کرونا ویروس

عضو شورای اسلامی شهر تهران اقدامات مدیریت شهری برای جلوگیری از شیوع کرونا را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی اعطا، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات شهرداری تهران برای مقابله با ویروس کرونا گفت: مسئولیت اصلی مقابله با کرونا بر عهده شورای شهر است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: از آنجایی که شهرداری مدیریت فضای شهری را بر عهده دارد و در حوزه فضاهای عمومی می‌تواند تأثیرگذار باشد، اماکن پر ترددی است که شهرداری به طور خاص می‌تواند به کاهش ویروس کرونا در مکان‌های ویژه همچون ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوس کمک بکند. از روز گذشته اقدامات در مترو بی آر تی شروع شده که هر شیفت این ایستگاه‌ها ضد عفونی می‌شوند.

وی گفت: ستادی در دفتر شهردار تهران از روز پنج شنبه آغاز به کار کرده و دستگاه‌های خارج از شهرداری در آن عضو هستند، این ستاد به طور منظم تشکیل جلسه می‌دهد و دستور العمل‌های وزارت بهداشت که به شهرداری ابلاغ و پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: برای اطلاع رسانی درباره کرونا فردا (شنبه سوم اسفند) سازمان زیباسازی به طور ویژه بیلبوردهایی که در سطح شهر دارد کار خود را آغاز می‌کند. به طور ویژه برای جلوگیری از پراکندگی اطلاع‌رسانی کرونا بر عهده مرکز اطلاع‌رسانی شهرداری است.

اعطا درباره سایر اقدامات گفت: برای مراکز راهبری مترو مواد ضد عفونی کننده و ماسک تهیه و توزیع می‌شود.دستگیره و سایر ادوات موجود در خطوط مترو و بی آرتی هر شیفت ضد عفونی می‌شوند.دستور العمل‌های وزارت بهداشت فردا (سوم اسفند) به همه بخش‌های شهرداری ابلاغ می‌شود، کلیه کارکنان شهرداری به خصوص آنهایی که با مردم در ارتباط هستند، به‌طور فشرده آموزش خواهند دید. سراهای محلات فرهنگسراها در زمینه آموزش پیگیری از کرونا فعال می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درباره وضعیت نگران کننده گرمخانه‌ها گفت: برای رسیدگی به وضعیت گرمخانه‌ها پیگیر بودیم و برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای توزیع وسایل بهداشتی کافی در این گرمخانه‌ها انجام داده‌ایم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس