کد خبر 1043299
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
حلوصی آکار - کراپ‌شده

وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه در حاشیه نشست حزب حاکم عدالت و توسعه در آنکارا، به دمشق درباره هرگونه حمله به مراکز دیده‌بانی ترکیه در سوریه هشدار داده است.

به گزارش مشرق، با شدت گرفتن عصبانیت آنکارا از پیشروی‌های چشمگیر ارتش سوریه در پاکسازی تروریست‌ها و شکست مذاکرات ترکیه و روسیه بر سر تحولات استان ادلب، وزیر دفاع ترکیه امروز یک بار دیگر سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

واکنش کرملین به تهدید اردوغان

رویکردهای متفاوت تیم اردوغان در مورد ادلب

اردوغان: عملیات در استان ادلب قریب‌الوقوع است

بنا بر گزارش آناتولی، به رغم بی‌توجهی مکرر آنکارا به درخواست‌ها برای توقف حمایتش از برخی گروه‌های تروریستی در سوریه و همچنین اعتراض‌های دمشق به حضور نظامیان ترکیه‌ای در سوریه، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در حاشیه نشست حزب حاکم این کشور تهدیدهای اخیر ترکیه علیه سوریه را تکرار کرده است.

وزیر دفاع ترکیه در حاشیه نشست حزب عدالت و توسعه مدعی شد، آنکارا انتظار دارد طرف‌های درگیر در استان ادلب به تعهداتشان طبق توافق سوچی پایبند بمانند.

به ادعای این مقام ترکیه‌ای، آنکارا به تعهدات خود در توافق سوچی پایبند بوده و انتظار دارد که دیگر طرف‌ها هم به تعهداتشان پایبند بمانند.

حلوسی آکار به خبرنگاران حاضر در پایتخت ترکیه گفته است، «موضوع خروج (ترکیه) از مراکز دیده‌بانی (در ادلب)، اصلا مطرح نیست».

وزیر دفاع ترکیه، امروز یک بار دیگر ارتش سوریه را به اقدام نظامی تهدید کرد و گفت، ترکیه هر حمله‌ای به مراکز بازرسی خودش در سوریه را تلافی خواهد کرد.

این اظهارات در شرایط مطرح شده که مقام‌های سوریه بارها در رد «اشغالگری ترکیه در سوریه و حمایتش از گروه‌های تروریستی» صحبت کرده‌اند و روسیه هم از عدم تفکیک قائل شدن آنکارا بین اپوزیسیون و تروریست‌ها انتقاد کرده است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۱
    1 1
    خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس