سوریه

منبعی امنیتی در سوریه به رسانه‌ای روسی گفت که نیروهای ارتش ترکیه یکی از مراکز ایست و بازرسی خود را در استان الحسکه سوریه ترک کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منبعی در شمال سوریه از عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از یک مرکز ایست و بازرسی واقع در شهرک «تل تمر» استان الحسکه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

نیروهای آمریکایی در عراق،‌ در محاصره کامل گروه‌های مقاومت

این منبع چهارشنبه به شبکه روسیا الیوم گفت که نیروهای ترکیه قبل از عقب‌نشینی از این مرکز، آن را آتش زده‌ و تخریب کرده‌اند.

منبع مذکور گفته است که این دومین بار طی دو هفته است که نیروهای ارتش ترکیه از مراکز ایست‌ و بازرسی که در شمال سوریه و در امتداد مرزهای این کشور با ترکیه ایجاد کرده‌اند، عقب‌نشینی می‌کنند.

با این حال، این منبع بعید دانست که این عقب‌نشینی به داخل مرزهای ترکیه باشد و احتمال داد که نیروهای ترکیه دوباره در نوار مرزی سوریه مستقر شوند.

ترکیه برای مقابله با شبه نظامیان کرد در شمال سوریه که در لیست سیاه آنکارا قرار دارد و مقامات ترکیه آن‌ها را شاخه سوری گروهک پ.ک.ک می‌دانند، مهر ماه گذشته (نهم اکتبر ۲۰۱۹) عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» آغاز کرد و موفق شد این شبه نظامیان را از مرزهای جنوبی خود دور کند. با این حال، توافق شبه نظامیان کرد با دولت سوریه باعث استقرار ارتش این کشور در شمال شرق و مانع از پیشروی نیروهای ترکیه شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 2
    نشانی : الکافي , جلد 2 , صفحه 468 عنوان باب : > الجزء الثاني > كِتَابُ اَلدُّعَاءِ > بَابُ أَنَّ اَلدُّعَاءَ سِلاَحُ اَلْمُؤْمِنِ معصوم : پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله ، امام صادق علیه السلام عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنِ اَلسَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : اَلدُّعَاءُ سِلاَحُ اَلْمُؤْمِنِ وَ عَمُودُ اَلدِّينِ وَ «نُورُ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ» . امام صادق عليه السلام فرمود: رسول خدا (صلّى الله عليه و آله) فرموده: دعاء سلاح مؤمن و ستون دين و نور آسمانها و زمين است. / دعای با عظمت مرزداران همیشه بخوانیم .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 7
    از نظر من ترس ترکیه این بود نواحی ادلب دست کردها نیفته وگرنه اونها دوسدارند این نواحی بدست نیروهای ارتش سوریه بیفته
  • امیر IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
    0 3
    بایدباپدافند هوایی جنگدها ترکه هارو سرنگون کرد و نیروی زمینی با قدرت با استفاده از کاتیوشا از خاک برشون داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس