نظامیان آمریکا

سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق، ضمن تأکید بر اینکه «اخراج آمریکا» گزینه راهبردی گروه‌های مقاومت است، تأکید کرد که نظامیان آمریکایی در عراق اکنون در محاصره گروه‌های مقاومت هستند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین سه‌شنبه شب، در ادامه ویژه‌برنامه‌های ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام انتخابات مجلس، میزبان «جعفر الحسینی» سخنگوی نظامی کتائب حزب الله عراق، بود.

المیادین به نشست برخی گروه‌های مقاومت عراقی در شهر قم در مدت اخیر اشاره کرد و گفت، هدف از این نشست چه بوده است. سخنگوی کتائب گفت، پیشتر هم در بغداد جلساتی میان گروه‌های عراقی بوده و یکی از این جلسات نیز در قم برگزار شد. در جلسه قم توافق شد که هماهنگی‌ها برای طرح گزینه‌ها جهت تحقق هدف اخراج آمریکا از عراق ادامه پیدا کند. الان گروه‌ها در حال بررسی گزینه‌های راهبردی هستند که در دسترس است. این گزینه‌ها متعدد است و از امنیتی و نظامی شروع می‌شود و به گزینه‌های سیاسی هم می‌رسد. تظاهرات میلیونی مردم هم یکی از این گزینه‌هاست. الحسینی همچنین خبر داد که گروه‌های عراقی اکنون در حال انجام اقدامات میدانی هستند که تحرکات و حضور نیروهای آمریکا را زیر نظر بگیرند. ما الان در مرحله‌ای جدید هستیم که در نتیجه آن آمریکا نه فقط از عراق بلکه از کل منطقه باید خارج شود.

بیشتر بخوانید:

عشایر سوریه: نظامیان آمریکا را از خاک خود اخراج می‌کنیم

شرمن: برای سلیمانی سوگواری نمی‌کنم اما ترامپ ما را تا مرز جنگ پیش برد

فشار آمریکا بر بغداد برای فاش نکردن تحقیقات ترور سردار سلیمانی

حمله راکتی به یکی از پایگاه‌های آمریکا در عراق

المیادین از یکپارچگی گروه‌های مقاومت عراق پرسید که آیا چنین چیزی در خصوص اخراج آمریکا وجود دارد یا خیر و آیا پاسخ آنان نیز یکپارچه بود؟ الحسینی گفت،‌ بله. کاملا مشخص و آشکار. حضور حاج قاسم قبل از شهادتش، هرگونه فاصله را میان گروه‌های فلسطینی از میان برداشته بود. آمریکا قصد داشت که با ترور شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس میان گروه‌های عراقی فاصله بیندازد. اما بعد از ترور فرماندهان، حتی کسی که برخی مواضعی علیه گروههای مقاومت داشت آمده و با گروه‌های مقاومت ادغام شده. المیادین پرسید، منظورتان کیست و الحسینی پاسخ داد: خیلی احزاب سیاسی که قبلا از حضور آمریکا در عراق صحبتی نمی‌کرد و حتی برخی این حضور آمریکا را حس هم نمیکردند اما الان آمده‌اند و خواستار اخراج آمریکا شده‌اند. بنابراین جبهه مقاومت، متحدتر از قبل شده است. حتی ترور این شهدا سبب شد که مردم به شکل میلیونی و بی‌سابقه‌ای به خیابان بریزند و خواستار اخراج آمریکا از عراق بشوند. حتی پیشتر از این برخی احزاب خواستار باقی ماندن آمریکا بودند اما الان خواستار اخراج آن هستند.

مجری المیادین پرسید، آیا اخراج آمریکا از عراق خواسته شیعیان است یا اینکه احزاب اهل سنت و کردها و دیگران در عراق هم همین خواسته را دارند؟ الحسینی پاسخ داد، آنچه در طی روند تصویب قانون پارلمان (برای اخراج آمریکا) رخ داد، منحصر به ابتاع‌ مذهب معینی نبود. اما فشارهای آمریکا بود که سبب شد دیگران در تصویب این قانون حضور نداشته باشند. حتی اگر کسی بگوید که نمایندگان کرد، سنی و دیگران این را نمی‌خواسته‌اند، اما مردم سنی و کردی که پیشاهنگ تظاهرات میلیونی بودند. این حضور، برخی احزاب را که خواستار بقای آمریکا در عراق هستند، ناراحت کرده است.

المیادین پرسید،‌ آیا برای گروه‌های مقاومت در عراق، ساعت صفر اخراج آمریکا از عراق فرا رسیده یا اینکه هنوز نیازمند شمارش معکوس هستیم؟  الحسینی گفت، این روند از بعد از برگزاری مراسم شهدا و تشییع آنان، آغاز شده و اینطور نیست که ساعت صفر داشته باشد یا نیازمند شمارش معکوس باشد. کار از سطح دیپلماسی و پارلمان سپس در سطح مردمی آغاز شده است. اینکه تقابل نظامی و امنیتی هست یا خیر، این را گروه‌های عراقی مشخص می‌کنند.

الحسینی تأکید کرد:‌ اگر آمریکایی‌ها لجاجتشان را برای ماندن در عراق بیشتر کنند، گروه‌های عراقی به سراغ گزینه‌های دیگر مثل راههای امنیتی و نظامی خواهند رفت. آنچه خیلی‌ها نمی‌دانند، این است که الان آمریکایی‌ها در عراق در محاصره کامل قرار گرفته‌اند. چون آنها نمی‌توانند در خیابان‌های بغداد تردد کنند. آنها از این پایگاه به پایگاه دیگر را نمی‌توانند بروند جز با بالگردها. آنها نمی‌توانند خودروهای پشتیبانی شرکت‌های مختلف را حرکت دهند. علاوه بر این،‌ آمریکایی‌ها از طریق خیلی میانجی‌ها خواستار مهلت شده‌اند و در اندیشه طولانی‌تر کردن مدت حضورشان در عراق هستند اما گروه‌های مقاومت این خواسته آمریکا را رد کرده‌اند.

سخنگوی کتائب گفت،‌ آمریکا فقط زبان زور سرش می‌شود. آنها حضور میلیونی مردم را دیدند. اما نمی فهمند. آنها قانون تصویب شده در پارلمان (برای اخراج نیروهای بیگانه) را دیدند اما آن را نمی‌فهمند. آنها فقط زبان زور نظامی را می‌فهمند. آنها یک بار خروج ذلت‌بار از عراق را  در سال ۲۰۱۱ تجربه‌ کرده‌اند. آنها هیچ چیزی را در نظر نمی‌گیرند جز قدرت و بازدارندگی نظامی.

الحسینی با اشاره به سخنان برخی که گفته‌اند گروه‌های مقاومت برای اخراج آمریکا آماده می‌شوند، تأکید کرد که این آمادگی چند سال پیش برای مقابله با آمریکا به دست آمده است... آمریکا میخواست بر مرز غربی عراق با سوریه مسلط شود اما مقاومت اجازه نداده است. حتی شکل این تقابل هم مشخص شده بود... اکنون زمان این تقابل در دست گروه‌های مقاومت است نه کسی دیگر.

المیادین درباره توانمندی‌های گروه‌های مقاومت پرسید و حسینی گفت، نمی‌توانم وارد جزئیات شوم اما بگویم که آنچه گروه‌های مقاومت در اختیار دارند، فراتر از هر نوع مقابله‌ای است. آمریکاییها این را می‌دانند. بگذارید صریح باشم. ما همه عضو یک محور هستیم. اگر تقابلی برای لبنان رخ بدهد،‌ مقاومت عراق نمی‌تواند به آن بی‌توجه باشد و بالعکس.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰
    35 3
    تروریست های سنتکام بیرون نمی روند مگر لوله اسلحه بزاری رو سرشون. بزنید تروریست های سنتکام را عمه ننه کنید. بزنید که چندین میلیون نفر تو ایران بیصبرانه منتظرند تا با زبان فارسی سخت با تروریست های سنتکام صحبت کنند. بزنید که ما پشت به پشت و صف به صف آماده جنگ سخت با تروریست های سنتکام و ایادی آنها هستیم. بزنیدشان که ما به یک شماره در پشت تان هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس