صندوق رای

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و با حضور پرشور مردم و شخصیت های سیاسی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، فرآیند اجرایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) در سراسر کشور آغاز شد.

 سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در این رابطه روز گذشته اظهار داشت: انتخابات از ساعت هشت صبح در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز و همکاران ما در شعب مستقر خواهند بود تا فرآیند رأی‌گیری را انجام دهند.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟

اطلاعاتی که باید درباره انتخابات فردا بدانید

وی در مورد طول زمان برگزاری انتخابات نیز گفت: رأی‌گیری از ساعت هشت صبح آغاز و بر اساس قانون، حداقل به مدت ۱۰ ساعت انتخابات جریان خواهد داشت. در صورت ضرورت ممکن است یک یا دو ساعت این زمان کم یا زیاد تمدید شود.

موسوی در مورد سن افرادی که واجد شرایط رأی دادن هستند نیز عنوان کرد: متولدین دو اسفند ۱۳۸۰ و قبل از آن می‌توانند در انتخابات پیش رو رأی دهند. مجموع افراد واجد شرایط رأی دادن برای انتخابات مجلس، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار ۱۵۹ نفر خواهد بود.

براساس این گزارش، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز روز گذشته اظهار داشت: ما با توافقی که با شورای نگهبان کردیم، ساعت ختم رأی‌گیری را به گونه‌ای اعلام می‌کنیم که تا ساعت ۱۲ شب تمام شود، بنابراین مردم با آرامش و شوق و ذوقی که دارند لطفاً تلاش کنند که اول وقت به شعب انتخاباتی مراجعه کنند.

گفتنی است، انتخابات در ۵۵ هزار شعبه اخذ رأی در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود، و در مجموع بیش از یک میلیون نفر در روند برگزاری انتخابات فعالیت دارند.

رهبر معظم انقلاب آراء خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری یازدهمین دوره‌ی انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره‌ی انتخابات مجلس خبرگان رهبری با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله، آراء خود را به صندوق انداختند.

توصیه رهبرانقلاب درباره رای دادن به همه ۳۰ نفر

رهبر معظم انقلاب با حضور در جمع خبرنگاران فرمودند:

روز انتخابات روز جشن ملی است‌؛ این جشن را به همه هم‌میهنان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گویم. ثانیاً روز احقاق حق مدنی ملت است. آنها که میخواهند رای دهند و شرکت خود در اداره امور کشور که حق آنهاست را به دست بیاورند. ثالثاً یک تکلیف شرعی است که قبلاً هم اینها را عرض کردیم.

انتخابات متضمن منافع ملی کشور است هر کس به منافع ملی کشور علاقمند است در انتخابات شرکت کند. توصیه من این است که همه با همت حرکت کنند و بیایند و به اشخاصی که به آن رسیدند رای دهند و این کار را هرچه زودتر انجام دهند. نگذارند برای آخر وقت. این توصیه همیشگی ماست. و بعد هم در هر شهری به تعداد نامزدهای آن شهر رای بدهند. مثلاً در تهران اسم ۳۰ نفر را بنویسند  این خیلی کمک می کند که ان‌شاالله مجلس مجلس قوی باشد. از خداوند متعال میخواهیم به مردم خیر بدهد و رحمت خود را نازل کند و این انتخابات را مایه خیر و برکت قرار دهد. از شما دوستان رسانه ای که زحمت کشیدید و باز هم زحمت خواهید کشید تشکر می کنم.

اطلاعیه شماره ۱۷ ستاد انتخابات کشور: علاوه بر شناسنامه همراه داشتن شماره ملی یا کارت ملی نیز ضروری است

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رأی از ساعت ۸ صبح، به آگاهی عموم ملت شریف ایران می رساند جهت اخذ رأی از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می باشد.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رأی، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هرچه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

حضور ظریف با ظاهری متفاوت در شعبه اخذ رای

محمدجواد ظریف با ظاهری متفاوت  به همراه همسرش در شعبه اخذ رای برای شرکت در انتخابات در شعبه اخذ رای جماران حضور یافت.

عارف در انتخابات شرکت کرد

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در انتخابات مجلس یازدهم شرکت کرد.

آیت‌الله نوری همدانی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، در نخستین ساعت آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری رأی خود را در صندوق سیار انداخت.

محسن هاشمی رای خود را انداخت

حضور محسن هاشمی در دقایقی اول رای گیری در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات مجلس.

کدخدایی: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز (جمعه، ۲ اسفند) در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز که به فرموده رهبر انقلاب جشن اقتدار ملی ایرانیان است، گفت : مردم ایران نمایش خوبی از حضور ارائه خواهند داد.

وی افزود :این روز، روز مهمی برای مردم است، روزی که سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین میشود، اگر به فرموده رهبر انقلاب مجلس قوی داشته باشیم، ایران قوی هم خواهیم داشت.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد :مردم ما هم انشالله پای صندوقهای رای خواهند آمد و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

وی افزود: ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم مردم صیانت کنیم.

کدخدایی با بیان اینکه اقدامات نظارتی خوبی برای برگزاری انتخابات پیش بینی شده است، گفت: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضر و بین ۳ تا ۷ ناظر داریم.

وی همچنین تعداد کل ناظران را در کشور را حدود ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود : تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند،

مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند، مردم می توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می‌کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید، در نخستین ساعت آغاز یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مدرسه امام سجاد(ع) قم رأی خود را به صندوق سیار ۵۶۳ انداخت.

اطلاعیه شماره (۱۸) ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱۸ تاکید کرد: کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد.

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان  اخذ رأی آن را امحاء نمایند.  

 وزیر آموزش و پرورش در شعبه اخذ رای

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش صبح جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور آرای خود را به صندوق‌ها را انداخت.

سردار حاجی‌زاده در صف رای

حضور سردار حاجی زاده فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در  شعبه اخذ رای مسجد ابوذر تهران.

حضور سردار رحیمی در شعبه اخذ رای

سردار رحیمی ضمن حضور در شعبه اخذ رای حسینیه ارشاد رای خود را به صندوق انداخت.

سردار رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:

طبق آخرین گزارشی که صبح امروز دریافت کردیم، در بسیاری از شعب اخذ رای سراسر کشور صف‌های پرتعدادی برای شرکت در انتخابات تشکیل شده است.

در پایتخت ۴ هزار و۵۵۲ شعبه اخذ رای داریم.

ما یک هفته قبل یکی دو مورد تحرک در حد زدن کوکتل مولوتف در یکی دو نقطه داشتیم که آن افراد دستگیر شدند.

در ۷۲ ساعت گذشته هم هیچ‌گونه گزارش مشکل خاصی در کلان‌شهر تهران نداشتیم.

اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور: ضرورت روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای

ستاد انتخابات کشور اطلاعیه شماره ۱۹ خود را درباره انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان صادر کرد.

متن اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر می باشد:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.

ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

 لاریجانی در قم رای داد

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در شهر قم رای خود را به صندوق انداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی: شرکت در انتخابات فشارهای دشمن را کاهش می‌دهد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم با رای به نمایندگان خود دو کار را انجام می دهند ابتدا اینکه سازمان کشور را برای اداره بهتر تقویت می‌کنند و سپس یک پشتیبانی سیاسی امنیتی از کشور می‌کنند.

وی افزود: در روزهای اخیر این موضوع از سوی مسئولان آمریکایی مطرح شد که مردم را از حضور در انتخابات مایوس کنند، علت آن هم همین است که از این ظرفیت بتوانند استفاده کنند و بعد فشارها بر مردم را افزایش دهند. رای دادن شاید یک ساعت از هر فرد ایرانی وقت بگیرد ولی عملا کارآمدی‌های سیستم حکومت را افزایش می‌دهد.

رحمانی فضلی: مردم رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند

وزیر کشور گفت: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت ۱۰ ساعت قانونی که هست مراجعه کنند و آرای خودشان را بدهند تا ما در آخر وقت دچار کمبود وقت نشده و خدای ناکرده عدم امکان توفیق برای اخذ رای برای مردم عزیز و برخی از دوستان نداشته باشیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات وزارت کشور درباره زمان شمارش آراء، گفت: ما قانونا انتخابات را باید در یک روز بگیریم و ساعت ۱۲ شب روز جمعه تمام می‌شود، از این رو ساعت ۱۲ و ۱ دقیقه غیرقانونی است، از این رو توصیه ما این است که همه مراجعه کنند که ما بتوانیم کاملا شعبه‌ها راس ساعت ۱۲ ببندیم یعنی رای‌گیری و صندوق‌ها ببندیم و از ۱۲ و ۱ دقیقه شمارش آراء را شروع کنیم.

 آیت‌الله دستغیب در صف رای گیری

آیت الله دستغیب در صف رای گیری در شاهچراغ شیراز حضور پیدا کرد.

 حضور ابتکار در حسینیه ارشاد

حضور معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان در حسینیه ارشاد برای شرکت در انتخابات.

الزام درج اثر انگشت روی تعرفه رای برداشته شد

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد که ثبت اثر انگشت در مراحل رای دهی الزامی نیست و اختیاری است.

به گفته وی، وزارت بهداشت صبح امروز (جمعه) در نامه ای به ستاد انتخابات کشور اعلام کرده به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری های واگیر دار خوب است این مسئله رعایت شود که ما نیز در ابلاغیه از این موضوع را به عوامل اجرایی اعلام کردیم.

 کدخدایی پای صندوق رای حاضر شد

عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و محمدحسن صادقی مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی شورای نگهبان رای خود را به صندوق انداختند.

حضور حجت الاسلام رئیسی در پای صندوق رای

رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از مساجد قدیمی پایتخت، رای خود را به صندوق انداخت.

رئیسی: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌هاست

رییسی با حضور در یکی از مساجد قدیمی پایتخت، رای خود را به صندوق انداخت و گفت: انتخابات بهترین پادزهر در مقابل توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

انتخابات مهمترین نماد مردم‌سالاری دینی و جلوه رای و اراده ملت است.

کشور ما مبتنی بر اراده مردم است و مردم دین باور و متعهد مهمترین مولفه قدرت هستند.

حضور آیت الله آملی لاریجانی در انتخابات

حضور آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رای دادن در انتخابات.

اطلاعیه شماره ۲۰ : اخذ رأی فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیار فقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی باشد.

حضور در  رئیس سازمان انرژی اتمی پای صندوق رای

صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در یکی از شعب اخذ رای تهران رأی خود را به صندوق انداخت.

جهانگیری و وزیر کشور آرای خود را به صندوق انداختند

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری صبح جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور آرای خود را به صندوق‌ها را انداخت.

رئیس جمهور در پای صندوق رای حاضر شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور با حضور در شعبه اخذ رای مستقر در ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق انداخت.

سردار «تنگسیری» رای خود را به صندوق انداخت

حضور سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به منظور شرکت در انتخابات در مسجدالنبی نارمک.

حضور سردار جعفری، فرمانده سابق سپاه در مسجد قبا

اطلاعیه شماره ۲۱ درباره برگه‌های رای انتخابات خبرگان رهبری

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی در استانهای تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم که همزمان دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌نمایند می‌رساند؛ به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتماً در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند و توجه داشته باشند که برگ‌های رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری درصندوق‌های مربوط به آن انتخابات انداخته شود.

قالیباف در صف رأی مسجد خاتم واوان

شهردار اسبق تهران یکی از محرومترین نقاط حوزه اننتخابیه خود را برای دادن رای انتخاب کرد.

 آیت‌الله جنتی رأی خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در شورای نگهبان رأی خود را به صندوق انداخت.

اطلاعیه شماره (۲۲) ستاد انتخابات کشور

به اطلاع هموطنان گرامی می‌رساند به منظور تسریع و تسهیل برای اخذ رأی از واجدین شرایط انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری، ستاد انتخابات کشور اقدام به طراحی وساخت برنامه‌ای در بستر تلفن همراه نموده است.

براین اساس عموم واجدین شرایط می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت کشور به نشانی www.moi.ir و نصب اپلیکیشن مذکور، نزدیکترین شعب اخذ رأی به محل سکونت خود را شناسایی و به آنجا مراجعه نمایند.

 روحانی: امیدواریم انتخابات ۱۴۰۰ الکترونیکی برگزار شود

 رییس جمهور پس از انداختن آرای خود در صندوق مستقر در ستاد انتخابات کشور، گفت:

 امیدواریم وزیر کشور تلاش خود را دوچندان کند و در سال ۱۴۰۰ مردم شاهد رای‌گیری دیجیتال کامل باشند.

 امروز سالروز افتخارآمیز دیگری در تاریخ کشور و انقلاب ما به ثبت می‌رسد.

ما در جدول صندوق‌های سایر کشور که در صحنه مشخص بود، ارتباط مستقیمی بین ستاد انتخابات در وزارت کشور با همه حوزه‌ها به صورت آنلاین برقرار است.

 امام همیشه تاکید می‌کردند انتخابات به موقع برگزار شود و فاصله ایجاد نشود.

 در ۱۰ مجلس قبلی هم تاکنون هیچ فاصله‌ای وجود نداشته است که در تاریخ دموکراسی نظیر ندارد و در تاریخ ایران هم چنین چیزی وجود نداشته است.

آیت‌الله مصباح رأی خود را به صندوق انداختند

ساعاتی پیش؛ حضرت آیت الله مصباح یزدی در حرم مطهر امام رضا (ع) رأی خود را به صندوق انداختند.

اطلاعیه شماره ۲۳:  مردم رای‌دهی را به ساعات پایانی روز موکول نکنند

ستاد انتخابات کشور روز جمعه در اطلاعیه شماره ۲۳ خود اعلام کرد: با عنایت به اینکه تمامی شعب اخذ رأی در سراسر کشور از ساعت ۸ صبح آماده اخذ رأی از همه واجدین شرایط هستند، لذا از هم‌میهنان عزیز تقاضا می‌شود در ساعات اولیه به شعب اخذ رای مراجعه واز موکول کردن حضور خود در شعبه به ساعات پایانی به جهت ازدحام جمعیت خودداری کنند.

حضور حداد عادل مسجدلرزاده

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امروز(جمعه) به منظور شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای خبرگان رهبری، با حضور در شعبه اخذ رأی مستقر در مسجد لرزاده تهران، رأی خود را به صندوق انداخت.

بندپی: نیم میلیون نفر از مردم تهران تاکنون پای صندوق‌های رای آمده‌اند

 انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا ساعت ۱۱:۱۰ نیم میلیون نفر در استان تهران رای خود را به صندوق ها ریختند.

جهانگیری: شمار حضور مردم در انتخابات بالاست

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پس از به صندوق انداختن رأی در وزارت کشور طی سخنانی اظهار داشت: طبق خبرهایی که شنیده شده، حضور مردم در انتخابات بالاست. مجلس شورای اسلامی نقش سازنده‌ای‌دارد و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت مردم داشته باشد.

وی افزود: دولت و مجلس می‌توانند قدم‌های بزرگی بردارند و مجلس گره‌هایی که در حوزه سیاست خارجی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد را برطرف کند.

جهانگیری اضافه کرد: صندوق رأی جایی است که مردم ایران با آن حرف خود را به جهان اعلام می‌کنند و ما باید پیام مردم را بگیریم و به نظر آنها احترام بگذاریم.

اطلاعیه شماره ۲۴ درباره درج مهر انتخابات در شناسنامه

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از اخذ رأی باید اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات در شناسنامه، پس از درج عدد ۱۱ و کد استعلام از سامانه، ممهور گردد.

آیت الله سبحانی: به افرادی کاردان رای بدهید تا مشکلات رفع شود

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه حفظ نظام اسلامی بر همگان واجب است اظهار کرد: یکی از ارکان نظام اسلامی مجلس شورای اسلامی است و همه باید در انتخابات آن شرکت کنند.

حضور نوبخت در حسینیه جماران

حضور نوبخت معاون رییس جمهور در حسینیه جماران جهت شرکت در انتخابات.

رصد انتخابات از اتاق مانیتورینگ

رصد لحظه به لحظه وضعیت انتخابات از اتاق مانیتورینگ در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات.

اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

حضور آیت الله امامی کاشانی در حسینیه جماران

آیت الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در حسینیه جماران حضور پیدا کرد.

رای دادستان کل کشور در صندوق

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات رأی خود را به صندوق انداخت.

تولیت آستان قدس رضوی رای خود را به صندوق انداخت‌

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی؛ تولیت آستان قدس رضوی رای خود را به صندوق انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری انداختند.

اطلاعیه شماره ۲۶:  اخذ اثر انگشت اختیاری است

 در اطلاعیه شماره ۲۶ ستاد انتخابات کشورآمده است:به منظور تسهیل فرآیند اخذ رأی، با موافقت شورای محترم نگهبان اخذ اثر انگشت اختیاری است .

فرمانده نیروی قدس سپاه در انتخابات شرکت کرد

حضور سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری.

آیت‌الله یزدی رای خود را به صندوق انداخت‌

آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لحظاتی پیش در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند و رأی خود را در صندوق سیار شماره ۵۶۲ انداختند.

 اطلاعیه شماره ۲۷: ملاک های اصلی تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی

ملاک اصلی جهت تشخیص واجدین شرایط اخذ رأی و صدور تعرفه برای ایشان،

- اصالت شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی

- متولدین ۲/۱۲/۱۳۸۰ وماقبل آن

- استعلام شماره ملی رأی‌دهنده از دستگاه احراز هویت می باشند.

ولایتی رای خود را به صندوق انداخت

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل امروز و در نخستین ساعات،  رای خود را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان به صندوق انداخت.

استاندار تهران: تا ساعت ۱۲:۱۳، ۷۱۵ هزار نفر رای دادند

انوشیروان محسنی بندپی روز جمعه در جریان بازدید از روند برگزاری انتخابات در شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران گفت: با گذشته بیش از ۴ ساعت از زمان رسمی اخذ رأی، بیش از ۷۱۵ هزار نفر در سطح استان تهران با حضور در شعب مختلف، آراء خود را صندوق‌ها ریختند.
 

حضور وزیر نیرو جمع رای دهندگان

حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو در جمع رای دهندگان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مسجد لرزاده میدان خراسان.

اطلاعیه ۲۸ ستاد انتخابات کشور درخصوص سن رای دهندگان

به اطلاع کلیه جوانان عزیز و برومند ایران اسلامی می‌رساند، براساس بند ۲ ماده ۲۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، سن انتخاب‌کنندگان در روز اخذ رأی ۱۸ سال تمام می‌باشد. یعنی کلیه متولدین روز ۲ اسفند ماه سال۱۳۸۰و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی اولین حضور خود در انتخابات را به ثبت رسانده و رأی بدهند.

حضور باسابقه‌ترین امام جمعه کشور پای صندوق رای

آیت الله محمودی گلپایگانی باسابقه‌ترین امام جمعه کشور و امام جمعه ورامین در سن ۹۵ سالگی پای صندوق‌ رای حاضر شد.

آیت الله صافی گلپایگانی در انتخابات شرکت کرد

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی دقایقی قبل برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق انداخت.

حضور بازیگر معروف در صندوق رای

تصویری از حضور رضا رویگری بازیگر سینما و تلویزیون در مسجد نارمک برای رای گیری انتخابات مجلس را مشاهده می کنید.

اطلاعیه شماره (۲۹) درخصوص نحوه حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی

براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره الحاقی ماده ۶۳ آیین‌نامه اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضور نمایندگان محترم نامزدها در شعب اخذ رأی به همراه کارت شناسایی صادره از سوی هیأت نظارت مربوطه مجاز است و این افراد می‌توانند تا پایان زمان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

نمایندگان محترم نامزدهای انتخاباتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف، بدون دخالت در امور اجرایی، مراتب را به هیأت‌های اجرایی یا نظارت بخش یا مرکز شهرستان گزارش نمایند.      

وزیر کشور: تا ساعت ۱۲ بیش از ۷ و نیم میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند

عبدالرضا رحمانی فضلی پس از شرکت در انتخابات در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: تا ساعت ۱۲ میزان شرکت‌کنندگان این بار هم مثل دوره گذشته مجلس بوده و تقریباً برابر است و رقمی حدوداً هفت میلیون و نیم تا هفت میلیون و ۷۰۰ هزار نفر شرکت کرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که آمار مشارکت چه زمانی به طور دقیق آمار اعلام می‌شود، اظهار کرد: آمار مشارکت به محض اینکه انتخابات پایان یابد اعلام می شود.

حضور فرزند رهبر انقلاب پای صندوق رأی

حضور حجت الاسلام سید مصطفی خامنه ای فرزند ارشد رهبر انقلاب در مسجد ولیعصر خیابان آذربایجان.

اطلاعیه شماره ۳۰ درباره نحوه رای دادن به نامزدها

به آگاهی هموطنان عزیز می‌رساند با عنایت به ماده ۲۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات، خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می‌باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایند تا حقی از نامزدهای محترم در هنگام شمارش و محاسبه آراء ضایع نگردد.

حضور فرزند سردار شهید سلیمانی پای صندوق رای

لحظاتی قبل؛ فرزند سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور در یکی از شعب اخذ رای، در رای گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد.

کدخدایی: تخلفی که منجر به ابطال صندوق رای شود، نداشتیم

عباسعلی کدخدایی پس از حضور در شعبه اخذ رای مسجد لرزاده در جمع خبرنگاران گفت: از صبح تاکنون یکسری تخلفات جزئی به ما گزارش شده است که اقدامات لازم برای برخورد با آن‌ها صورت گرفته است، اما تاکنون تخلفی که منجر به ابطال صندوق رای حوزه‌ای شود نداشتیم.

وی ادامه داد: در خصوص کمبود تعرفه از چندین حوزه گزارش داشته‌ایم که هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور در این خصوص صورت گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه تاکنون استقبال خوب بوده و امیدواریم تا پایان ساعات رای‌گیری این استقبال ادامه داشته باشد، گفت: به مردم توصیه می‌کنم که در اولین فرصت به صندوق رای‌گیری مراجعه کنند و این کار را به ساعات آخر موکول نکنند.

وی در خصوص تمدید ساعت انتخابات گفت: این امر وظیفه وزارت کشور است.

 اطلاعیه شورای نگهبان

اطلاعیه سوم شورای نگهبان: برای صیانت از آراء ملت و حفظ سلامت انتخابات، مردم گزارش های مستند و مستدل خود را به این نهاد ارسال کنند.

اطلاعیه شماره ۳۱ در خصوص چگونگی رای دادن هموطنانی که قادر به نوشتن نیستند

به اطلاع آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد خواندن و نوشتن محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند می‌رساند: برای شرکت در انتخابات و دادن رأی می‌توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فردی مورد اعتماد، به یکی از شعب أخذ رأی مراجعه و پس از انتخاب نامزد موردنظر با کمک وی نام و نام خانوادگی و کد نامزد را در برگ رأی بنویسند و سپس آن را شخصاً به صندوق رأی بیندازند.

ضمناً مسئولین شعب، اعم از نمایندگان فرماندار، اعضاء شعبه، ناظرین هیأت نظارت، عوامل انتظامی، نمایندگان نامزدها و بازرسین به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی‌دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

بازدید رئیس دفتر رهبر انقلاب از ستاد انتخابات کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر انقلاب دقایقی پیش  از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد.

وی در پی این بازدید در جریان آخرین میزان مشارکت مردم تاکنون و روند کلی برگزاری انتخابات قرار گرفت.

اطلاعیه ۳۲ ستاد انتخابات کشور صادر شد

با توجه به حضور گسترده ملت حماسه ساز ایران اسلامی در شعب اخذ رأی به نمایندگان فرماندار و اعضای شعب ابلاغ می گردد تعرفه‌ها و برگهای رأی مصرف نشده شعبه را شمارش نمایند و در صورت نیاز به دریافت تعرفه‌های بیشتر به فرمانداری یا بخشداری مربوطه جهت تأمین کسری تعرفه و برگ رأی اطلاع دهند

جزئیات تمدید ساعت رأی‌گیری در اطلاعیه شماره ۳۳ ستاد انتخابات کشور

ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۳۳ خود جزئیات تمدید ساعت اخذ رأی در شعب انتخابیه سراسر کشور را اعلام کرد. 

اطلاعیه شماره ۳۳ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

 ضمن تشکر از حضور گسترده ملت شریف ایران که در پیروی از امر مقام معظم رهبری در اولین انتخابات گام دوم انقلاب، در آستانه‌ی خلق حماسه‌ی دیگری هستند و با عنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه­های انتخابیه سراسر کشورمبنی بر حضور مردم در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور، به استناد تبصره یک ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت یعنی تا ساعت ۲۰ (۸ شب) در سراسر کشور به جز استان چهارمحال و بختیاری تمدید می گردد.

تمدید انتخابات مجلس تا ساعت ۲۰

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه لردگان انتخابات تمام شد. حوزه اردل و فارس تا ساعت ۱۹تمدید شد و در سایر حوزه ها انتخابات تا ساعت ۲۰ تمدید شد.

آمار مشارکت به صورت «کشوری» اعلام می‌شود

استاندار تهران گفت: خبری از آخرین آمار شرکت کنندگان در استان تهران ندارم.

قرار بر این است که آمار مشارکت توسط وزیر کشور اعلام شود نه منبع دیگری؛ همچنین قرار بر این شده که آمار به صورت جزئی اعلام نشود، بلکه به صورت کشوری به اطلاع مردم برسد.

وزیر کشور: انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران، گفت: میزان مشارکت فردا اعلام می شود و انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شد.

اطلاعیه شماره ۳۴ ستاد انتخابات درباره تمدید ساعت اخذ رأی

باعنایت به گزارشهای دریافتی از حوزه های انتخابیه سراسر کشور مبنی بر حضور گسترده مردم شریف ایران اسلامی در شعب اخذ رأی و درخواست تمدید مدت زمان اخذ رأی، نظر به موافقت وزیر محترم کشور و به استناد تبصره ۴ ماده ۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره ۱ ماده ۸ آئین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری زمان اخذ رأی در سراسر کشور تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) تمدید می‌گردد.

قابل ذکر آن که در صورت  پایان  اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه تابعه استان، استانداران محترم می‌توانند نسبت به اتمام فرآیند اخذ رأی  اقدام نمایند.

اطلاعیه شماره ۱۱ هیأت مرکزی نظارت

هیأت مرکزی نظارت در اطلاعیه شماره ۱۱ خود تاکید کرد: هیچ مرجعی بجز شورای نگهبان حق توقف یا ابطال شعب اخذ رای را ندارد.

حضور برخی رای‌دهندگان در دقیقه ۹۰

گزارشات خبرنگاران از سراسر کشور نشان می‌دهد که از ساعت ۱۹ نیز برخی هموطنان در شعبات اخذ رای حضور یافته‌اند، حضور در شعبات در استان‌هایی جنوبی مانند بوشهر، بندرعباس و ... بیش از سایر استان‌هاست.

انتخابات پایتخت تا ساعت ۲۳ تمدید شد

شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران از پایان اخذ رأی در دو شعبه دماوند و فیروزکوه و پاکدشت در ساعت ۲۲ امروز جمعه خبر داد.

وی گفت: در حوزه‌های انتخاباتی تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، رباط کریم و بهارستان، قرچک، ورامین و پیشوا و شهریار، قدس و ملارد انتخابات تا ساعت ۲۳ تمدید شد. 

موسوی: مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۳ تمدید شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: در حوزه‌های انتخابیه در سراسر کشور که مراجعه کننده دارند و افرادی در صف هستند مهلت رأی گیری تا ساعت ۲۳ ادامه پیدا کرد و تمدید شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان: مسئولان اجرایی از تعطیلی شعب اخذ رای ممانعت کنند/ تا آخرین نفر باید رای بدهد

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان با ابراز نگرانی از تعطیلی برخی شعب اخذ رای گفت: هر شعبه ای که مردم جهت شرکت در انتخابات در آن ها حضور یافته اند، مسئولان اجرایی موظفند از تعطیلی شعبه ممانعت به عمل آورده و نسبت به اخذ رای تمامی افراد حاضر در آن شعبه اقدام کنند.

وی ادامه داد: طبق گزارشات رسیده از شعب اخذ رای سراسر کشور در برخی از استانها مردم همچنان در صف های طولانی شرکت در انتخابات حضور و درخواست تمدید دارند از همین رو مسئولان می بایست طبق قانون تا آخرین نفر را اخذ رای کنند.

۷ روز مهلت اعتراض برای تخلفات اخذ رای

بدینوسیله ضمن تشکر از آحاد مردم شریف ایران اسلامی و کلیه هیأتهای نظارت و اجرایی سراسر کشور به اطلاع می‌رساند در اجرای تبصره ۱ ماده ۶۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۶۹ آیین نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری چنانچه کسانی از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می‌توانند ظرف مدت هفت روز از تاریخ اخذ رأی،‌ شکایت مستند خود را به هیأتهای نظارت استانها و شهرستانهای مراکز حوزه انتخابیه و یا دبیرخانه شورای نگهبان به نشانی: تهران، خیابان امام خمینی(ره)، روبروی دانشکده افسری امام علی(ع)، خیابان فلسطین جنوبی، دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم نمایند.

موسوی: انتخابات تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه تمدید شد

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به آگاهی همه مردم شریف ایران عزیز و دست‌اندرکاران انتخابات در سراسر کشور می‌رسانم، انتخابات در شعبه‌هایی که در حال حاضر مراجعه‌کننده دارند تا ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه تمدید شد.

تمدید انتخابات تهران تا ساعت ۲۴

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: انتخابات تهران ری و اسلامشهر تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

پایان اخذ رای در تمام شعب استان تهران

شکرالله حسن بیگی از پایان اخذ رأی در تمام شعب استان تهران خبر داد و افزود: شمارش آرا در شعب اخذ رأی آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    180 3
    آفرین شروع خوبی هست
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
      3 1
      یعنی چی به صورت کشوری اعلام میشود شاید ما بخوایم بدونیم درصد مشارکت در شهر خودمان چقدر بوده
  • مهدی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    مسجد پیامبر اعظم شهرک شهید محلاتی از هفت ونیم در صف هستیم . هنوز شروع نکردند . میگه دستگاه کار نمیکنه . !!!!!!
    • عبدالله مومن IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      حتما فهمیده اند که به لیست قالیباف رای می دهید. شیطنت می کنند
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      79 6
      انتخابات ساعت 8 شروع میشه انتظار داری هفت و نیم رای بدی
  • چکامه ادیب IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    من رٱس ساعت 8 صبح به قصد قربت رای دادم به کاندید اصلح هم رای دادم کاملا احساس میکنم که به خداوند نزدیک تر شده ام خدایا سپاس از تو که این توفیق رو بهم دادی.
  • پری مجرد48ساله IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    من که با افتخار رأی نمیدهم شاباش شاباش شاباش
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      اگر رای ندهیم اوضاع اقتصاد بدتر میشه برو به لیست ایران سربلند رای بده .
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      با افتخار به لیست دکتر قالیباف مدیر جهادی رای می دهیم تا با تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد دولت منفعل و ناکارآمد وادار بکار بشود.
    • مجید IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      برای همین مجردی ،بی کسی چون کسی نیستی که کسی را داشته باشه
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      خب حالا چه کار کنم؟
  • پری مجرد48ساله IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    مشرق الاغ کامنت ها رو بگذار
    • BE ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      دیگه شما کم کم باید به فکر تشکیل خانواده باشید
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    رای یک تهرانی 30 برابر رای من شهرستانی ارزش داره - شما ها که رایتون ارزش بیشتری داره و رای تون 30 رای محسوب میشه لطفا همه اسامی رو بنویسید
  • من IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    وقتی الزام اثر انگشت برداشته میشه، معنیش اینکه دولت با استفاده از کدهای ملی که در اختیار داره، بجای مردم رای بده!!! صبح رفتم رای بدم، مسئولین برگزاری به مردم میگفتن؛ هرکی میخواد فقط شناسنامه اش مهر‌ بخوره، شناسنامه اش رو بده!!! بعد شناسنامه رو خودشون بی حضور صاحب شناسنامه میبردن تو!!!
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      149 6
      مگه آلبانی هم رای میگیرن؟!
    • یه نفر FR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
      52 8
      واقعا کسی که یک بار رای داده باشه این رو میفهمه که اصلا توی انتخابات "درون" و "بیرون" معنی نداره! صندوق رای و تمام کارهای ثبت اطلاعات هویتی شما جلوی چشم خودتون انجام میشه و اگه صف باشه که کل صف شاهد کل کارها هستن! آلبانی هوا چطوره؟!
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    7 67
    وایی چرا خبر ندادید امروز انتخابات بود است من تازه الان عصر روز جمعه فهمیدم که انتخابات بوده هست، هیچ کس به من خبر نداد من تا عصر روز جمعه بی اطلاع بودم. کجا برم رای بدم؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    70 13
    درود بر هموطنان عزیز و فهیم
  • RO ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
    16 30
    به وقتش دهنت را سرویس میکنند مشرق، حالا به سانسور ادامه بده
    • پری مجرد48ساله IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
      0 5
      خفه سیرابی
  • امیر IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    6 3
    خب خدا رو شکر این نمایش هم تمام شد، چند ساعتی آرامش داریم تا بدبختی های بعدی
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    9 12
    درصد شرکت در انتخابات 25 درصد بود ؟
    • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
      1 2
      منبع هم ایدان اینترنشنال خخخخخخ
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    2 1
    حضور دکتر احمدی نژاد رو هم کار کنید بی انصافها
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    1 1
    حسینیه جماران شده میعادگاه خائنین به انقلاب امام خمینی !
  • ازگارد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۳
    1 0
    جهت تنویر افکار عمومی تعداد کل آرا و آراء باطله را هم بیان کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس