورت گرفته که آن را اصلاح‌طلبانه نمی‌دانید؟» گفت: در مقام قضاوت نیستم اما برخی رفتارهایی صورت می‌گیرد که می‌توان آن را «فرصت‌طلبی» و «استمرارطلبی» خواند. استمرارطلبی به معنای تلاش برای استمرار حضور در قدرت. یعنی می‌خواهند به هر قیمتی در قدرت باشند و این موضوع در چارچوب اصلاح‌طلبی قابل دفاع نیست.
 

آفتاب یزد: چهره اصلاح‌طلبان نزد مردم مخدوش شده است

یک روزنامه اصلاح‌طلب سرمقاله خود را به سوگ و رثای اصلاح‌طلبی اختصاص داد.

سردبیر آفتاب یزد نوشت: بنده کوچکتر از آن هستم که بخواهم من‌باب باید و نبایدهای اصلاح‌طلبی سخنی بگویم و یا نکته‌ای قلمی‌کنم؛ الحمدلله این جریان بزرگ، عاقل و دانشمند در درون خود زیاد دارد که به فراخور زمان عرض اندام می‌کنند. خوشبختانه هواداران این جریان هم به نیکی می‌دانند کدام اصلاح‌طلب واقعی است کدام غضنفر و کدام نان به‌نرخ روز خور.

روزنامه منتسب به محمدرضا عارف می‌نویسد: دولت حسن روحانی حاصل دسترنج اصلاح‌طلبان بوده و هست. جریان چپ سال 92 به این نتیجه درست رسید که برای شکستن فضا چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری بر روی یک گزینه غیر اصلاح‌طلب اما معقول ندارد.

آن زمان منهای محمدرضا عارف، اصلاح‌طلب شاخصی که بتوان پشت آن قرار گرفت نبود بنابراین نتیجه حمایت از شیخ دیپلمات بود. در انتخابات سال 94 مجلس باز هم اصلاح‌طلبان ترجیح دادند برای آنکه در مجلس نفوذ بیشتری داشته باشند بر روی چهره‌های گمنام و ائتلافی سرمایه‌گذاری کنند. باز هم به‌نظر می‌رسید با توجه به شرایط آن زمان تصمیم بهتری نمی‌شد اتخاذ کرد.

در حالی که اصلاح‌طلبان بالغ بر 4 فهرست انتخاباتی ارائه کرده‌اند، آفتاب یزد مدعی شد: همواره در انتخابات مختلف طی سال‌های اخیر دست اصلاح‌طلبان برای انتخاب گزینه مورد نظر بسته و تنگ بوده. همانطور که امروز هم شرایط به‌قدری خاص بود که شورای عالی قید انتشار لیست را زد. این روزنامه ادامه می‌دهد: طبعا تصمیم‌گیری در شرایط خاص و غیر طبیعی ریسک و خطا را بالا می‌برد.

بعد از سال 88 اصلاح‌طلبان برای بازگشت به قدرت و حضور نسبی در نهادهای انتخابی چاره‌ای غیر از این نداشتند. به هرحال این انتخاب‌های از روی ناچاری موجب شده امروز اصلاح‌طلبی دچار چالش شود چرا که دولت فعلی و نمایندگانی که به نام اصلاح‌طلبی وارد مجلس شدند بعضا عملکردی داشتند که به جریان اصلاح‌طلب آسیب‌هایی را وارد کرده و چهره این جریان را احتمالا دچار خدشه کردند.

در گعده‌های مختلف حتما این جملات به گوش‌تان خورده: «این هم از مجلس اصلاح‌طلب‌تان!»، «دولتی که از آن دم می‌زدید همین بود؟» و... این جملات کنایه‌آمیز که مایه‌های تحقیر در آن وجود دارد به‌خوبی نشان می‌دهد تصمیم‌گیران جریان اصلاح‌طلبی مسیر دشواری برای ترمیم وجهه جریان فوق در جامعه دارند. در واقع بایستی پس از انتخابات مجلس و تا قبل از سال 1400 کارشناسان آن حوزه گردهم آیند و تدابیری بیاندیشند.

نویسنده در ادامه خاطرنشان کرده است: مبادا ناکارآمدی فلان مسئول با برند اصلاح‌طلبی و فساد فلان نماینده که به نام اصلاح‌طلبی در مجلس بوده باعث شود اصل ماجرا زیر سؤال برود.

اصلاح‌طلبی سخت است زیرا درست کردن همیشه سخت بوده. تاریخ بخوانید و رجوع کنید به شخصیت‌های شاخص مذهبی و ملی‌مان که در سر سودای اصلاح داشتند. در مثل مناقشه نیست اما مگر هدف و نیت امیرکبیرِ دانا غیر از اصلاح‌طلبی بود؟ زدن زیر میز و میز را دو دستی چسبیدن ساده‌ترین راه‌حل است که از همه برمی‌آید.

دلداری دادن این نشریه به اصلاح‌طلبان در حالی است که طیف مذکور ریل گذار گفتمان و شعارها و وعده‌های اصلی دولت بوده‌اند و نمی‌توانند همه چیز را پای آقای روحانی و دولت وی بنویسند. بی‌اعتنایی به ظرفیت‌های داخلی، انفعال و اعتماد بی‌پایه در قبال دشمنان ملت ایران، فراهم کردن بستر فساد و رانت‌خواری، کوتاهی در نظارت بر دولت از طریق مجلس و اصرار بر سیاسی‌کاری و حاشیه‌بازی، سیاهی اقدامات طیف مدعی اصلاح‌طلبی است که از یاد مردم نمی‌رود.
 

مشکل اصلی از تحریم‌ها نیست بی‌تدبیری در دولت است

در حالی که وزیر خارجه به درستی می‌گوید: «آمریکا باید بداند تحریم‌هایش بی‌اثر بوده»، رئیس‌جمهور گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تحریم اثر ندارد!

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: آنچه انتخابات بارها به دنیا نشان داده است این است که سیاست‌های آمریکا کارآمدی ندارد اگر آمریکایی‌ها احساس کنند سیاست فشار حداکثری‌شان کارآمدی دارد آن را ادامه می‌دهند و ادامه این سیاست یعنی ادامه فشار به مردم ایران.

وی با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: اگر مردم با آن تعداد به خیابان‌ها نمی‌آمدند آمریکایی‌ها باور نمی‌کردند که در کار تروریستی خود شکست خورده‌اند و اقدامات بیشتری علیه کشورمان انجام می‌دادند اما مردم به خیابان‌ها آمدند و به آمریکایی‌ها اعلام کردند که در سیاست‌هایشان شکست خوردند؛ این اقدام کشور را در برابر سیاست‌های تروریستی آمریکایی‌ها تضمین کرد.

وی با بیان اینکه از زمانی که تحریم‌ها اعمال شد، آنها به دولت آمریکا گفتند دو، سه ماه دیگر این تحریم‌ها باعث می‌شود حکومت ایران سرنگون شود، اظهار کرد: هنوز هم یک فرد نادانی مانند آقای پمپئو به ترامپ می‌گوید: حکومت ایران در فاصله چند ماهه سرنگون می‌شود.

ظریف با اشاره به تاثیر مشارکت مردم در عرصه سیاست خارجی گفت: آمریکا برای آنکه به شکست خود واقف شود و تحریم‌ها را برگرداند و خسارت‌های مردم ایران را بدهد، نیاز است بداند و ببیند، که تحریم‌هایش بی‌اثر بوده و مردم در انتخابات با شور شرکت می‌کنند. این بزرگ‌ترین تقویت دیپلماسی جمهوری اسلامی برای مقابله با سیاست‌های آمریکا است.

اما همزمان آقای روحانی ضمن سخنانش اظهار داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید تحریم اثر ندارد و دولت باید قوی باشد؛ این به معنای تنزیه آمریکا است و کسی که می‌گوید تحریم اثر ندارد حامی آمریکا است و می‌گوید آمریکا کار بدی انجام نداده است. این حرف دروغ و خلاف واقعیت و نیز حمایت از آمریکا است؛ ما تا درد را نشناسیم درمان را نیز نمی‌توانیم بشناسیم و باید بدانیم که درد کجاست و به سراغ همان نقطه برویم و آن را درمان کنیم.

وی افزود: اگر کسی بگوید به هیچ قیمتی نمی‌توان تحریم را شکست، اینکه بگوییم در برابر تحریم باید تسلیم شویم؛ حرف نادرستی است.

روحانی اظهار داشت: چگونه در سال 92 و 94 تحریم را شکستیم، آن هم در شرایطی که تحریم بودیم؛ اینکه صادرات نفت ما به یک‌باره از 900 هزار بشکه به 2 و 3 میلیون رسید، در نتیجه شکست تحریم‌ها بود.

گفتنی است آقای روحانی و برخی حامیان امروزی‌اش، حدفاصل سال‌های 90 تا 92 ادعا می‌کردند 10 تا 30 درصد مشکلات اقتصادی به تحریم‌ها برمی‌گردد و 70 تا 90 درصد آن محصول سوءمدیریت دولت وقت است.

طبعا کسی منکر تاثیر تحریم‌ها نیست اما باید عنایت داشت که ما قبل از برجام و با وجود تحریم‌های سنگین 1/5 میلیون بشکه نفت می‌فروختیم و این رقم با وجود برجام و ادامه تعهدات دولت نسبت به آن، به چندصد هزار بشکه سقوط کرده است. ضمن اینکه سال 90 تا 91 با وجود تحریم‌ها، تحریم هرگز به رکود 52 درصدی دولت روحانی نرسید و این نشان می‌دهد سوءمدیریت بسیار بیش از تحریم خصمانه دشمن در ایجاد نابسامانی اقتصادی نقش داشته است.

اما باید درباره شناخت درد که آقای روحانی می‌گوید، باید تصریح کرد که دولت طی 6 سال گذشته فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان را معطل مذاکره و اعتمادسازی با غرب برای برداشتن تحریم‌ها گذاشت و حال آنکه بسیاری از موانع پیش روی فعالان اقتصادی، به بی‌تدبیری‌های داخلی و عدم حمایت ممکن در داخل برمی‌گردد؛ از جمله تسهیل فضای کسب و کار، حمایت از تولید و مبارزه با سفته‌بازی و سوداگری کاذب، مبارزه با فساد و رانت، راه‌اندازی سامانه‌های شفافیت‌ساز، مبارزه با قاچاق و... .
 

ایران

توضیح دادستانی تهران درباره نامه نیلوفر بیانی

خبر اول اینکه،دادستانی تهران در بیانیه‌ای، از اعزام یک هیأت قضایی به زندان برای شنیدن توضیحات نیلوفر بیانی خبر داد.

به گزارش میزان، بعد از اعلام حکم بیانی از متهمان زیست محیطی به 10 سال حبس، نامه‌ای به نام وی منتشر شد که در آن ادعا شده در دوران بازجویی‌ها تحت شکنجه‌های روحی و روانی قرار گرفته است.

روز پنجشنبه اما دادستانی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پی ادعاهای مطرح شده از سوی یکی از محکومین به جاسوسی به نام خانم نیلوفر بیانی، بلافاصله هیأت قضایی ازسوی دادستانی تهران مأمور بررسی موضوع شدند که با وجود مراجعه این هیأت به زندان برای شنیدن توضیحات، ادله و استنادات احتمالی نامبرده درخصوص ادعاهای منتشرشده در فضای مجازی، متأسفانه خانم بیانی حاضر به بیان هیچ گونه توضیحی دراین باره نشد.»

پیش از این اسحاق جهانگیری هم با بیان اینکه این نامه را ندیده، گفت که موضوع را در جلسه روز یکشنبه هیأت دولت مطرح و بررسی خواهد کرد.

علم‌الهدی: کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

خبر دیگر اینکه،امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات واجب شرعی است، گفت: بارزترین مصداق اهتمام به امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند، مسلمان نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مدعی شد که همه فقها بر این مسأله که مشارکت اجتماعی و سیاسی در امت اسلام یک تکلیف قطعی شرعی است، اتفاق نظر دارند.

وی افزود: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم(ص) هستند که فرمودند هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد، مسلمان نیست. وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هرکس رأی ندهد، مسلمان نیست.

این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد، مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند.

نامه‌ شورای صنفی فرهنگیان به سران قوا

شنیدیم که، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان سراسر کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به سران سه قوا، با طرح این سؤال که آیا فعالیت‌های صنفی معلمان جرم است، خواستار آزادی کنشگری صنفی معلمان شد.

به گزارش ایلنا، در این نامه که در آن، فعالان صنفی معلمان، خواستار تعامل و گفت‌وگوی رودررو با رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات در ارتباط با آزادی عمل صنفی و حق قانونی معلمان برای تشکل‌یابی شده‌اند، آمده است: بیش از دو دهه است که تشکل‌های صنفی فرهنگیان بر اساس اصل ۲۶ قانون اساسی ایران در جهت ساماندهی و هدایت فعالیت‌های صنفی درحوزه آموزش و پرورش، شکل گرفته و در این عرصه، حضور داشته‌اند.

فلسفه وجودی این نهادها، ارتقای شرایط معیشتی و حرفه‌ای فرهنگیان و اعتلای کیفیت آموزشی کشور بوده است. هدفی که تحقق آن، بسترساز بالندگی و توسعه همه‌جانبه کشور خواهد بود. اما عوامل مختلفی سبب شده است که فضای فعالیت آزاد و اثربخش برای کنشگران این عرصه، هر روز بیش از پیش، تنگ و تنگ‌تر شود.

ریاض همچنان در مسیر اتهام‌زنی علیه تهران

دست آخر اینکه، همزمان با دیدار وزیر خارجه امریکا با پادشاه عربستان و ادعاهایش علیه ایران، وزیر خارجه عربستان هم مدعی شده که ادامه فشارها روی ایران ضروری است.

به گزارش ایسنا، مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا با اشاره به دیدار مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در توئیتی نوشت: وزیر خارجه مایک پمپئو با پادشاه سلمان بن عبدالعزیز آل سعود دیدار کرد و گفت‌وگویی درخصوص بسیاری از روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای اعم از نگرانی‌ها درباره مشکلات کنسولی و حقوق بشری داشت.

ما در کنار عربستان سعودی با نفوذ بدخواهانه ایران در منطقه و جهان مقابله می‌کنیم.همزمان فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در نشست خبری با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در برلین در اظهاراتی ضد ایرانی گفت که تداوم فشار بر ایران برای آنچه وی توقف دخالت‌های این کشور در امور همسایگانش می‌خواند، امری ضروری است.

این سخنان درحالی است که سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش برای برقراری صلح و ثبات و امنیت در منطقه بوده و مقامات کشورمان از جمله محمدجواد ظریف بارها خواهان امضای معاهده عدم تعرض با همسایگان شده که تاکنون از سوی سعودی‌ها بی جواب مانده است.

خراسان

دستور قابل تامل دولت درباره استخدام برترین‌های کنکور

اگرچه براساس مصوبه اسفند 96 دولت در راستای تامین نیروهای جوان نخبه در دستگاه های اجرایی مقرر شده بود این افراد علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی استخدام در دولت، رتبه کمتر از پنج هزار در گروه‌ های ریاضی فیزیک و علوم تجربی و نیز رتبه کمتر از دو هزار سایر گروه‌ ها در کنکور سراسری و کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد را دارا باشند، طبق نامه روزهای اخیر یک مسئول مهم در کابینه به همه اعضای دولت، این الزام لغو شده است.

موافقت مسئولان با ورود مراکز دانشگاهی به مدیریت بازار شب عید

یک مقام دولتی در نامه جدید خود به تعدادی از نهادهای مسئول اجرایی و تشکل های فعال بخش خصوصی در حوزه اقتصادی، با اشاره به آغاز برنامه ریزی های دولت برای مدیریت بازار شب عید و اقلام پرمصرف در آن ایام، اعلام کرده پس از ارائه گزارشی درخصوص ثمرات استفاده از نظرات مراکز علمی در این بخش، مقرر شده امسال از بررسی های علمی و عملی یکی از دانشگاه های مشهور کشور به صورت آزمایشی استفاده و در صورت مفید بودن آن، در سنوات آینده نیز این مشارکت علمی پیگیری شود.

آرمان

عزل معاون سیاسی فرماندار جاجرم

در دو روز گذشته معاون عمرانی فرمانداری شیروان به علت هوادارای از یکی از کاندیداها با دستور استاندار برکنار شده است. بر این اساس طبق شنیده‌ها رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی از عزل معاون سیاسی فرماندار جاجرم به علت تخلفات انتخاباتی خبر داده است. این در حالی است که ولی‌ا... حیاتی در سخنان خود در این باره گفته است: معاون سیاسی فرماندار جاجرم به علت ورود غیرمجاز به فعالیت‌های انتخاباتی برکنار شده است.

خرید و فروش رای در بابل

9 نفر از عاملان خرید و فروش رای روز جمعه همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بابل دستگیر شدند. این افراد که به دستور دادستان شهرستان بابل شناسایی و دستگیر شدند، هم‌اکنون در بازداشت به‌سر می‌برند. فرماندار بابل گفت: این افراد که از حوزه‌های رای‌گیری شهری و روستایی بودند به اتهام خرید و فروش رای به دستور دادستان دستگیر شدند. شهرستان بابل دارای 2 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

زن لبنانی در قم به کرونا مبتلا شد

وزیر بهداشت لبنان از مشاهده یک فرد مبتلا و دو مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در هواپیمایی از مبدأ ایران خبر داد. حسن حمد اعلام کرد: نخستین مورد ابتلا به بیماری کورونا در این کشور مشاهده شده است. وی تصریح کرد: «کمیته ملی مبارزه با اپیدمی کورنا با بررسی نخستین مورد مشاهده شده در لبنان، ابتلای این زن 45 ساله را که از قم آمده را تایید کرد». به گفته وزیر بهداشت لبنان، دو تن دیگر از سرنشینان همین هواپیما با علائم مشابه فرد مبتلا، مشکوک به بیماری کرونا هستند.

توئیت عجیب درباره ورود کرونا

علی‌اکبر رائفی‌پور، سخنران جنجالی، ورود ویروس کرونا به ایران را یک توطئه در آستانه انتخابات مجلس دانسته است. این در حالی است که در این خصوص رائفی‌پور در حساب توئیتری خود نوشته است: عجب ویروس هوشمندی است این کرونا! دقیقا روز قبل از انتخابات سروکله‌اش در ایران پیدا شده و لابد به زودی خواهند گفت یکی از راه‌های انتقال این ویروس شرکت در صف‌های انتخابات و انگشت در جوهر استامپ زدن است! به چه دریوزگی افتاده‌اند آمریکایی‌ها و چه تقلایی می‌کنند پاسورهای داخلی‌شان!

پشیمانی بازیگر سرشناس از طلاق

بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس هالیوودی اعلام کرده است که به شدت نسبت به طلاق خود از همسر سابقش احساس ناراحتی می‌کند و جدایی از جنیفر گارنر را بزرگ‌ترین حسرت زندگی خود می‌داند. بن افلک، بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس هالیوودی در مصاحبه جدید خود با نیویورک تایمز در مورد الکلیسم، توانبخشی، عود بیماری و پشیمانی از طلاق خود صحبت کرده است و جدایی از جنیفر گارنر را اشتباهی جبران‌ناپذیر خوانده است. در این راستا این روزها بن افلک در فیلم «راه بازگشت» مشغول است که به شکلی عجیب بی‌شباهت به زندگی شخصی او نیست. در این رابطه در این فیلم او در نقش یک مربی بسکتبال دبیرستان بازی می‌کند که مشکلات جدی در حوزه نوشیدن الکل و همچنین در ازدواج خود دارد.

توضیح درباره چرایی اعزام نیروهای امنیتی به قم

از پنجشنبه شب ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که نشان از ورود نیروهای امنیتی به شهر قم دارد. این در حالی است که در این باره یک منبع آگاه در نیروی انتظامی در گفت‌وگو با ایلنا درباره این فیلم گفته است: به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه دوم اسفندماه در برخی از شهرها که با کمبود نیرو مواجه هستند، به دلیل بحث انتخابات نیروهای امنیتی اعزام شده است. گفتنی است وی در ادامه سخنانش تصریح کرده است: اعزام این نیروها ربطی به بیماری کرونا و قرنطینه کردن شهر قم ندارد.

دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای

تعدادی از عواملی که در شهرستان چالوس اقدام به خرید و فروش آرای مردم می‌کرده‌اند توسط عوامل انتظامی و امنیتی دستگیر شده‌اند. بر این اساس فرماندار چالوس با تایید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان در این باره گفته است‌: این افراد که غیر بومی هستند به اتهام دادن رای به نامزدی خاص در بخش مرزن‌آباد از توابع این شهرستان بازداشت شده‌اند. گفتنی است در این باره محمدناصر زندی از ارائه جزئیات بیشتر این تخلفات خودداری کرده و در عین حال در این خصوص در ادامه سخنانش گفته است: در این میان هم‌اکنون اعضای هیات نظارت و اجرایی به طور پیوسته از شعب اخذ رای بازدید می‌کنند. بنابراین قطعا اگر تخلفی در این باره صورت گیرد بدون فوت وقت بررسی شده و از سوی شعب ویژه قضایی افراد متخلف شناسایی و برابر قانون با آنها برخورد می‌شود.

عزل 2 بخشدار در خوزستان

رئیس ستاد انتخابات خوزستان از عزل دو بخشدار در استان به دلیل شائبه حمایت از نامزدهای انتخابات خبر داده است.‌گفتنی است در این باره علی‌حسین حسین‌زاده، رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرده است: دو بخشدار در شهرستان‌های دشت آزادگان و هفتکل به دلیل شائبه حمایت از نامزدهای انتخابات عزل شده‌اند و سرپرست جدید با حکم استاندار خوزستان منصوب خواهد شد. این در حالی است که پیش از این نیز رئیس هیات بازرسی انتخابات خوزستان گفته بود که سه شهردار، یک بخشدار و یک شورای شهرستان به دلیل حمایت از برخی نامزدهای مجلس به ستاد پیشگیری از جرائم قوه قضائیه معرفی شده‌اند.

پلمب داروخانه برای گرانفروشی ماسک

یک داروخانه واقع در مرکز اصلی شهر اردبیل به دلیل گرانفروشی ماسک روز جمعه پلمب شده است. گفتنی است در این زمینه دادگستری کل استان اردبیل پس از ارسال گزارش‌های مردمی در خصوص تخلف این داروخانه با تایید بازرسان ذی‌ربط دستور پلمب این داروخانه را با تشکیل پرونده قضایی صادر کرده است. این در حالی است که بر این اساس در دو روز گذشته به‌دنبال اعلام فوت دو شهروند قمی در اثر ابتلا به ویروس کرونا، حضور اردبیلی‌ها در داروخانه‌ها برای خرید ماسک افزایش یافته است. در این رابطه بر اساس شنیده‌ها می‌توان گفت بیشتر داروخانه‌ها در اردبیل از عرضه و فروش بیش از یک عدد ماسک به هر یک نفر امتناع می‌کنند.

مهاجم پرسپولیس در کلوب شبانه دبی!

مهاجم ایرلندی باشگاه پرسپولیس رویه سابق در باشگاه تراکتور را در پیش گرفته است و این بار پس از دیدار با شارجه از سری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به تهران برنگشته است. این در حالی است که بر این اساس این بازیکن از نظر بدنی با ادعای کادرفنی هنوز به فرم ایده‌آل نرسیده و همین مساله باعث شده است تا طی دیدارهای اخیر شرایط حضور فیکس در ترکیب را به دست نیاورد. گفتنی است با این حال در شرایطی که کادرفنی می‌توانسته است با این درخواست وی مخالف کرده و با قرار دادن برنامه تمرینی مناسب او را برای دیدار حساس با سپاهان آماده کند، اجازه حضور بیشتر در دبی را برای او صادر کرده است.

خودکشی از ترس ابتلا به کرونا

یک مرد هندی که تصور می‌کرده است به ویروس کرونا مبتلا شده است برای نجات خانواده‌اش پیش از آنکه پزشکان این مساله را تایید کنند دست به خودکشی زده است. در این باره روزنامه انگلیسی میرور در خبری اعلام کرده است، این مرد هندی که «کریشنا» نام داشته است از بیم آنکه ویروس کرونا را به خانواده‌اش در ایالت «آندرا پرادش» منتقل کند دست به خودکشی زده است. گفتنی است مرد 50ساله هندی که به دلیل مشکلات قلبی به بیمارستان مراجعه کرده بود با وجود اینکه پزشکان ابتلای او به کرونا را تایید نکرده بود، مصرانه تاکید می‌کرده است که به این ویروس مبتلا شده و ترجیح داده است به زندگی خود پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس