کد خبر 1044098
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۷
دختر نمایه

راز تبهکاری‌های زن جوانی که با تشکیل یک باند جعل و کلاهبرداری و اجیر کردن معتادان، خانه‌های ویلایی خالی را می‌فروخت هنگام ربودن یکی از سوژه‌هایش لو رفت.

به گزارش مشرق، چندی قبل زن میانسالی به اداره آگاهی رفت و از ناپدید شدن شوهرش خبر داد. وی گفت: همسرم روز گذشته از خانه خارج شد و دیگر برنگشت. هر چه با تلفن همراهش تماس می‌گیرم پاسخ نمی‌دهد. چون سن و سالی از او گذشته احتمال می‌دهم اتفاقی برایش رخ داده باشد.

آدم ربایی ۴۸ ساعته
با شکایت زن میانسال به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی پایتخت تحقیقات آغاز شد.

مأموران در بررسی‌ها دریافتند که مرد میانسال به تازگی با جوانی به‌نام رضا در یک کلوپ شبانه آشنا شده است. این در حالی بود که در ادامه تحقیقات مشخص شد که رضا سارق سابقه دار است و قبل از این نیز به اتهام سرقت بازداشت شده بود. از آنجایی که رضا آخرین نفری بود که با حجت دیده شده بود، این فرضیه را مطرح کرد که رضا از سرنوشت او با خبر است.

بیشتر بخوانید:

دسیسه شوم وکیل قلابی برای زنی در آستانه طلاق

توقف حکم قصاص قاتل عاشق پیشه یک مادر و پسر

به دستور بازپرس رحیم دشتبان، کارآگاهان پلیس به سراغ رضا رفته و مرد جوان بازداشت شد. رضا ابتدا منکر اطلاع از سرنوشت مرد ثروتمند شد، اما زمانی که با مدارک پلیسی مواجه شد به آدم ربایی اعتراف کرد.

رضا با نشان دادن محل نگهداری حجت، در ۴۸ ساعت گذشته، اعتراف کرد که برای این گروگانگیری از زنی معروف به «رخ» دستور گرفته است. وی گفت: نه اسم واقعی اش را می‌دانم نه تا حالا دیدمش. فقط می‌دانم سرکرده باند است و اعضای باند برای خودشان نام مهره‌های شطرنج را انتخاب کرده‌اند.

او ادامه داد: چند ماه قبل در یک کلوپ شبانه با دو عضو این باند معروف به وزیر و شاه آشنا شدم. در آنجا قمار می‌کردیم. به آن‌ها گفتم که من دزد خانه‌های ویلایی بالای شهر هستم و خانه‌هایی را که چراغشان خاموش است برای سرقت انتخاب می‌کنم. گفتم که چند شب قبل وارد خانه‌ای ویلایی در شمال تهران شدم که صاحب خانه‌اش سال‌هاست به خارج از کشور رفته است. از خانه که دزدی کردیم من اسناد و مدارک خانه را هم سرقت کردم. شاه و وزیر که ماجرا را شنیدند سند خانه را از من به مبلغ ۵۰ میلیون تومان خریدند.

سفارش آدم ربایی
او ادامه داد: بدین ترتیب دوستی من و شاه و وزیر ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل آن‌ها به من پیشنهاد جدیدی دادند. آن‌ها مشخصات حجت را داده و از من خواستند که بعد از جلب اعتماد مرد ثروتمند نقشه ربودن او را اجرا کنم. چرا که می‌خواستند خانه‌اش را تصاحب کنند. به من گفتند که زن جوانی معروف به رخ سرکرده باند دستور این آدم ربایی را داده است و اگر مأموریت را درست انجام دهم یک خودروی ۲۰۶ به من می‌دهد. حجت خانه‌ای ویلایی در منطقه ونک داشت من هم با او دوست شدم. روز حادثه او را با خود به مغازه‌ای که رخ گفته بود بردم. دو نفر از دوستانم که آن‌ها هم سابقه سرقت و اعتیاد دارند با من همدست بودند در مغازه، مرد ثروتمند را زندانی کردیم. دستور رخ این بود که وادارش کنیم خانه‌اش را با قولنامه جعلی به قیمت ۷۰ میلیارد تومان از او بخریم.

با اعتراف رضا، مأموران وارد عمل شده و پس از آزادی مرد گروگان همدستان دیگر رضا را نیز بازداشت کردند.

در ادامه عملیات پلیسی و قضایی برای دستگیری اعضای اصلی باند ادامه یافت و همه به غیر از «رخ» دستگیر شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند با جعل سند، خانه‌هایی ویلایی را که صاحبانشان در خارج از کشور بودند به فروش می‌رساندند.

رخ خودش را صاحب ملک معرفی کرده و با اسناد جعلی، خانه ویلایی را به یکی از اعضای باندش می‌فروخت. آن‌ها نیز خانه را می‌فروختند.

به‌عنوان مثال خانه‌ای را که رضا سندش را سرقت کرده و به این باند داده بود دوبار فروخته بودند. بار اول به مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به یک خریدار معمولی و بار دوم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بیعانه گرفته و همان ملک را به بنگاه‌داری فروخته بودند که قصد داشت ملک را با کمک یکی از دوستانش تخریب کند و مجتمع چند واحدی در آن بسازد.

در تحقیقات صورت گرفته ۷ مرد در این رابطه بازداشت شدند و بررسی‌ها برای دستگیری رخ یا سردسته باند به دستور بازپرس رحیم دشتبان از شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    3 0
    عجب ادم های پست وبیشرفی پیدا میشه که بخاطر پول وثروت دست به هر عمل کثیفی می زنند!!وخدا هم جای حق نشسته میزنه پس گردنتون شاه و وزیر وشاه زاده وهمتون به ذلت بیفتید!!
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    4 0
    کلوب شبانه؟! مگه داریم؟! لعنت به اسهال طلبا که فسادو تو مملکت امام زمان(عج) گسترش دادن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس