کد خبر 1043718
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
عایشه فاروقی

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: اسلام آباد توقع دارد دونالد ترامپ در جریان سفرش به هند در خصوص کشمیر نیز سخن بگوید.

به گزارش مشرق به نقل از داون نیوز، «عایشه فاروقی» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: آمریکا باید به وعده های خود در قبال کشمیر عمل کند.

بیشتر بخوانید:

دست ردّ سعودی‌ها به درخواست «عمران خان» درباره کشمیر

وی تصریح کرد: اسلام آباد توقع دارد ترامپ در جریان سفر خود به هند موضوع کشمیر را نیز پیش کشیده و از دولتمردان دهلی نو بخواهد به قوانین سازمان ملل پایبیند باشند.

فارقی گفت: ترامپ بارها مدعی شده حاضر است در خصوص مساله کشمیر نقش خود را ایفا کرده و بین هند و پاکستان میانجی گری کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهار داشت: ما از توجه سناتورهای آمریکایی به موضوع کشمیر حمایت می کنیم زیرا آنها با ارسال نامه ای به وزارت خارجه اعلام کردند: نقض حقوق بشر در کشمیر اشغالی توسط هند روز به روز در حال افزایش است.

وی افزود: تمام مردم دنیا متوجه شده اند که هند چگونه به مردم کشمیر فشار وارد می کند و سپس با قطع سرویس اینترنت در منطقه تلاش می کند تا بر اقدامات خود سرپوش بگذارد.

فاروقی گفت: با توجه به اعلام نتایج انتخابات در افغانستان و پیروزی مجدد اشرف غنی اسلام آباد فعلا سکوت می کند ولی در زمان مناسبی موضع خود را اعلام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: سفر اردوغان و آنتونیو گوترش به پاکستان نشان دهنده افزایش اعتماد کشورهای جهان به اقدامات ضد تروریستی اسلام آباد است.

گفتنی است ترامپ تاکنون ۳ بار در ملاقات به عمران خان وعده حل مساله کشمیر را داده ولی حتی حاضر نشده است یک بار در گفتگو با مقامات هند راجع به این موضوع سخن بگوید.

مردم کشمیر از ۲۰۱ روز پیش در خانه خود حبس شده اند و حدود ۹۰۰ هزار نظامی هندی ضمن اعمال حکومت نظامی در این منطقه ده ها جوان کشمیری را به ضرب گلوله کشته اند.

هند حدود ۷ ماه قبل با زیر پا گذاشتن توافق نامه های گذشته خود مختاری کشمیر را لغو کرده و مدعی شد این منطقه بخشی از خاک هند است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس