کد خبر 10437
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۶

وزير آموزش و پرورش از امکان بازنشستگي پيش از موعد فرهنگيان زن با سابقه 25 سال خبر داد و گفت: البته اين امکان شامل حال فرهنگيان زني که مشکل خاص و ويژه اي دارند مي شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، وزير آموزش و پرورش صبح يکشنبه در حاشيه دومين روز از هفته انجمن اوليا و مربيان که در سالن حجاب برگزار شد در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه قانون بازنشستگي پيش از موعد لغو شده اما افرادي هستند که مشکلات خاص دارند و ناچار به بازنشستگي هستند گفت: اعتباري در اين باره وجود ندارد و ما نمي توانيم کسي را بازنشسته کنيم، اما هم اکنون براي فرهنگياني که مشکل خاص دارند به خصوص زنان، قانون بازنشستگي با 25 سال خدمت وجود دارد.
حاجي بابايي ادامه داد: اگر توافق دسته جمعي روي يک عده خاص تا سقف يک هزار نفر براي بازنشستگي بود مي توانستيم کاري کنيم اما مي دانم که به محض اينکه قانون بازنشستگي پيش از موعد دوباره اجرا شود، همه متوقع مي شوند و خواهان بازنشستگي اند.
وي با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: در اين برنامه سياست گذاري درباره بازنشستگي به شکل جدي دنبال مي شود و اميدواريم در اين برنامه فکر اساسي براي کل کارکنان دولتي انجام بگيرد که اگر کسي مشکل خاصي داشت، بتواند بازنشسته شود و همچنين در اين برنامه اعتبارات نيز براي آن در نظر گرفته شود چون منابع داخلي در وزارتخانه ها براي اجراي اين قانون کافي نيست.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه خانواده نقش کليدي و اصلي را در تربيت دارد، گفت: اگرچه وزارت آموزش و پرورش يکي از ارکان اصلي تعليم و تربيت است اما خانواده مهمتر از آن است و انجمن اوليا و مربيان قصد دارد هماهنگي بالايي را بين آموزش و پرورش و والدين به وجود آورد و حضور آنها را در مدرسه پرنشاط تر و پررنگ تر و مسئوليت شناسي آنها را افزايش دهد.
حاجي بابايي از ايجاد ساختار جديد در انجمن اوليا و مربيان خبر داد و گفت: پيش بيني ما اين است که با اين ساختار جديد، پيوندي که شايسته خانواده و مدرسه است با برنامه ريزي بيشتر انجام گيرد.
وزير آموزش و پرورش ادامه داد: حضور والدين دانش آموزان در مدرسه انتخاب نيست بلکه اضطرار است و هر والديني که در مدرسه حضور نمي يابد به همان ميزان نقصان در امر تعليم و تربيت به وجود مي آورند و اگر خانواده و مدرسه با هم هماهنگي و هم افزايي نداشته باشند، معضلات جدي به وجود مي آيد.
وي درباره برنامه هاي وزارت آموزش و پرورش براي استحکام روابط والدين و مدرسه گفت: ما بايد در اين زمينه کار فرهنگي کنيم و اهميت حضور پدران و مادران در مدرسه و خسارتهاي عدم حضورشان را تبيين کنيم.
حاجي بابايي با اشاره به صدور کارت ميزان براي فرهنگيان نيز گفت: تا کنون 800 هزار کارت از طريق بانک ملي براي فرهنگيان صادر شده و بسياري از آنها کارتهاي خود را دريافت و از آن استفاده کرده اند اما محدوديتهايي را در کارتخوانها و مراکز خريد داشتيم که هم اکنون با پيگيري هاي لازم تا حدودي مرتفع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس