کد خبر 1043887
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
صادرات واردات کالا

مقامات آمریکایی‌ اعلام کردند که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، چین باید به تعهد خود در واردات بیشتر کالاهای آمریکایی عمل کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکایی اعلام کرد: کاخ سفید انتظار دارد که علی‌رغم شیوع گسترده ویروس کرونا در چین، این کشور به تعهد خود ذیل فاز نخست توافق تجاری عمل کرده و کالاهای بیشتری از آمریکا وارد کند.

بیشتر بخوانید:

آب پاکی ترامپ روی دست اقتصاد هند

این مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: هنوز خیلی زود است که بتوان درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی پیش‌بینی دقیقی ارائه داد، اما پیش‌بینی‌های اولیه حاکی از کاهش رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست سال جاری هستند که البته در ماه‌های بعدی به سرعت جبران خواهد شد.

وی تأکید کرد:‌ در صورتی که شیوع کرونا جدی‌تر شود، این مسئله می‌تواند تأثیر چشم‌گیرتری داشته باشد. 

صندوق بین‌المللی پول این هفته گزارش داد که شیوع ویروس کرونا رشد اقتصاد چین را مختل کرده و می‌تواند در صورتی که در کشورهای دیگر نیز گسترش یابد، به منحرف شدن روند شکننده بهبود اوضاع اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ منجر شود.

وزارت بازرگانی چین امروز اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا به کاهش صادرات و واردات این کشور در ماه ژانویه و فوریه منجر خواهد شد، اما شرکت‌های خارجی می‌توانند تا پایان ماه فوریه تولید خود در چین را از سر گیرند.

مقام آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع ویروس کرونا تغییراتی در فاز نخست توافق تجاری با چین ایجاد خواهد کرد، گفت: در شرایط کنونی ما انتظار تغییر در اجرای فاز نخست نداریم و خواستار آن هستیم که چین به تعهدات خود عمل کند، اما این مسئله طی یک دوره انجام خواهد شد.

چین تعهد کرده است که در قالب توافق تجاری با آمریکا واردات محصولات آمریکایی به ویژه کشاورزی را افزایش دهد. 

کارشناسان نسبت به توانایی چین در اجرای تعهدات خود حتی پیش از شیوع ویروس کرونا ابراز تردید کرده‌ بودند. 

اخیرا روزنامه گلوبال تایمز که معمولاً مواضع دولت چین را منتشر می‌کند، اعلام کرده که این کشور قصد دارد ۱۰ میلیون تن گاز منایع طبیعی LNG از آمریکا وارد کند. قرار است فردا و پس‌فردا مقامات ۲۰ کشور عضو گروه ۲۰ در ریاض عربستان نشستی را برگزار کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    1 0
    اینا چقدر مرده خور وحرومی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس